اونس طلا2329.88
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

دو روز سرنوشت ساز در انتظار تغییر قیمت طلا !

به نظر می‌رسد قیمت‌ طلا امروز و قبل از داده‌های مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده اندکی تامل داشته باشند.تمرکز سرمایه‌گذاران همچنین بر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که قرار است روز جمعه سخنرانی کند، خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،کاهش ارزش دلار و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را تا بالای 2000 دلار نگه داشته است.

اما امروز در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار تورم کلیدی برای ارزیابی این هستند که آیا کاهش نرخ بهره در ایالات‌متحده زودتر از انتظار، انجام می‌شود یا خیر، قیمت طلا در بازه محدودی تثبیت شد و نزدیک به بالاترین حد در هفت ماه اخیر قرار گرفت.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز گفت: چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا همچنان صعودی است زیرا شاخص دلار در روند نزولی قرار دارد و امیدوار است فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش ندهد و حتی ممکن است تا بهار آنها را کاهش دهد.

ویکوف افزود: اگر اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده و شاخص‌های تورم قوی‌تر از حد انتظار باشد، شور و شوق معامله‌گران نسبت به طلا را کاهش می‌دهد.

به گزارش سایت طلا، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین حد خود امروز با 5 دلار کاهش در لحظه تنظیم این گزارش به 2040 دلار رسید.

ایپ جان رانگ استراتژیست بازار IG گفت: به نظر می‌رسد قیمت‌ها امروز و قبل از داده‌های مخارج مصرف شخصی ایالات‌متحده اندکی تامل داشته باشند.

مقامات فدرال رزرو در این هفته احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه‌های آینده اعلام کردند و انتظار داشتند که رشد نرخ بهره و تورم همچنان کاهش یابد و بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری را به پایین‌ترین حد در دو ماه و نیم گذشته یعنی ۴.۲۲۱ رساند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد.

شاخص دلار به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید و قرار بود در نوامبر بدترین عملکرد ماهانه خود را در یک سال گذشته ثبت کند و قیمت طلا را برای دیگر دارندگان ارز کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، تمرکز سرمایه‌گذاران همچنین بر نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که قرار است روز جمعه سخنرانی کند، خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۹۸ دلار رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۳.۵۲ دلار رسید. پالادیوم در ۱۰۲۷ دلار و ۴۵ سنت در هر اونس ثابت بود.

تحلیلگران عقیده دارند امید به آسان شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخ بهره تا پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی و تاثیر آن بر ضعف دلار، قیمت طلا را در کوتاه مدت در همین محدوده خوشبینانه نگه می‌دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد