اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امیرعبداللهیان به ژنو سفر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امیرعبداللهیان به ژنو در راستای استمرار تلاش‌های دیپلماتیک ایران در رابطه با مسأله فلسطین خبر داد.

به گزارش سایت طلا،ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۲۳ آبان ماه گفت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در استمرار تلاش های دیپلماتیک در ارتباط با مسئله فلسطین بویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم مظلوم غزه در سطوح بین‌المللی و نیز دیدار و گفت‌وگو با برخی مسؤولان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، به ژنو سفر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان در این مدت سفرهایی هم به منطقه داشت که در دور اول این سفرها به عراق، لبنان، سوریه و قطر رفت و ضمن دیدار با مقامات این کشورها درباره اوضاع غزه و فلسطین گفت‌وگو کرد و همچنین با رهبران مقاومت لبنان و فلسطین در بیروت و دوحه هم دیدار کرد.

وزیر امور خارجه پس از آن هم برای شرکت در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی به جده رفت و ضمن شرکت در نشست و ارائه پیشنهاداتی با برخی همتایان و مقامات حاضر در نشست جده دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت و ضمن شرکت در این نشست با دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه اندونزی و اردن هم دیدار و درباره وضعیت غزه به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در دومین دور رایزنی‌هایش در منطقه به قطر و سپس به ترکیه سفر و با مقامات این کشورها دیدار کرد. علاوه بر این در این مدت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با برخی سران و همتایان خود تلفنی درباره اوضاع غزه و ضرورت توقف جنایات صهیونیست‌ها به گفت‌وگو پرداخت و در سفر دوجانبه‌اش به تاجیکستان با امامعلی رحمان همتای تاجیکستانی درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کرد. او همچنین به ازبکستان رفت تا در نشست اکو شرکت کند و در این نشست هم در دیدار با برخی همتایان درباره اوضاع فلسطین به رایزنی پرداخت. روز شنبه 20 آبان ماه نیز رئیس جمهور به ریاض رفت و در نشست سران کشورهای اسلامی و عربی شرکت و ضمن ارائه 10 پیشنهاد درباره غزه با تعدادی از مقامات حاضر در نشست دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد