اونس طلا2337.71
مظنه14,426,000
18 گرم3,330,200
ارزش سکه32,501,778
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

قیمت جدید مرغ و تخم مرغ در بازار

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی در ماه های اخیر، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

به گزارش سایت طلا،پرویز فروغی دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به نیاز داخل، ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است.

به گفته او، بنابر برنامه وزارت جهاد ماهانه ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی باید صورت گیرد که این حجم جوجه ریزی منجر به زیان مرغداران و خروج تعدادی از چرخه تولید می شود.

فروغی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، افزود: با توجه به جوجه ریزی های اخیر، مشکلی در تولید مرغ نداریم.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ کنونی هرکیلو مرغ زنده را ۵۱ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده، نرخ‌منطقی هرکیلو مرغ بالای ۶۰ هزارتومان است.

او با بیان اینکه دولت برنامه ای برای اصلاح قیمت مرغ ندارد، افزود: با افزایش حجم جوجه ریزی ها، مازاد تولید به حدی خواهد رسید که قیمت به کمتر از نرخ مصوب می رسد.

رشد ۱۰۰ هزار تنی تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با رشد ۱۰۰ هزار تنی نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

آقای ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۶ تا ۴۷ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، افزود: روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

نبی پور درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار در ۶ ماه نخست سال ۹۲ هزارتن تخم مرغ صادر شده است. در مهرماه صادرات در راستای تنظیم بازار به یک سوم ماه قبل رسیده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران ادامه داد: هم اکنون مرغداران با مشکل کمبود کنجاله سویا روبرو هستند به طوریکه مجبور به تامین از بازار آزاد با قیمت های بالاترند.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با رشد ۱۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد