اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

تحلیل مقایسه‌ای قراردادهای هوشمند اتریوم و بلاکچین‌های دیگر

یکی از لایه‌های مهم که به کاربران اجازه انجام تعامل از طریق یک واسطه روباتیک را می‌دهد، قرارداد هوشمند حاصل از تحلیل اتریوم است

یکی از لایه‌های مهم که به کاربران اجازه انجام تعامل از طریق یک واسطه روباتیک را می‌دهد، قرارداد هوشمند حاصل از تحلیل اتریوم است. با استفاده از این تعامل می‌توان دستورات خاصی را در فضای بازار ارز دیجیتال اجرا کرد که از بین آن‌ها می‌توان به انجام تراکنش‌های مختلف اشاره کرد. کلیه این اقدامات از طریق صرافی ارز دیجیتال یا پلتفرم‌های معاملاتی قابل انجام است. البته نحوه کار و قوانین مربوط به هر بلاک‌چین با دیگری تفاوت‌هایی دارد.

اتریوم، نوعی اکوسیستم است که بر روی کاربردهای بسیاری از فناری بلاک‌چین تمرکز دارد و قابلیت انجام تعاملات از طریق آن ممکن است. این شبکه امکان ساخت هرگونه قرارداد هوشمند را در جهان به هرکسی می‌دهد و کاربران می‌توانند بدون وجود تقلب یا حضور عوامل مخرب، در آن مشغول به فعالیت شوند. در ادامه جهت تحلیل مقایسه‌ای قراردادهای هوشمند برای خرید اتریوم یا آگاهی از قیمت اتریوم و رمزارزهای دیگر با ما همراه باشید.

اهمیت قرارداد هوشمند

کاربران اهمیت قرارداد هوشمند را در خودکارسازی وظایف و میزبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز می‌دانند؛ زیرا با وجود آن‌ها، نیازی نیست به یک فرد ناشناس اعتماد کرد، بلکه می‌توان قرارداد خود را در یک فضای مطمئن انجام داد. قابلیت بی‌نظیر دیگر این است که توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند، با استفاده از رابط‌های ساده، قادر به پشتیبانی از فضای بازار هستند تا از ورود عوامل تخریب به درون آن جلوگیری کنند. به بیان دیگر، قراردادهای هوشمند می‌توانند با حذف واسطه‌ها به شرکت کمک کنند و اطلاعات تحلیل اتریوم، مانند قیمت خرید اتریوم را در اختیار آن‌ها قرار دهند..

مقایسه پلتفرم‌های توسعه قرارداد هوشمند

انجام یک قرارداد به دلیل وجود واسطه‌ها و کاغذبازی‌های موجود در قراردادهای معمولی، فرآیندی زمان‌بر است. به همین دلیل، قراردادهای هوشمند را می‌توان با سرعت بیشتری منعقد کرد، زیرا آن‌ها نیازی به واسطه ندارند. همچنین، ازآنجایی‌که قراردادهای هوشمند با کدهای برنامه‌نویسی نوشته می‌شوند، طرفین در طول فرآیند تنظیم قرارداد مرتکب اشتباهات دستی کمتری خواهند شد. البته علاوه بر اتریوم، پلتفرم‌های دیگر یا صرافی ارز دیجیتال نیز جهت انجام معاملات وجود دارد. اتریوم غیرمتمرکز است و امکان اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می‌سازد و برای این کار سیستم‌های مختلفی مانند اسکریپت تورینگ، بیت کوین، سالیدیتی و موتان را ایجاد کرده است. ویژگی‌های حاصل از تحلیل اتریوم و سایر پلتفرم‌ها عبارت‌اند از:

اتریوم

محیط قراردادهای اتریوم، سندباکسی و کاملاً جداگانه است، به‌گونه‌ای که هیچ‌یک از کدهای EVM، مانند تراکنش‌ها، حساب کاربری، گس، ذخیره‌سازی، تماس‌ها و پیام‌ها، به شبکه واقعی اتریوم متصل نیستند. این رمزارز در قراردهای هوشمند از سایر پلتفرم‌ها پیشی گرفته است و به‌عنوان اولین شبکه ارز دیجیتال، به کاربران این امکان را می‌دهد که قراردادهای خود را رمزگذاری و بعد اجرا کنند. لازم به ذکر است که طبق تحلیل اتریوم، بیشترین کاربر، مستندساز، برنامه‌نویس و برنامه غیرمتمرکز در این شبکه حضور دارند.

تنها ضعف این پلتفرم پرقدرت، تعداد بالای کاربران حاضر در آن است؛ زیرا این عامل گاهی سبب ازدحام جمعیت می‌شود و تأیید تراکنش‌ها پس از طی کردن مدت زمان بیشتری قابل دریافت هستند. برای رفع این مشکل توسعه‌دهندگان، حد مجاز گس را تا میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌اند که این کار مقداری از تراکم شبکه کم کرده است.

پلتفرم EOS

یکی دیگر از پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند، EOS است که توانایی انجام تراکنش‌ها، البته با نرخی بیشتر از اتریوم را دارد. فعالیت در این پلتفرم بسیار جذاب و آسان است و میزان تراکم شبکه، بسیار پایین است و کارها با سرعت بالا انجام می‌شوند. این عامل سبب شده است که افرادی که این پلتفرم را انتخاب کرده‌اند، بر این باور باشند که انتخابی به مراتب بهتر نسبت به اتریوم انجام داده‌اند. این پلتفرم را با نام قاتل اتریوم نیز می‌شناسند و دلیل این نامگذاری این است که آسان‌تر بودن قوانین ESO احتمال جذب کاربران به سمت آن را به دنبال دارد. این درحالی است هرگز این اتفاق نیفتاده و همواره با وجود بالاتر بودن کارمزدها، بیشتر کاربران بر روی شبکه اتریوم تمرکز دارند.

پلتفرم کاردانو

کاردانو یک پلتفرم فناوری برای اجرای برنامه‌های مالی است و توکن بومی آن ADA و سیستم اثبات سهام آن اروبوروس است که با تکیه بر یک فلسفه علمی به سرپرستی مهندسان و برخی دانشگاهیان ساخته شد. با وجود اینکه این قراردادها هرگز جای قرارداد هوشمند اتریوم را نخواهد گرفت، ولی کاردانو اعلام کرده است که به زودی با سرعت بیشتر و کارمزد کمتر نسبت به سایر بلاک‌چین‌ها اقدام به ایجاد شرایط بهتر جهت انجام معاملات می‌کند.

تحلیل قراردهای اتریوم و پلتفرم‌های نامبرده

با توجه به مواردی که در معرفی پلتفرم‌های نامبرده ذکر شد، برخی موارد حاکی از برتری قرارداد هوشمند اتریوم نسبت به سایرین است که کارشناسان همین عوامل را دلیل اصلی پرطرفدار بودن و جذب سرمایه‌گذاران به سمت این شبکه کرده است. در تحلیل اتریوم به‌صورت مقایسه‌ای برخی از مهمترین ویژگی‌های آن عبارت‌اند از:

مقیاس‌پذیری

در تحلیل اتریوم این نتیجه به‌دست آمد که قابلیت پشتیبانی از اجرای برنامه‌های متعدد وجود دارد. این برنامه‌ها نیازمند در دست داشتن برخی سرویس‌ها مانند سرعت و مقیاس‌پذیری هستند که خوشبختانه اتریوم با در اختیارگذاشتن این قابلیت در اختیار کاربران محدودیتی ندارد.

کارایی بالا

اتریوم با برخورداری از الگوریتم پیشرفته و بهینه‌سازی‌های خود، امکان انجام سریع و کارآمد برنامه‌های قرارداد هوشمند را دارد. مزیت مهم این قابلیت این است که به‌راحتی و به‌صورت موازی تراکنش‌ها را انجام می‌دهد و در نتیجه می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به سایر بلاک‌چین‌ها داشته باشد.

امنیت

اتریوم با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری قوی و برخی مکانیزم‌های امنیتی پیشرفته، امنیت بسیار زیادی را برای انجام تراکنش‌ها، خرید اتریوم و ابزارهای توسعه فراهم می‌کند. این پلتفرم قابلیت احراز هویت دقیق و حفاظت از اطلاعات کاربران را با حساسیت بسیار زیاد انجام می‌دهد.

قابلیت توسعه

طبق تحلیل اتریوم نتیجه این شد که این قراردادهای هوشمند قابلیت توسعه دارند و این کار توسط زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهای توسعه انجام می‌شود. که این قابلیت امکان توسعه برنامه‌ها را ممکن می‌سازد.

قرارداد هوشمند

قراردادهای هوشمند، فناوری جدیدی هستند که می‌توانند بهره‌وری را در صنایع مختلف افزایش دهند. با پیشرفت فناوری، کسب‌و‌کارهای بیشتری، برای کاهش هزینه‌ها و انجام تراکنش‌های سریع و امن ٰٰاز این قراردادها استفاده خواهند کرد. زمانی که جزئیات توافقنامه دیجیتالی به این سادگی قابل مشاهده باشد، پس می‌توان گفت که قراردادهای هوشمند جای نهادهای واسطه را گرفته‌اند. لازم به ذکر است که این مقاله هیچگونه پیشنهاد یا تبلیغی جهت خرید کوین مربوطه نیست و تنها به منظور افزایش آگاهی علاقه‌مندان از قیمت اتریوم و تحلیل آن ارائه شده است؛ زیرا هرگونه معامله یا سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و با‌تجربه انجام شود تا از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری به عمل آید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد