اونس طلا2335.82
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

دلار رقیب جدی طلا شد/ پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

با توجه به داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات‌متحده، دلار به طولانی‌ترین برد هفتگی خود از سال ۲۰۱۴ رسیده است اما در بازارهای فیزیکی طلا، اقدامات حمایتی اقتصادی چین مصرف‌کننده اصلی باعث خوش‌بینی تقاضا شد.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد یک کاهش قیمت هفتگی را به دنبال افزایش ارزش دلار تجربه کرده است در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال اطلاعات اقتصادی بیشتر در هفته آینده برای ارزیابی برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بودند.

در معاملات امروز و پیش از تعطیلی بازار بهای هر اونس طلا با 4 دلار کاهش به 1919 دلار رسید.

قیمت معاملات آتی طلا در روز جمعه که بیشتر برای قراردادهای ماه دسامبر فعال بوده به 1942 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید، یعنی 20 سنت افزایش طی یک روز. اما کاهش قیمت آن طی سه روز قبل، پس از اعلام گزارش وزارت کار آمریکا در روز دوشنبه یک هفته منفی را برای این فلز گرانبها رقم زد. طلا هفته گذشته را با یک کاهش قیمت 1.2 درصدی به پایان رساند.

با این حال، با توجه به داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات‌متحده، دلار به طولانی‌ترین برد هفتگی خود از سال ۲۰۱۴ رسیده است. قدرت کلی دلار، شمش را برای اولین افت هفتگی خود در سه سال اخیر در مسیر قرار داد. اکنون تمرکز بر نرخ تورم ایالات‌متحده در تاریخ ۱۳ سپتامبر و تصمیم سیاست فدرال رزرو در ۲۰ سپتامبر است.

جورج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors گفت: در حالی که هنوز سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در دلار و خزانه داری وجود دارد، خریدهای امن زیادی در طلا نیز وجود دارد و این امر از قیمت‌ها حمایت می‌کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران با احتمال ۹۳ درصدی برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر و ۴۳ درصد احتمال افزایش بیشتر قبل از سال ۲۰۲۴ را دیدند. نرخ‌های بالاتر اشتها را برای طلای صفر بازده کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازارهای فیزیکی طلا، اقدامات حمایتی اقتصادی چین مصرف‌کننده اصلی باعث خوش‌بینی تقاضا شد.

انتشار گزارش مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه اوت که حاکی از افزایش نرخ بیکاری در این کشور بو، دورنمای توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را در اجلاس 20 سپتامبر تقویت کرد و قیمت طلا را بالا برد. اما احتمال اینکه فدرال رزرو یک یا دو بار دیگر نرخ بهره را تا پایان سال جاری میلادی افزایش دهد، در این هفته بالا رفته است. هدف از این اقدام بانک مرکزی آمریکا پایین آوردن نرخ تورم تا هدف سالانه 2 درصد است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۹۳ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به ۸۹۲.۲۶ دلار رسید. هر دو به سمت سقوط هفتگی می‌روند. پالادیوم نیز با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۱۹۳ دلار و ۵۱ سنت رسید.

برخی تحلیلگران عقیده دارند طلا تا قبل از اجلاس آینده فدرال رزرو و انتشار اطلاعات تورم آمریکا در هفته آینده در محدوده 1900 تا 1950 دلار باقی می‌ماند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد