اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پنتاگون: بمب اتمی 24 برابر قوی‌تر از بمب اتمی پرتاب شده در ژاپن خواهیم ساخت

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که در صورت تصویب کنگره، بمب اتمی خواهد ساخت که 24 برابر قوی‌تر از بمب‌هایی است که در جنگ جهانی دوم بر ژاپن پرتاب شده است.

به گزارش سایت طلا،وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه اعلام کرد که به دنبال ساخت بمب اتمی است که ۲۴ برابر قوی‌تر از بمب‌هایی است که در جنگ جهانی دوم بر ژاپن پرتاب شده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» پنتاگون به دنبال تایید و دریافت بودجه از کنگره برای ساخت یک نوع بمب گرانشی اتمی جدید است.

روز ششم آگوشت ۱۹۴۵، آمریکا نخستین بمب اتمی جهان را بر هیروشیما پرتاب کرد و ضمن نابودی این شهر، ۱۴۰ هزار نفر کشته شدند. این کشور تنها سه روز بعد، بمب دوم را بر روی شهر ناگازاکی پرتاب کرد که طی آن ۷۰ هزار نفر دیگر به خاک و خون کشیده شدند.

بمب‌ اتمی که در شهر هیروشیما منفجر شد معادل ۱۵ هزار تن تی‌ان‌تی بوده است. دمای زمین در لحظه انفجار بمب به چهار هزار درجه رسید و باران رادیواکتیوی بر روی دو شهر هیروشیما و ناگازاکی فرود آمد. نجات یافتگان از بمباران اتمی این دو شهر نیز سرانجام خوشایندی نداشتند و اغلب با سرطان های تیروئید، سینه و دیگر انواع سرطان‌ها مواجه شدند.

«جان پلامب» معاون پنتاگون در امور سیاست فضایی گفت: «اعلام امروز منعکس کننده محیط امنیتی در حال تغییر و تهدیدهای فزاینده از سوی دشمنان بالقوه است. آمریکا موظف است به ارزیابی و بررسی توانایی‌های مورد نیاز ما برای بازدارندگی و در صورت لزوم پاسخ به حملات راهبردی ادامه و به متحدان خود اطمینان دهد».

این بمب اتمی ۲۴ برابر بزرگتر از بمبی است که در طول جنگ جهانی دوم در هیروشیما ژاپن پرتاب شد. بمب جدید قدرتمند همچنین شامل ویژگی‌های ایمنی، امنیت و دقت خواهد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد