اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دومین صعود هفتگی برای قیمت طلا/ پیش بینی کوتاه مدت بازار طلا

تحلیلگران عقیده دارند کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا طی یک هفته گذشته باعث رشد قیمت طلا شده است.طبق گفته آنها، اختلاف بین آنچه بازار در مورد نرخ بهره انتظار دارد و آنچه جزئیات اجلاس فدرال رزرو نشان می‌دهد باعث نوسان قیمت طلا شده است.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد از روز گذشته تا کنون از کانال 2000 دلاری عقب نشینی کرد و در معاملات امروز هم تغییر چندانی نداشته اما در آستانه دومین افزایش هفتگی پیاپی قرار دارد. پایین آمدن ارزش دلار در شرایطی که بازارها مطمئن هستند روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به پایان رسیده از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با نوسان جزئی 1 دلاری به 1994رسید.

تحلیلگران عقیده دارند کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا طی یک هفته گذشته باعث رشد قیمت طلا شده است.

شاخص دلار 0.2 درصد نسبت به رقبای خود پایین آمده و در آستانه دومین کاهش هفتگی پیاپی قرار دارد. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

گزارش بازار کار آمریکا مبنی بر اینکه تعداد درخواست‌ها برای مزایای بیکاری بیش از حد انتظار در هفته گذشته کاهش یافته باعث شده احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در 2024 هم پایین بیاید.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا در این هفته نشان داد بانک مرکزی این کشور سیاست محتاطانه‌ای در پیش خواهد گرفت و سطح فعلی نرخ بهره را حفظ خواهد کرد.

تاجران تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه دسامبر ثابت نگه دارد و 26 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مارس کاهش یابد.

طبق گفته تحلیلگران، اختلاف بین آنچه بازار در مورد نرخ بهره انتظار دارد و آنچه جزئیات اجلاس فدرال رزرو نشان می‌دهد باعث نوسان قیمت طلا شده است.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.38 درصد افزایش به 24 دلار و 13 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد افزایش 921 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در OANDA گفت: پیش‌بینی این چرخش مؤثر به سمت اوج چرخه افزایش نرخ بهره، به معنای نرمی مداوم دلار آمریکا و بازدهی طولانی‌تر در ایالات متحده است که حداقل در کوتاه‌مدت از قیمت طلا حمایت می‌کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد