اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اقدامات حقوقی و بین‌المللی در مورد انفجار تروریستی در کرمان آغاز شد

وزیر امور خارجه گفت: این وزارتخانه براساس اطلاعات بدست آمده اولیه از منابع رسمی، اقدامات فوری حقوقی و بین‌المللی خود را از طریق سازمان ملل متحد آغاز کرده است.

حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در پی عملیات تروریستی کرمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: شهادت ده‌ها نفر از هم‌وطنان عزیزمان در جریان عملیات تروریستی کرمان در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، موجب اندوه و تالم شد.

وی گفت: وزارت امور خارجه براساس اطلاعات بدست آمده اولیه از منابع رسمی، اقدامات فوری حقوقی و بین‌المللی خود را از طریق سازمان ملل متحد آغاز کرده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بدینوسیله به خانواده شهدا و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال شفای عاجل و بهبودی مجروحین را مسئلت دارم.

به گزارش سایت طلا، عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور دارند و معاون اول رییس جمهور نیز صبح امروز وارد کرمان شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد