اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رسانه‌های عبری: نتانیاهو درباره حمله زمینی به غزه «مردد» است

رسانه‌ها و محافل صهیونیستی با اشاره به اینکه نتانیاهو نمی‌تواند درباره حمله زمینی به غزه تصمیم بگیرد و بسیار مردد است تاکید کردند علت اصلی تعویق این عملیات ترس از جنگ با حزب‌الله بوده و هشدارهایی در خصوص لغو آن مطرح شده است.

به گزارش سایت طلا،درحالی که صهیونیست‌ها تلاش دارند برای فرار آبرومندانه از جنگ زمینی با نوار غزه علی‌رغم تهدیدات متوالی خود در این زمینه، یک مانور رسانه‌ای به راه بیاندازند و در همین زمینه روز گذشته اعلام کردند درخواست آمریکا برای تعویق حمله زمینی به نوار غزه را پذیرفته‌اند، محافل و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که سران اسرائیل به شدت از عملیات زمینی در غزه می‌ترسند.

احتمال لغو حمله زمینی به غزه

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند نگرانی‌هایی در ارتش وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات سیاسی اسرائیل به کلی حمله زمینی به غزه را لغو کنند. برخی مقامات ارتش اسرائیل معتقدند که حمله زمینی به نوار غزه عواقب بسیار سنگینی دارد اما گریزی از آن نیست و جنگ زمینی با غزه ممکن است دو هفته تا حتی 6 ماه طول بکشد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که ارتش درحال آماده‌سازی برای عملیات زمینی است اما هنوز چراغ سبز آغاز این حمله داده نشده و هشدارهایی وجود دارد مبنی بر اینکه تعویق پی در پی حمله زمینی به غزه، انگیزه نظامیان و نیروهای ذخیره را برای چنین عملیاتی کاهش می‌دهد.

نتانیاهو درباره حمله زمینی به غزه مردد است

«آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که مقامات و اعضای ارتش احساس می‌کنند بنیامین نتانیاهو درباره تهاجم زمینی به غزه مردد است. آنچه که نتانیاهو را نگران می‌کند این است که وقتی حمله زمینی آغاز شد این عملیات تحت کنترل وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل قرار می‌گیرد و به این ترتیب نتانیاهو سیطره خود بر اوضاع و عملیات‌های نظامی را از دست می‌دهد.

در ادامه گزارش رسانه‌های عبری تاکید شده که سران سیاسی اسرائیل درباره ورود زمینی به نوار غزه مردد هستند؛ به ویژه بعد از این که ارتش اسرائیل دو روز قبل اعتراف کرد که شماری از نیروهای آن در اثر حملات گردان‌های عزالدین القسام در کمین نزدیک به پایگاه «کیسوفیم» هنگام عبور از حصار در شرق خان یونس، کشته و زخمی شده‌اند.

وحشت از جنگ با حزب الله

اما دیگر نگرانی اصلی صهیونیست‌ها درباره حمله زمینی به غزه، مربوط به باز شدن جبهه جنگ از شمال فلسطین اشغالی توسط حزب‌الله لبنان است. روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در این زمینه گزارش داد که نتانیاهو درباره حمله زمینی به غزه مردد است و مانع از انتقال به مرحله بعدی می‌شود؛ زیرا از جنگ هم‌زمان در جبهه جنوب و شمال می‌ترسد.

این رسانه صهیونیستی افزود، حزب‌الله می‌تواند از این طریق برای همیشه اسرائیل را مشغول کند و هزینه‌ای که اسرائیل در تقابل با حزب‌الله پرداخت خواهد کرد بسیار سنگین‌تر از هزینه‌ای است که این حزب متحمل می‌شود.

یدیعوت آحارانوت در ادامه گزارش داد یک بحران اعتماد بزرگ میان نتانیاهو و ارتش اسرائیل وجود دارد و 3 هفته بعد از حمله به اسرائیل (عملیات طوفان الاقصی) همه در تله افتاده‌اند. نتانیاهو به شدت از ارتش عصبانی بوده و تصمیم‌گیری درباره حمله زمینی نیز برای او بسیار دشوار است.

ترس از حزب الله علت اصلی تعویق حمله زمینی اسرائیل به غزه است

از طرف دیگر روزنامه تلگراف انگلیس اعلام کرد که درگیری با حزب‌الله در مرزهای لبنان، برنامه اسرائیل برای حمله زمینی به غزه را پیچیده‌تر می‌کند. اسرائیل حمله زمینی به غزه را به دلیل وضعیت پیچیده در مرزهای شمالی با لبنان به تعویق انداخته است؛ جایی که درگیری با حزب‌الله همچنان درحال تشدید است.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسئولانی که نام آنها را فاش نکرد گزارش داد که تشدید درگیری‌ها در امتداد مرز لبنان به این معناست که ما اکنون نباید وارد غزه شویم. اسرائیل قبل از ورود زمینی به غزه باید محاسبات زیادی انجام بدهد؛ چرا که بهای زیادی خواهد پرداخت.

اسرائیل قدرت دفاع از خودش را از دست داده است

روزنامه عبری جروزالم پست نیز در گزارشی تحلیلی تحت عنوان «چرا حمله زمینی به غزه به تعویق افتاده است»، به نگرانی رژیم صهیونیستی از باز شدن جبهه جنگ با حزب‌الله اشاره کرد.

این روزنامه به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که یکی از عوامل تاخیر در حمله زمینی اسرائیل به غزه نگرانی فزاینده از جنگ با حزب‌الله است؛ چرا که حزب‌الله منتظر این لحظه است تا جبهه شمالی را کامل علیه اسرائیل باز کند.

«تسوی هاوزر» رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اسرائیل قدرت دفاع از خودش را از دست داده و به همین دلیل آمریکایی‌ها مدیریت جنگ کنونی را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد