اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000

زلنسکی ادعاهای پهپادی علیه ایران در جنگ اوکراین را تکرار کرد

رئیس جمهوری اوکراین ضمن تکرار ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است خواستار افزایش حمایت‌های تسلیحاتی غرب برای جبهه کی‌یف شد.

به گزارش سایت طلا،ولودیمیر زلسنکی که برای شرکت در اجلاس جامعه سیاسی اروپایی به اسپانیا سفر کرده است روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: اوکراین برای زمستان به سپر دفاعی بیشتری نیاز دارد چون ما مورد حملات موشک‌های مختلف روسیه و پهپادهای ایرانی قرار خواهیم گرفت.

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران بارها ادعای مطرح شده درباره ارسال پهپاد به روسیه را برای به‌کارگیری در جنگ اوکراین رد کرده است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیشتر با بیان اینکه آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم، گفته است: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه سیاست تهران، متناقض نیست و قویا برای قراری صلح در منطقه از جمله اوکراین تلاش می کنیم، تصریح کرد: اکنون فضاسازی علیه ما وجود دارد و ایران را متهم می‌کنند که پهپاد از سوی ایران در اختیار مسکو قرار گرفته، اما مایلم بگویم که ایران و روسیه دارای همکاری های متنوع از جمله دفاعی هستند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: درگذشته تسلیحاتی را از روسیه دریافت کرده ایم و همچنان دریافت می کنیم و امکاناتی را به روسیه می دهیم و در جنگ اوکراین با نگاه اصولی مخالف به جنگ، هم مخالف جنگ در روسیه و هم مخالف جنگ در اوکراین هستیم و هیچ سلاحی به روسیه برای جنگ به اوکراین ندادیم.

اما کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا با ارائه تفسیری غلط از قطعنامه ۲۲۳۱، ایران را به نقض بندهای تسلیحاتی آن متهم کنند. جمهوری اسلامی ایران هم می گوید که محدودیت‌های مربوط به تسلیحات در این قطعنامه در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

واکنش زلنسکی به حذف کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین: اظهارات برخی در آمریکا بسیار عجیب است

رئیس جمهوری اوکراین در پاسخ به سووالی درباره حذف بسته جدید کمک‌های مالی آمریکا به جبهه کی‌یف گفت که با رئیس جمهوری آمریکا در این باره صحبت کرده و جو بایدن درباره حمایت کاخ سفید از اوکراین به وی اطمینان داده شده است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود که در این مقطع صداها مختلفی شنیده می‌شود اما «برخی از آن‌ها بسیار عجیب است» زلنسکی در حالی که مشخص بود از این تحول ناراضی است، واکنش روشنی به پرسش خبرنگاران نداد.

کنگره آمریکا در پی حدف بسته جدید کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین، اواخر روز شنبه هفته جاری و برای جلوگیری از تعطیلی دولت، با تصویب یک بسته بودجه کوتاه‌مدت موافقت کرد، اما این بودجه مبلغ کمک به اوکراین را کاهش داده است.

بر اساس گزارش‌ها کنگره آمریکا از آغاز جنگ اوکراین، حدود ۱۱۳ میلیارد دلار تسلیحات، تجهیزات، کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین را تصویب و تاکنون حدود ۷۷ میلیارد دلار روانه کی‌یف کرده است.

برخی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه می‌گویند منابع مالی که برای اوکراین تخصیص داده می‌شود می‌تواند صرف امنیت در مرزهای کشور شود. آن‌ها همچنین نسبت به سرعت ضدحملات اوکراین و هدر رفتن این منابع مالی در سیستم فسادآمیز اوکراین اظهار نگرانی می‌کنند.

به گزارش سایت طلا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف راه را بر ادامه این جنگ افروزی باز کردند و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد