اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران بیت کوین شوکه شدند!

بیت کوین علیرغم چالش‌های بسیار در ۲۰۲۳، ۱۵۴ درصد نسبت به بدترین روزهای خود در پایان ۲۰۲۲ افزایش قیمت داشته است. پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت بیت‌کوین به دنبال تایید این صندوق‌ها متفاوت است.

ایالات‌متحده در آستانه تصویب صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) است و پیش‌بینی می‌شود که این مورد، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری را تغییر دهد.

به گزارش سایت طلا، تایید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین، همانطور که توسط بلومبرگ با احتمال بالای ۹۰ درصد گزارش شده، قرار است که انقلابی در نحوه تعامل سرمایه‌گذاران نهادی با ارزهای دیجیتال ایجاد کند. این مقررات، راه را برای ایالات‌متحده هموار می‌کند و سرمایه‌گذاری شرکتی، به‌طور بالقوه نقدینگی بازار را افزایش می‌دهد و پویایی معاملات ارزهای دیجیتال را تغییر خواهد داد.

بیت کوین علیرغم انتقادات مقامات آمریکا، دستگیری‌ها، پیگردهای قانونی و محکومیت سوپراستارهای سابق صنعت ارزهای مجازی و همچنین عدم شفافیت قانونی شدن کسب و کار ارزهای دیحیتال، 154 درصد نسبت به بدترین روزهای خود در پایان 2022 افزایش قیمت داشته است.

خوش بینی به وجود آمده در این صنعت بیشتر مربوط می‌شود به اینکه آمریکا احتمالاً مخالفت خود با صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین را کنار می‌گذارد. بدین ترتیب میلیاردها دلار تقاضا از سوی سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند مطمئن شوند دارایی‌هایشان قانونی هستند وارد این صنعت خواهد شد. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند با پیچیدگی‌های کیف پول‌های دیجیتال مواجه نشوند.

بهبود شرایط ارزهای مجازی باعث شده کل بازار این صنعت 110 درصد یک سال گذشته رشد داشته باشد و ارزش آن به 1.73 تریلیون دلار برسد. بیت کوین در حال حاضر نیمی از سرمایه‌های مجازی را به خود اختصاص داده و سهم آن از 38 درصد در پایان 2022 فراتر رفته است. البته هنوز تا رکورد 3 تریلیون دلاری که در نوامبر 2021 به آن رسیده بود فاصله دارد. ارزش بیت کوین در آن زمان به 61500 دلار رسیده بود.

سال 2023 با افزایش قیمت بیت کوین آغاز شد و دلیل آن خرید سرمایه‌گذاران بزرگ و سخت‌تر شدن استخراج این ارز مجازی بود. قیمت بیت کوین در ژانویه 2023 برای اولین بار از اوایل نوامبر سال قبل از آن به 21 هزار دلار رسید.

ورشکستگی بانک‌های سیلورگیت‌کپیتال و سیلیکون‌ولی در اوایل ماه مارس باعث شد تمایل سرمایه‌گذاران به ارزهای مجازی به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر بحران‌های بانکی بیشتر شود. تصمیم دولت آمریکا برای حمایت از سپرده‌گذاران بانک اس وی بی ارزش بیت کوین را 27 درصد بالا برد و به بیش از 26 هزار دلار رساند.

برایانن آرمسترانگ، رئیس کوین‌بیس در ماه آوریل تهدید کرد اگر فضای قانونی آمریکا برای این صنعت شفاف‌تر نشود، این کشور را ترک خواهد کرد‌. این خبر قیمت بیت کوین را 10 درصد پایین آورد.

شرکت بلک‌راک با سرمایه‌ای به ارزش 8.6 تریلیون دلار در ماه ژوئن درخواست تشکیل صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را ثبت کرد. بدین ترتیب ارزش بیت کوین برای اولین بار از ماه مه 2022 به 30 هزار دلار رسید.

سم بنکمن فراید، موسس و مدیرعامل سابق صرافی اف‌تی‌اکس در ماه نوامبر به جرم تقلب و کلاهبرداری محکوم شد و این اتفاق قیمت بیت کوین را تا 37300 دلار افزایش داد.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس بزرگترین صرافی ارز مجازی دنیا در ماه نوامبر به‌خاطر اتهام پولشویی از سمت خود استعفا داد.

و در نهایت، در ماه دسامبر خوشبینی نسبت به ایجاد صندوق قابل معامله در بورس برای بیت کوین قیمت آن را برای اولین بار از آوریل 2022 به بیش از 40 هزار دلار رساند. سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تصویب این صندوق در 2024 خوشبین هستند.

پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت بیت‌کوین به دنبال تایید این صندوق‌ها متفاوت است. برآوردهای محافظه‌کارانه آن را بین ۴۲هزار تا ۱۰۰هزار دلار قرار می‌دهد، با این حال، پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌تر نشان می‌دهد که این رقم به یک میلیون دلار افزایش می‌یابد. این پیش‌بینی‌ها هجوم مورد انتظار سرمایه نهادی و پویایی عرضه آتی، ازجمله رویداد هاوینگ بیت‌کوین را در نظر گرفتند.

در حالی که این پیش‌بینی‌ها نگاه اجمالی هیجان‌انگیزی به آینده بالقوه بیت‌کوین ارائه می‌دهند اما بر پایه عوامل مختلفی ازجمله تصمیم‌های نظارتی و پویایی بازار هستند. بازار ارزهای دیجیتال که به دلیل نوسانات خود شناخته می‌شود، از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که با احتیاط و تحقیقات آگاهانه به این تحولات نزدیک شوند.

به‌طور قابل توجهی، تایید پیش‌بینی‌شده صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ایالات‌متحده، لحظه‌ای مهم برای صنعت ارزهای دیجیتال است که درها را به روی سرمایه‌گذاران نهادی باز می‌کند و به‌طور بالقوه پویایی بازار را تغییر می‌دهد. انتظار می‌رود تاثیر آن به‌طور قابل توجهی بر چشم‌انداز مالی تاثیر بگذارد و عصر جدیدی از سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در سراسر جهان را آغاز کند.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد