اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بایدن مدعی پیشرفت در دستیابی به «آتش‌بس بشردوستانه» در غزه شد

در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به خاورمیانه به زعم این کشور در حال کار روی موضوع «آتش‌بس بشردوستانه در غزه» است، جو بایدن مدعی پیشرفت در این موضوع شد.

وقتی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پرسیده شد که آیا پیشرفتی در زمینه برقراری آتش‌بس بشردوستانه حاصل شده‌است، او هنگام خروج از کلیسایی در دلاور پاسخ مثبت داد و قبل از سوار شدن به ماشینش انگشت شصت خود را به نشانه تایید بالا برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی جزئیات دیگری ارائه نکرد.

این در حالیست که سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که حماس با خروج خارجی‌ها از نوار غزه در صورتی که رژیم صهیونیستی ورود آمبولانس‌ها به گذرگاه رفح را تضمین کند، موافق است.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که درخواست حماس در واکنش به حمله ارتش اشغالگر به کاروان آمبولانس‌های حامل مجروحان در ایست بازرسی در مرز با مصر بوده است.

به گفته وی، این درخواست پس از آن مطرح شد که تل‌آویو مسؤولیت هدف قرار دادن کاروانی از آمبولانس‌های حامل مجروحان که به سمت پاسگاه رفح در مرز با مصر حرکت می‌کردند را برعهده گرفت.

اوایل روز شنبه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه به خبرنگاران در امان گفت که آتش‌بس بشردوستانه به محافظت از غیرنظامیان و رساندن کمک‌های بیشتر به نوار غزه کمک می‌کند.

بلینکن ادعا کرد که آمریکا از «آتش‌بس بشردوستانه» در نوار غزه حمایت می‌کند و در عین حال بار دیگر درخواست‌ها برای «توقف درگیری» را رد کرد.

بلینکن پس از دیدار با وزرای خارجه اردن، امارات، عربستان، قطر و مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، سامح شکری، همتای مصری خود در امان و نیز حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین شرکت کرد.

بلینکن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا معتقد است که آتش‌بس تنها منجر به «ابقای حماس در جای خود» می‌شود. این موضوع مواضع متفاوتی را در رابطه با جنگ بین آمریکا و رژیم صهیونیستی از یک سو و کشورهای عربی از سوی دیگر آشکار می‌کند.

این در حالیست که هزاران نفر روز شنبه در پایتخت فدرال آمریکا تجمع کردند و خواستار «آتش‌بس فوری» در نوار غزه شدند و از سیاست واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد