اونس طلا2332.57
مظنه14,886,000
18 گرم3,436,400
ارزش سکه33,538,158
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم23,800,000
ربع14,800,000

فوری؛ تهران آماده باش شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از عصر امروز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه تا روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در بعضی ساعات شاهد وزش باد شدید، گاهی خیزش یا نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا یا کاهش دید، خواهیم بود.

به گزارش سایت طلا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از عصر امروز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه تا روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در بعضی ساعات شاهد وزش باد شدید، گاهی خیزش یا نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا یا کاهش دید، خواهیم بود.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران گفت: با صدور این هشدار ضمن ابلاغ به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعلام آماده باش نیز صورت گرفته است. چرا که طبق اعلام سازمان هواشناسی در استان تهران به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان، از عصر امروز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه تا روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در بعضی ساعات شاهد وزش باد شدید، گاهی خیزش یا نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا یا کاهش دید، خواهیم بود.

وی ادامه داد: در همین راستا توصیه اکید مدیریت بحران به بیماران قلبی، ریوی و تنفسی و سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای این است که در مواقع آلودگی هوا از حضور در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه ذرات گرد و غبار از نظر اندازه کاملاً متفاوت هستند و به ذرات درشت که غیر قابل تنفس و ذرات ریز که قابل تنفس هستند طبقه‌بندی می‌شوند، افزود: ذرات درشت گرد و غبار حداکثر می‌توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند اما، ذرات ریز می‌توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کنند، ذرات ریزتر دارای اثرات نسبتاً مهمی بر سلامت انسان هستند و اولین توصیه در شرایط گرد و خاک این است که افراد از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند، همچنین به بیماران قلبی و عروقی، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توصیه می‌شود که ماسک‌های خود را هر دو ساعت یک بار عوض کنند.

وی با اشاره به اینکه برای روزهای دوشنبه ۲۷ و سه شنبه ۲۸ شهریور ماه افزایش ابر گاهی مه و رگبار باران برای ارتفاعات استان پیش بینی شده است، گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات به طور جدی بپرهیزند.

یزدی مهر همچنین بر لزوم مستحکم سازی تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و سست تاکید کرد و گفت: مردم در تردد جاده‌ای به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی به دلیل وزش متناوب باد احتیاط لازم را داشته و در صورت امکان از تردد خودداری کنند.

به گفته وی، اداره کل مدیریت بحران استان تهران نیز در همین راستا در آماده‌باش بوده و ابلاغیه‌های لازم به دستگاه‌های امدادی، خدماتی و ... نظیر اورژانس، هلال احمر، شهرداری‌ها و ... را انجام داده است، تا آمادگی لازم برای پیشگیری یا مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی را داشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد