اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بلینکن وارد تل‌آویو شد + فیلم

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده در نهایت به حمایت از آغاز دوباره جنگ غزه و دستیابی رژیم صهیونیستی به هدفش برای از بین بردن حماس ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت طلا،نشریه واشنگتن‌پست به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که تلاش‌های واشنگتن شامل فشار برای تمدید آتش‌بس با هدف آزادی اسیران صهیونیست است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) را در اراضی اشغالی فلسطین سپری می‌کند و در آنجا رهبران تل‌آویو را تحت فشار قرار خواهد داد تا در هنگام آغاز مرحله بعدی جنگ، حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در غزه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و پس از پایان جنگ، طرح حکومتداری مورد علاقه آمریکا را برای کرانه باختری و غزه ترویج کنند.

این سفر که سومین سفر بلینکن به منطقه از هفتم اکتبر و زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی از سمت حماس و به دنبال آن حملات بی‌امان تل‌آویو به غزه است، نشان‌دهنده روابط رو به رشد دولت بایدن با مقامات ارشد اسرائیل از زمان آغاز خصومت‌هاست.

آنچه به عنوان استراتژی «آغوش تنگ» و حمایت شدید بایدن آغاز شد، به راهبردی تبدیل شده است که در آن مقامات آمریکایی، که در داخل و در سطح بین‌المللی با واکنش فزاینده مواجه شده‌اند، از تاکتیک‌های اسرائیلی‌ها فاصله گرفته و رویکردی هدفمندتر در میدان جنگ را مورد تاکید قرار داده‌اند.

در حال حاضر، تلاش ایالات متحده شامل فشار برای تمدید وقفه جنگی است که از جمعه هفته گذشته (۲۴ نوامبر) آغاز شده تا امکان آزادی اسیران بیشتری که در اختیار حماس هستند، فراهم شود.

به گفته مقامات، گرچه بلینکن و دیگر مقامات آمریکایی در این منطقه، از جمله ویلیام برنز، مدیر سیا، از توقف طولانی‌تر جنگ دفاع کرده‌اند، دولت بایدن همچنان از ازسرگیری نهایی جنگ و هدف کلی رژیم صهیونیستی برای «برچیدن» حماس حمایت می‌کند.

بلینکن روز چهارشنبه در مقر ناتو در بروکسل، ساعاتی قبل از ورود به اراضی اشغالی به خبرنگاران گفته بود: «ما بر انجام هر کاری که می‌توانیم برای تمدید وقفه متمرکز خواهیم بود، تا گروگان‌های بیشتری را خارج و کمک‌های بشردوستانه بیشتری را وارد کنیم. واضح است، این چیزی است که ما می‌خواهیم و همچنین معتقدم این چیزی است که اسرائیل می‌خواهد.»

مقامات ایالات متحده و دیگران مایل هستند که دو طرف تمرکز مذاکرات خود را برای آزادی اسرایی که مرد یا نظامی هم هستند، گسترش دهند.

اما بلینکن و تیمش همچنین قصد دارند بر رژیم صهیونیستی «فشار سنگینی» وارد کنند تا هر زمان که جنگ را از سر می‌گیرند، تاکتیک‌های جنگی خود را تغییر دهند و از حملات بزرگی که دولت بایدن می‌گوید بسیاری از غیرنظامیان را به خطر انداخته، فاصله بگیرند. این موضوع برای هفته‌ها موضوع گفت‌وگوهای ایالات متحده با مقامات تل‌آویو بوده، اما با آماده شدن نظامیان صهیونیست برای هجوم به مناطق جنوبی غزه، جایی که بیشتر ۲ میلیون سکنه غزه برای در امان ماندن از جنگ در شمال غزه در آنجا جمع شده‌اند، این موضوع فوریت پیدا کرده است.

مقامات آمریکایی نگرانند که اگر رژیم صهیونیستی از همان تاکتیک‌هایی که در شمال غزه به کار برد، استفاده کند، تلفات غیرنظامیان وخیم‌تر هم خواهد شد. مقامات رژیم صهیونیستی پیام‌های متناقضی در مورد تمایل خودشان برای تغییر مسیر ارائه کرده‌اند و برخی می‌گویند که در مقابله با «یک تهدید فوری امنیتی»، نمی‌توانند اقدامات نیمه‌تمام انجام دهند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد