اونس طلا2337.71
مظنه14,721,000
18 گرم3,398,300
ارزش سکه33,166,413
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,900,000
ربع14,400,000

ادعای آسوشیتدپرس: حمله موشکی ناموفق به یک نفتکش در تنگه باب المندب

یک مقام ناشناس آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی به خطا رفتن حمله موشکی امروز به یک نفتکش در نزدیکی تنگه باب المندب شد.

به گزارش سایت طلا،این مقام آمریکایی که آسوشیتدپرس نام وی را فاش نساخت ادعا کرد که دو موشک شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن به هدف اصابت نکرده و یک ناو آمریکایی نیز یک پهپاد احتمالاً متعلق به حوثی‌ها را در جریان این وقایع سرنگون کرده است.

وی افزود که در جریان اتفاقات امروز کسی آسیب ندیده است.

آسوشیتدپرس نوشت که نفتکش آردمور انکانتر (Ardmore Encounter) با پرچم جزایر مارشال تردد کرده و از مبدأ هندوستان درحال حرکت به سمت کانال سوئز بود. محفاظان مسلح نیز خدمه این کشتی را همراهی می‌کنند.

شرکت کشتیرانی آردمور مالکیت و مدیریت این نفتکش را بر عهده دارد و دفتر اصلی آن در جزیره برمودا است.

شرکت امنیت دریایی انگلیسی امبری (Ambrey) مدعی شد که امروز یک قایق تندرو حامل افراد مسلح به دو شناور در حال عبور از دریای سرخ نزدیک شده و به یکی از آن‌ها تیراندازی کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل شرکت امنیت دریایی امبری نوشت که این حادثه در ۱۰۰ کیلومتری سواحل بندر حدیده یمن رخ داد و در جریان آن یکی از تانکر‌های حامل مواد شیمیایی با پرچم جزایر مارشال "تبادل آتش" با یک قایق تندور را گزارش کرد. بر اساس این گزارش، این قایق به تانکر نزدیک شد و در ۳۰۰ متری آن آتش گشود.

در ادامه خبر رویترز آمده که نیروی دریایی یمن از این شناور خواست تا مسیر خود را تغییر دهند، اما یکی از ناو‌های ائتلاف به تانکر توصیه کرد تا مسیر خود را ادامه دهد.اندکی پس از این واقعه، قایق تندروی مذکور به یک کشتی فله بر که با پرچم مالت تردد می‌کرد، نزدیک شد. امبری اطلاعات بیشتری از این رخداد را منتشر نکرده است.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد