اونس طلا2301.19
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

طلا، لیدر بازار سکه شد/ سکه به کدام سمت می رود؟

به عقیده برخی از تحلیلگران اقتصادی، در شرایط کنونی مهم‌ترین مرز حمایتی برای سکه امامی محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در صورتی که این مرز از‌دست‌برود احتمال عقب‌نشینی آن به سمت کف مرز روانی ۲۷ میلیون تومان قوی خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، بررسی روند حرکتی‌ قیمت سکه امامی نشان می‌دهد که سکه‌بازان در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب توان کافی برای خرید و فروش سکه نداشتند؛ بنابراین فلز گران‌بهای داخلی، در همان محدوده عصر چهارشنبه، یعنی مرز ۲۸ میلیون تومان به‌کار خود پایان داد.

عده‌ای از معامله‌گران باور دارند دلیل اصلی کاهش تقاضا در بازار سکه ناشی از ثبات نسبی قیمت دلار در سنگر ۴۹ هزار تومان بوده است. به عقیده آنها سنگرگیری بازیگران ارزی در این مرز، باعث شده که سطح احتیاط در بازار سکه بیشتر شود و برخی از خریداران سکه چند وقتی خانه‌نشین شوند.

برخی هم عقیده دارند در شرایطی که قیمت دلار به نفس‌نفس زدن افتاده، این قیمت اونس طلاست که لیدر بازار سکه شده و به سکه‌بازان خط‌دهی می‌کند.

به باور تکنیکالیست‌ها، قیمت طلا جهانی درحال‌حاضر مرز مقاومتی ۱۹۵۰ دلار را پیش‌روی خود دارد. در صورتی که طلا این مرز را بشکند و بالای آن تثبیت دهد، ممکن است سطح تقاضا برای خرید سکه امامی تاثیر ملموسی بپذیرد.

با‌این‌حال، اگر فلز گران بهای جهانی نتواند از سطح ۱۹۵۰ عبور کند، ممکن است در برگشت با شکست سطح ۱۹۴۲ تا حوالی ۱۹۳۸ و ۱۹۲۵ دلار کاهش یابد. این امر می‌تواند زمینه‌ساز کاهش تقاضا برای سکه امامی شود.

برخی از فعالان بازار مدعی هستند که در شرایط فعلی کف قیمت سکه امامی محدوده ۲۴ تا ۲۵ میلیون تومان است.

به عقیده آنها در شرایط کنونی مهم‌ترین مرز حمایتی برای سکه امامی محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در صورتی که این مرز از دست برود احتمال عقب‌نشینی آن به سمت کف مرز روانی ۲۷ میلیون تومان قوی خواهد شد.

تحلیلگران فنی در مورد نوسانات طلای آبشده معتقدند کف مطلق این مارکت حدود ۹۲۰۰ الی ۹۵۰۰ است. به عقیده آنها آبشده کوتاه مدت ۱۰۱۳۰ مقاومت مهم خط روند نزولی و محدود ۱۰۲۰۰ مقاومت مهمتری دارد تا زمانی که زیر ۱۰۱۳۰ باشد کوتاه مدت مجدد احتمال اصلاح وجود دارد در صورت رشد بیشتر انس و عبور آبشده از ۱۰۱۳۰ رشد بیشتر تا محدوده ۱۰۲۰۰ محتمل به‌نظر می‌رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد