اونس طلا2300.55
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

شرایط در بازار طلا پیچیده شد !

قیمت طلا طی دو هفته گذشته علیرغم بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، حدود 9 درصد افزایش داشته است.اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا شرایط بازار را بیش از پیش پیچیده کرده است.

به گزارش سایت طلا،در شرایطی که بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی رو به افزایش است و تنش‌های خاورمیانه روز به روز شدیدتر می‌شود، تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن هم تقویت شده است. سرمایه‌گذاران حالا به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن نگاه می‌کنند.

قیمت طلا امروز، چهارشنبه به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت، اما انگیزه‌ای برای افزایش بیشتر نداشت، اما این احتمال وجود دارد که با توجه به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده، سخنرانی پاول و گزارش تورم ایالات‌متحده و عدم تشدید درگیری در خاورمیانه، طلا برای شکستن ۲۰۰۰ دلار تلاش کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار افزایش به 1974 دلار رسید.

سرمایه‌گذاران از نزدیک درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس را بررسی می‌کنند چون می‌تواند زنجیره‌های عرضه را مختل کرده و بحران بزرگتری ایجاد کند. این شرایط تمایل به طلا به عنوان یک گزینه ایمن‌تر برای سرمایه‌گذاری را تقویت کرده است. قیمت طلا طی دو هفته گذشته علیرغم بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، حدود 9 درصد افزایش داشته است.

اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا شرایط بازار را بیش از پیش پیچیده کرده است. وی در آخرین سخنرانی خود از لزوم مهار تورم سخن گفت. به طور کلی دورنمای قیمت طلا تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی و تغییر سیاست آمریکا در مورد سود اوراق قرض بسیار خوشبینانه است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.24 کاهش به 23 دلار و 6 سنت رسید و پلاتین با 0.14 درصد کاهش، 889 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

بازارها همچنین منتظر انتشار اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سه ماهه سوم در روز پنجشنبه و شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی در روز جمعه قبل از تصمیم گیری سیاستی فدرال رزرو در هفته آینده هستند.

طبق گزارش رویترز، شاخص دلار و بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده کاهش یافت.

طلا عملکرد بسیار خوبی داشت و طی ۱۰ روز بیش از ۱۰ درصد به سمت سطح مقاومت کلیدی ۲۰۰۰ دلار افزایش یافت. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس گفت: هر حرکتی نیاز به مکث دارد و ما به آن مرحله رسیده‌ایم.

در حال حاضر، با توجه به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده، سخنرانی پاول و گزارش تورم ایالات‌متحده و عدم تشدید درگیری در خاورمیانه، ممکن است طلا برای شکستن ۲۰۰۰ دلار تلاش کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد