اونس طلا2310.3
مظنه15,251,000
18 گرم3,520,700
ارزش سکه34,360,503
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

استقبال گرم اماراتی‌ها از پوتین + فیلم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در میان استقبال گرم دولت امارات وارد ابوظبی شد.

به گزارش سایت طلا،جت‌های تیم آکروباتیک الفورسان (شوالیه) نیروی هوایی امارات متحده عربی هنگام ورود پوتین به امارات، آسمان ابوظبی را با رنگ‌های پرچم روسیه رنگ آمیزی کردند.

رئیس‌جمهور روسیه در فرودگاه مورد استقبال وزیر خارجه امارات قرار گرفت.

پوتین در دیدار با بن زائد، رئیس امارات متحده عربی گفت که روابط روسیه و امارات به سطح بی‌سابقه‌ای بالا رفته است. او امارات را شریک تجاری اصلی روسیه در جهان عرب خواند و گفت که معاملات تجاری بین روسیه و امارات در سال گذشته ۶۷.۶ درصد افزایش یافته است، امسال پتانسیل بیشتر است. پوتین ابراز امیدواری کرد که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در نشست بریکس در کازان در پاییز ۲۰۲۴ شرکت کند.

پوتین افزود: امروز، به لطف موقعیت شما، روابط ما به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. من و شما دائما در تماس هستیم و همکاران ما دائماً با یکدیگر کار می‌کنند و در واقع امارات متحده عربی شریک تجاری اصلی روسیه در جهان عرب است.

پوتین در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات گفت: در این دیدار در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل گفتگو خواهد شد و همچنین در مورد بحران اوکراین اطلاع رسانی خواهد شد.

پوتین از رئیس‌ امارات به خاطر فراهم کردن مکانی برای ساخت کلیسای ارتدکس تشکر کرد .

محمد بن زاید آل نهیان نیز از نقش ولادیمیر پوتین در تقویت روابط بین دو کشور قدردانی کرد و گفت: در سال‌های اخیر روابط بین کشورهای ما به طور فعال در زمینه‌های مختلف توسعه یافته است. من از نقش موثر شخصی شما در تقویت روابط دوجانبه قدردانی می‌کنم. در این راستا می‌خواهم بگویم که امارات بزرگترین شریک تجاری روسیه و بزرگترین سرمایه گذار در بین کشورهای عربی است.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲، تجارت غیرنفتی بین دو کشور تقریبا ۱۰۹ درصد افزایش یافت، افزود: این جهش بی‌سابقه از ماهیت ویژه روابط بین دو کشور حکایت دارد. امارات متحده عربی انتظار دارد به توسعه همکاری با روسیه در زمینه انرژی، پروژه‌های زیربنایی و فناوری‌های پیشرفته ادامه دهد.

رئیس‌جمهور روسیه قرار است پس از امارات، راهی عربستان شود.

موضوعات نفت و اوپک پلاس، جنگ در اوکراین و خاورمیانه از محورهای اصلی گفتگوهای او عنوان شده است.

کرملین «تقویت روابط نظامی و اقتصادی» را از اهداف این سفر اعلام کرده است.

اسکورت هواپیمای پوتین تا امارات

وزارت دفاع روسیه ویدئویی از اسکورت هواپیمای پوتین توسط چهار جنگنده سوخو-۳۵ مجهز به موشک هوا به هوا تا فرودگاه امارات منتشر کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که جنگنده‌های Su-۳۵S هواپیمای پوتین را در طول پرواز به ابوظبی همراهی می‌کردند. برای اسکورت هواپیمای ریاست جمهوری مجوزهای ویژه‌ای از کشورهایی که پرواز بر فراز آنها انجام شد اخذ شد.

دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری گفت که کرملین از همکاری آنها سپاسگزار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد