اونس طلا2414.52
مظنه14,436,000
18 گرم3,332,500
ارزش سکه32,524,308
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,500,000
ربع14,900,000

برخورد قانونی با فروشندگان طلای دست دوم/ صنعت طلا را بخاطر مصنوعات طلا دوست بدارید

حبیب الهی گفت :مردم باید صنعت طلا را بخاطر مصنوعات طلا دوست داشته باشند نه برای سرمایه گذاری زیرا با خرید مصنوعات طلا هم سرمایه گذاری حاصل می شود و هم حمایت از تولید ایجاد می شود اما اگر خرید طلا فقط برای سرمایه گذاری باشد تولید و هنر تولید طلا در ایران کم کم منسوخ خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در مصاحبه با سایت طلا گفت:در حال حاضر متاسفانه استفاده از طلا برای سرمایه گذاری می باشد و پیشنهاد دولت های پیشین در رابطه با عرضه سکه و طلای آب شده موجب شد سلیقه مردم در استفاده از بازار مصنوعات طلا عوض شود و از چرخه اقتصادی مردم خارج شد و مردم بیشتر به سمت وسوی خرید سکه و طلای خام رفته اند.

وی گفت:دومین تهدید برای صنعت طلا خرید طلای دست دوم توسط مردم است که با توجه به مستندات کارشناسان و متخصصان خرید طلای دست دوم ضربه بزرگی به تولید و چرخه اقتصادی طلا می زند زیرا وقتی طلا پاکسازی نشود و تعیین عیار در آن صورت نگیرد بسیاری از تخلفات روشن نمی شود.

دکتر حبیب الهی به مردم توصیه کرد به جای خرید و سرمایه گذاری سکه به سمت خرید مصنوعات طلا بروند زیرا اکنون تولیداتی در سراسر کشور وجود دارد که از لحاظ اجرت ساخت مقرون به صرف تر از سکه می باشد و با عیار استاندارد شده روز می باشد و جدیدا اداره استاندارد به عنوان متولی بحث استاندارد طلا طی نامه ای به اتاق های اصناف سراسر کشور خواستار برخورد قانونی با فروشندگان طلای دست دوم شده است.

وی از همکاران خود خواست با توجه به تولید و اشتغال در کشور مردم را تشویق به خرید مصنوعات طلا کنند و از فروش طلای دست دوم پرهیز کنند.

نایب رئیس کمیته TC174 استاندارد ایران از کالای قاچاق به عنوان تهدیدی دیگر برای صنعت طلا عنوان کرد و گفت:این مصنوعات متاسفانه از مبادی غیر قانونی از کشورهای دیگر وارد ایران می شود و از مردم خواهش می کنیم خرید خود را از فروشندگان معتبر و دارای پروانه کسب از اتحادیه ها انجام دهند و از تولیدات داخلی استفاده کنند که اگر مشکلی داشته باشد بتوانند از مراجع قانونی و ذیصلاح پیگیری کنند زیرا مصنوعات خارجی از لحاظ کمیت و کیفیت قطعا دچار مشکل می باشد.

دکتر حبیب الهی درباره سنگهای قیمتی به سایت طلا گفت:خرید سنگهای قیمتی حدود 10 سال است که در بازار ایران رونق بیشتری گرفته و در تمام دنیا استفاده از آن همراه با طلا و نقره جزو سلیقه مردم شده و با توجه به زیبایی آن طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مسئول کمیته فلزات و سنگهای قیمتی اتاق بازرگانی خاطر نشان ساخت:بحث سنگهای قیمتی فی مابین اتحادیه های طلا و اتحادیه های صنایع دستی و سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی است و با توجه به تلاش های زیاد هنوز به وضعیت مشخصی در این 3 سیستم نرسیده ایم و می بایستی سیستمهای دولتی و غیر دولتی با همکاری و هماهنگی هم به اجماعی برسند که این بحث تحت نظر یک سیستم مدیریت شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت:سنگهای قیمتی می تواند اشتغال زیادی ایجاد کند به شرطی که قوانین مخالف واردات سنگ راف به کشور طبق نظر کارشناسان اتاق های بازرگانی و سازمان صمت برداشته شود و بتوانیم به راحتی سنگ های راف را به کشور وارد کنیم تا با تراش آنها و استفاده و بکارگیری در مصنوعات طلا ارزش افزوده و اشتغال ویژه و چند برابری برای کشور ایجاد کنیم و صادرات آن هم برای ایران منفعت عظیمی ایجاد خواهد کرد و در حال حاضر نیروهای آموزش دیده زیادی در بستر تراش سنگ های راف حضور دارند تا بتوانیم از تولیدات آنها در صنایع مختلف از جمله طلا و جواهر سازی،صنایع دستی و صنایع ساختمان که سنگ های نیمه قیمتی در اکسسوری ساختمان ها قابلیت استفاده زیادی دارند و بازار بزرگی برای آنها است.

حبیب الهی در پایان گفت:مردم باید صنعت طلا را بخاطر مصنوعات طلا دوست داشته باشند نه برای سرمایه گذاری زیرا با خرید مصنوعات طلا هم سرمایه گذاری حاصل می شود و هم حمایت از تولید ایجاد می شود اما اگر خرید طلا فقط برای سرمایه گذاری باشد تولید و هنر تولید طلا در ایران کم کم منسوخ خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد