اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هر کره‌ای معادل ۲۴ ایرانی کار می‌کند

سفیر اسبق ایران در استرالیا با محاسبه ساعت‌های مفید کار در کره جنوبی و ایران به نتیجه‌ای قابل تامل رسید.

به گزارش سایت طلا،محمدحسین قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور، گفت: کسی مشکلات را منکر نمی‌شود، اما این میان حقایقی هست که باید به آن توجه شود و قطعا با درک این حقایق بهتر می توان شرایط امروز و علت آن را درک کرد.

سال‌هاست صحبت‌هایی در میان مردم رد و بدل می‌شود که از طریق فضای مجازی و رسانه‌های غربی مدام در جامعه پمپاژ می‌شود، اما یکبار رسانه‌های داخل کشور نیامدند حقایق را تبیین کنند و دنبال صحت و سقم این حرف‌ها بروند.

چرا سطح زندگی ما از قطری‌ها و اماراتی‌ها پایین‌تر است؟
وی افزود: صحبت دیگری که خیلی هم رواج دارد مقایسه زندگی ایرانی‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر است و برخی عنوان می‌کنند که ۵۰ سال پیش این کشور‌ها بیابان بوده و الان در چه وضعی هستند و مردمشان ماشین‌های آنچنانی سوار می‌شوند که در پاسخ هر کس باید این سوال را از خود بپرسد که این کشور‌ها چقدر جمعیت دارند؟

وی افزود: جمعیت بومی کشوری مانند قطر ۴۰۰ هزار نفر و جمعیت بومی امارات ۱.۴ میلیون نفر است و این درحالیست که ایران ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد، این یعنی اینکه درآمد یک سال صادرات نفت به ازای هر قطری برابر درآمد ۱۵۰ سال صادرات نفت به ازای هر ایرانی است و هرسال درآمد آن‌ها معادل بیش از یک قرن برای ایران است و قطعا نمی‌شود این دو را مقایسه کرد.

وی افزود: اگر تحریم را در نظر نگیریم، باز هم درآمد یک سال صادرات نفت به ازای هر قطری به اندازه درآمد ۶۰ سال صادرات نفت به ازای هر ایرانی است.

از جمله این صحبت‌ها این است که ما این همه نفت داریم چرا اوضاع کشور این است و اگر سهم هر ایرانی را از فروش نفت بدهند و اختلاس نشود کلی پول گیر مردم ایران می‌آید. سوال من این است مگر ما چقدر نفت می‌فروشیم و چقدر از این محل درآمد داریم.

رفاه بیشتر می‌خواهیم باید بیشتر هم کار کنیم
این فعال اصولگرا افزود: برخی هم کره جنوبی را مثال می‌زنند که جمعیت مشابهی داریم و ذخایر آنچنانی ندارند و با هم خودروسازی و ... را شروع کردیم، اما آن‌ها کجا هستند و ما کجا هستیم و در پاسخ، سوال من این است یک کره‌ای چقدر کار می‌کند و یک ایرانی چقدر؟

قدیری ابیانه گفت: ساعت مفید کار در کره جنوبی ۹.۵ ساعت و در ایران ۲۲ دقیقه است و این یعنی یک کره‌ای معادل ۲۴ ایرانی کار می‌کند. علاوه بر این کار سخت، بسیار کم‌توقع هم هستند و بسیاری در آپارتمان‌های ۱۵ متری و ۱۷ متری سکونت دارند.

وی افزود: همه می‌خواهیم ایرانیان بالاترین رفاه را داشته باشند، اما باید توقعمان مطابق داشته‌ها و شرایطمان باشد و نباید خودمان را با کشور‌هایی که GDP آن‌ها در رده یک تا ۱۰ جهان است مقایسه کنیم، چرا که GDP ما رتبه ۹۶ دنیا است و باید با کشور‌های در همین سطح، زندگی خود را مقایسه کنیم. برای پیشرفت و رسیدن به این کشور‌های ثروتمند باید فرهنگ کار و تلاش را در کشور ارتقا دهیم.

وی افزود: برخی افراد تا بحث کار و تلاش و ... می‌شود، بحث آقازاده‌ها را به میان می‌کشند، قطعا ما هم از این موضوع ناراحت هستیم و باید برخورد شود، اما حقیقت این است این سوءاستفاده‌ها آنطورکه رسانه‌های غربی و فضای مجازی اغراق‌آمیز روی آن مانور می‌دهند، نیست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد