اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مرز حساس در بازار سکه / قیمت سکه در سراشیبی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر، هم قیمت سکه امامی و هم قیمت دلار به منطقه حمایتی حساسی برگشته‌اند و در صورتی که پای دلار در روز جاری بلغزد، ممکن است شیب نزولی قیمت سکه هم تندتر شود.

به گزارش سایت طلا، سکه امامی در هفته جاری روی ریل نزول قرار گرفته است. فلز گران‌بهای داخلی که در روز یکشنبه در حدود ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده بود، در روز چهارشنبه تا سطح ۲۷میلیون و ۵۵۰هزار تومان پایین آمد. درواقع در سه چهار روز اخیر قیمت سکه امامی ۶۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

در حال حاضر، فعالان بازار معتقدند که قیمت سکه امامی و قیمت دلار به منطقه حساسی رسیده است. قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب با ۴۹ هزار و ۱۲۰ تومان به کار خود پایان داد.

سکه بازان می‌گفتند در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز پنجشنبه به سمت کف کانال ۴۹ هزار تومان عقب‌نشینی کند، این امر می‌تواند شیب نزولی قیمت سکه امامی را تند‌تر کند.

علاوه بر دلار، نرخ طلای جهانی هم که روز گذشته آبشاری بالا رفته بود، شب گذشته با کاهش تقریبا ۱۵ دلاری دوباره به ۱۹۳۰ دلار برگشت. به نظر می‌رسد دنده معکوس قیمت اونس طلا هم خبر خوبی برای سکه‌بازان داخلی نباشد.

در شب چهارشنبه نیز گزارش وزیر خارجه ایران از دیدار با وزیر امور خارجه عمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان، ملل متحد در نیویورک به بازار مخابره شد. امیرعبداللهیان گفته ابتکار سلطان عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی روی میز است.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مرز روانی قیمت سکه است. آنها پیش از این یکی از شروط ریزش قیمت سکه را عقب‌نشینی سکه از مرز یاده شده عنوان کرده بودند.

به عقیده آنها اگر در روز جاری سکه این مرز حمایتی را ازدست‌دهد، امکان افت تدریجی فلز گران‌بهای داخلی تا سطح ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد.

البته اگر فاند خبری منفی به بازار برسد ممکن است سکه‌بازان برای فتح مجدد کانال ۲۸ میلیون تومان تلاش کنند. با کاهش قیمت سکه و دلار و طلای جهانی، ارزش ذاتی سکه هم در مقایسه با روز قبل پایین آمده است. دیروز قیمت واقعی سکه ۲۲ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان بود. اما این قمیت امروز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه در حدود ۲۲ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان است که نسبت به دیروز کاهش ۲۱۵ هزار تومانی را نشان می‌دهد. کم شدن این فاصله ارزش ذاتی و قیمت نقدی در واقع نشان دهنده کاهش هیجانات افزایشی در بازار است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد