اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 وسیله ساده و روزمره ای که نمی دانستید برای سلامتی خطرناک هستند!

در دنیای امروز ما با چیزهای بسیار مختلفی احاطه شده ایم که زندگی را برایمان ساده تر می کنند. و اغلب هم بدون اینکه فکر کنیم آیا واقعاً نیازی به این چیزها داریم یا خیر، از آن ها استفاده می کنیم.

به گزارش سایت طلا، در دنیای امروز ما با چیزهای بسیار مختلفی احاطه شده ایم که زندگی را برایمان ساده تر می کنند. و اغلب هم بدون اینکه فکر کنیم آیا واقعاً نیازی به این چیزها داریم یا خیر، از آن ها استفاده می کنیم. اما احتمالاً این کار درستی نیست چرا که معلوم شده حتی لباس زیر محبوب مان یا خمیردندان هم می تواند برای سلامت ما مضر باشد.

شوینده ناحیه تناسلی

حالا شوینده های متنوعی برای ناحیه ی تناسلی در بازار وجود دارد. با این حال، کارشناسان معتقدند از این شوینده ها نباید زیاد استفاده کرد، چرا که می توانند سطح طبیعی pH ناحیه تناسلی را بر هم بزنند و باعث خشکی و دیگر مشکلات ناخوشایند شوند.

به ویژه باید در استفاده از محصولات دارای عطر و رنگ احتیاط کرد، چرا که این مواد می توانند باعث واکنش آلرژیک شوند.

ساک دستی پارچه ای

اگر همیشه از یک ساک دستی پارچه ای استفاده می کنید، به احتمال زیاد حالا بسیار آلوده است. ما از ساک های دستی به جای کیسه های پلاستیکی استفاده می کنیم اما بیشتر اوقات آن ها را نمی شوییم که اشتباه بزرگی است.

مواد غذایی، بخصوص گوشت، ماهی، میوه ها و سبزیجات، ساک را آلوده به باکتری می کنند. برای جلوگیری از رشد این میکرو ارگانیسم های خطرناک، ساک دستی خود را دست کم هفته ای یک بار یا بعد از هر بار خرید بشویید.

به علاوه، ساک های دستی پارچه ای آنقدرها که تصور می شود، سازگار با محیط زیست نیستند. تولید آن ها آب بسیار زیادی می برد. این ساک ها همیشه هم بازیافت پذیر نیستند، چون لوگوهای برندهای چاپ شده روی پارچه ی آن ها اغلب حاوی PVC است. بعضی ساک های دستی از پلاستیک بازیافتی درست می شوند که آن را سازگارترین جنس با محیط زیست برای خرید کردن می دانند.

لباس زیر توری

شورت های توری گرچه ظاهر زیبایی دارند اما مشکلات زیادی ایجاد می کنند. این نوع از لباس زیر باعث اذیت شدن پوست این نقطه ی حساس از بدن می شود. به علاوه، پارچه های الیاف مصنوعی، ابریشم و پلی استر، گرما و رطوبت را در خود نگه می دارند. به همین دلیل محیط مناسبی برای رشد باکتری فراهم می کنند.

شورت باید نخی باشد یا دست کم بخش وسط آنن از جنس نخ باشد. این بدان معنی نیست که هرگز نباید لباس زیر توری به تن کنید، بلکه بهتر از کمتر از آن استفاده کنید.

کاپ قاعدگی

پزشکان کاپ های قاعدگی را به طور کلی برای سلامتی بی ضرر می دانند. گرچه بعید است استفاده از آن پیامد منفی ای داشته باشد اما کماکان بهتر است مراقب خودتان باشد و از تمام خطرات آگاه باشید.

اگر کاپ قاعدگی سایز مناسبی نداشته باشد، می تواند باعث اذیت شود. برای جلوگیری از عفونت، دست ها و کاپ را پیش و پس از استفاده ، به خوبی بشویید. رعایت این قواعد ساده شما را از بسیاری عوارض ناخوشایند دور نگه می دارد. به علاوه، فراموش نکنید که پیش از استفاده از کاپ قاعدگی، دستورالعمل استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید.

پد روزانه

کارشناسان می گویند از پدهای روزانه نباید طور مرتب استفاده کرد، چرا که برای سلامت زنان مضرند. برای مثال، کارشناسان پی برده اند که استفاده ی روزانه از این پدها ریسک ابتلا به برفک واژن که نوعی عفونت شایع در ناحیه ی واژن است را به میزان زیادی افزایش می دهد. این پدها همچنین می توانند پوست حساس ناحیه ی تناسلی را اذیت کنند. این به ویژه در خصوص پدهای معطر صدق می کند.

به خاطر داشته باشید که پدهای روزانه برای استفاده ی شبانه روزی نیستند. اگر مجبور به استفاده از آن ها شدید، هر ۳ تا ۵ ساعت پد خود را تعویض کنید تا جلوی رشد باکتری ها گرفته شود.

دستمال مرطوب

دستمال مرطوب محصول بسیار کاربردی ای به نظر می رسد. همیشه می توانید آن ها را در کیف خود به همراه داشته باشید و برای موقعیت های خجالت آور خیلی به کار می آیند.

اما این محصول مضراتی هم دارد. دستمال های مرطوب اگر همزمان برای سطوح متعدد استفاده شوند، می توانند باعث انتقال باکتری شوند. بنابراین اگر به یک پاکسازی مختصر نیاز داشتید، بهتر است از آب و صابون استفاده کنید.

به علاوه، اغلب دستمال های مرطوب حاوی فیبرهای میکروپلاستیک هستند که زیست تجزیه پذیر نیستند (زیست تجزیه پذیری به تجزیه توسط ارگانیسم ها به ویژه باکتری ها گفته می شود). این دستمال ها اگر به دریا راه پیدا کنند، زندگی موجودات آبی را به خطر می اندازند.

پد آرایش پاک کن

پدهای آرایش پاک کن برای پاک کردن آرایش یا زدن تونر و دیگر انواع محصولات پوستی بر روی صورت استفاده می شوند و محصولی کاربردی و کاملاً بی ضرر به نظر می رسند.

با این حال، شاید متوجه شده باشید که این پدها بخش زیادی از مایعی که به آن آغشته می شوند را به خود جذب می کنند، به همین دلیل در نهایت بخش قابل توجهی از آن را به پوست نمی رسانند. به علاوه، جنس پنبه ای این پدها نسبتاً خشن است و می تواند برای پوست حساس صورت مضر باشد. فیبرهای این پدها می توانند وارد چشم ها و مژه ها شوند. این پدها آنچنان هم در پاک کردن آرایش مؤثر نیستند.

خمیر دندان

در اینجا منظور خمیر دندان های حاوی میکرو پلاستیک است که برای سفید کردن سطح مینای دندان طراحی شده اند. مشکل اینجا است که این میکرو پلاستیک ها ممکن است حاوی مواد سمی ای باشند که برای سلامت ما مضرند.

به علاوه، خمیر دندان های حاوی میکرو پلاستیک برای محیط زیست هم ضرر دارند.

اکلیل

دهه ها است که از اکلیل برای تزئین استفاده می شود. در گذشته، اکلیل ها از سنگ، شیشه و حتی حشرات ساخته می شدند. اما اکلیل های امروزی عمدتاً از آلومینیوم و پلاستیک تولید می شوند. از اکلیل برای آرایش صورت هم استفاده می شود اما این کار می تواند بسیار خطرناک باشد.

ممکن است ذرات ریز اکلیل از راه بینی یا از طریق غذا وارد بدن تان شود. این امر می تواند به اندازه ی تنفس دود اگزوز ماشین خطرناک باشد. به علاوه اکلیل ها گوشه های بسیار تیزی دارند، به همین دلیل باید بسیار مراقب باشید که وارد چشم تان نشوند.

دستمال توالت

معلوم شده دستمال توالت های معمولی که استفاده می کنیم می توانند برای سلامت ما مضر باشند. مشکل اینجا است که در فرآیند تولید این محصول از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می شود که بعضی از آن ها ممکن است خطرناک باشند.

دانشمندان دست به تحقیقی زدند که از وجود میزان بالایی هیدروکربن آروماتیک چند حلقه‌ ای (PAH / Polycyclic Aromatic Hydrocarbons)، فتالات (Phthalates) و ترکیبات آلی نیمه فرار (Semi-Volatile Chlorinated Organic Compounds / SVCOC) در برخی انواع دستمال توالت حکایت داشت. آن ها معتقدند این امر می تواند ریسک ابتلا به سرطان را بالا ببرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد