اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیانیه جدید جنبش حماس درباره توافق آتش‌بس بشردوستانه ۶ بندی

در پی انتشار اخباری مبنی بر دستیابی به توافق آتش‌بس بشردوستانه و تبادل اسرا میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی، این جنبش بیانیه‌ای جدید در این باره صادر کرد.

به گزارش سایت طلا،جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد، به موجب این توافق تبادل آتش میان دو طرف و انجام عملیات‌های نظامی ارتش رژیم اشغالگر در سراسر نوار غزه متوقف خواهد شد.

براساس وبگاه شبکه المیادین، جنبش حماس همچنین اعلام کرد، به موجب این توافق ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه، امدادرسانی، تجهیزات پزشکی و سوخت به سرتاسر مناطق نوار غزه افزایش خواهد یافت.

در بیانیه مذکور همچنین آمده‌است، این توافق همچنین شامل آزادی ۵۰ تن از اسرای صهیونیستی که شامل زن و کودک می‌شود در ازای آزادی ۱۵۰ اسیر زن و کودک فلسطینی است.

جنبش حماس در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، براساس این توافق تردد اشخاص و هدف قرار ندادن آنها به ویژه در خیابان «صلاح‌الدین» تضمین خواهد شد.

این جنبش همچنین تاکید کرد که به موجب این توافق پرواز در جنوب به مدت چهار روز و در شمال به مدت شش ساعت متوقف خواهد شد.

وزارت خارجه قطر روز چهارشنبه اعلام کرد که تلاش‌های میانجی‌گری میان حماس و رژیم صهیونیستی منجر به دستیابی به یک توافق آتش‌بس بشردوستانه شد که آغاز آن ظرف ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.

وزارت خارجه قطر موفقیت تلاش‌های میانجی‌گری مشترک قطر با مصر و آمریکا بین اشغالگران و جنبش حماس را با دستیابی به یک توافق آتش‌بس بشردوستانه که به مدت چهار روز ادامه دارد و قابل تمدید است، تایید کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد:‌ این توافق شامل تبادل ۵۰ زن و کودک اسیر در غزه در ازای آزادی زنان و کودکان فلسطینی توسط اسرائیل است. تعداد آزاد شدگان در مراحل بعدی اجرای توافق افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد