اونس طلا2335.35
مظنه14,506,000
18 گرم3,348,700
ارزش سکه32,682,018
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

رفتار جدید سرمایه گذاران طلا/ قیمت طلا در آستانه تغییر

کمیته سیاست‌گذاری فدرال رزرو بیانیه خود در مورد سیاست‌های پولی و نرخ بهره را امروز منتشر خواهد کرد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از آن سخنرانی خواهد داشت.سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات پاول هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد دورنمای سیاست پولی فدرال رزرو ارائه دهد

قیمت طلا در روز چهارشنبه در محدوده کوچکی در نوسان کاهشی است. سرمایه‌گذاران در آستانه اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره و دورنمای سیاست پولی این بانک، محتاطانه عمل می‌کنند.

به گزارش سایت طلا،قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار کاهش به 1978 دلار رسید.

کمیته سیاست‌گذاری فدرال رزرو بیانیه خود در مورد سیاست‌های پولی و نرخ بهره را امروز منتشر خواهد کرد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از آن سخنرانی خواهد داشت.

تاجران تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد ثابت نگه دارد و 75 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره از ماه مه سال آینده میلادی کاهش یابد.

هر چه نرخ بهره پایین‌تر باشد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی غیربهره‌ای است کمتر می‌شود و قیمت طلا بالاتر می‌رود.

سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات پاول هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد دورنمای سیاست پولی فدرال رزرو ارائه دهد. این در حالیست که انتظار دارند نرخ بهره در نیمه اول 2024 روند نزولی خود را آغاز کند.

کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در ماه نوامبر به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرد.

دفتر آمار وزارت کار آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور که در ماه اکتبر بدون تغییر مانده بود، 0.1 درصد در نوامبر افزایش یافته است. شاخص تورم در آمریکا در 12 ماه منتهی به ماه نوامبر 3.1 درصد بالا رفته است که می‌تواند احتمال کاهش نرخ بهره در سه ماهه اول سال آینده میلادی را کمرنگ‌تر کند.

ایلیا اسپیواک، رئیس بخش کلان جهانی در Tastylive گفت: در ماه نوامبر، یک تغییر بزرگ در انتظارات بازار از نظر دورنمای نرخ فدرال رزرو وجود داشت. ما شاهد کاهش دلار و بازدهی بودیم و این به طلا کمک کرد. با این حال، من فکر می‌کنم فدرال رزرو نمی‌خواهد بیش از حد از یک چشم‌انداز بدبینانه حمایت کند زیرا در این صورت ممکن است انتظارات تورمی کاهش یابد.

شرکت‌کنندگان بازار همچنین منتظر نتیجه اجلاس بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس هستند که قرار است در روز پنجشنبه برگزار شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.36 درصد افزایش به 22 دلار و 96 سنت رسید و پلاتین با 0.11 درصد کاهش 932 دلار و 7 سنت معامله می‌شود.

ریکاردو اِوَنجلیستا، تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «احتمال افزایش دوباره قیمت طلا در کوتاه‌مدت به بالای 2 هزار دلار به آنچه امروز در مورد آمار تورم اتفاق بیفتد، بستگی دارد.»

اِوَنجلیستا افزود: «ایجاد مشاغل بیشتر از انتظار در ماه گذشته در آمریکا می‌تواند چندان خوب نباشد و پیش‌زمینه آمار قوی‌تر از انتظار برای قیمت مصرف‌کننده باشد که امروز منتشر می‌شود... اینها خبرهای بدی برای طلا هستند.»

بر اساس گزارش رویترز، اس پی دی آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه ۰.۳۳ درصد کاهش یافت و به ۸۷۵.۶۵ تن رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد