اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترامپ اواخر هفته خود را تسلیم می‌کند

یک مقام اجرایی ارشد دولت آمریکا اظهار کرد دونالد ترامپ احتمالاً در ۲۴ یا ۲۵ اوت خود را تسلیم زندان ایالت جورجیا کند.

به گزارش سایت طلا، خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد اجرایی ارشد دولت آمریکا اظهار کرد دونالد ترامپ احتمالاً در 24 یا 25 اوت (2 و 3 شهریور 1402) خود را تسلیم زندان ایالت جورجیا کند.

این شبکه خبری افزود: انتظار می‌رود دونالد ترامپ در پایان هفته آینده یعنی در روزهای پنج‌شنبه یا جمعه خود را تسلیم زندان فالتون کانتی در ویرجینیا کند.

پیشتر فانی ویلیس دادستان منطقه فالتون کانتی اظهار کرده بود که ترامپ و دیگر مظنونان پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 تا تاریخ 25 اوت فرصت دارند خود را تسلیم کنند، پس از این تاریخ، زمان دقیق دادگاه اولیه آنها اعلام خواهد شد، این تاریخ توسط قاضی مشخص می‌شود.

هیئت منصفه عالی دادگاه جورجیا سه‌شنبه 15 اوت (24 مرداد) در کیفرخواستی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مشاورانش را به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و شکست او مقابل جو بایدن متهم کرد.

در این کیفرخواست 98صفحه‌ای، نام 19 متهم و 41 مورد کیفری به چشم می‌خورد، تمام متهمان به اخاذی و باجگیری متهم شدند، اتهامی که در صورت اثبات ممکن است تا 20 سال حبس برای متهمان به‌همراه داشته باشد. متهمان همچنین متهم به تشکیل یک بنگاه اقتصادی برای امور جنایی و اخاذی به‌منظور تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در ایالت جورجیا شدند، بر این اساس، مارک میدو رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، رودی جولیانی و جان ایستمن میان افراد متهم‌شده هستند.

پلیس ایالت جورجیا اظهار کرد انتظار می‌رود تمام 19 متهم نام‌برده‌شده در این کیفرخواست براساس دستورالعمل دفتر دادستانی منطقه و قاضی منصوب‌شده برای پرونده، در زندان رایس استریت حاضر شوند.

براساس این گزارش، این متهمان تحت فرآیند رسمی دستگیری قرار می‌گیرند: آنها ابتدا بازرسی بدنی می‌شوند سپس از آنها انگشت‌نگاری می‌شود و در نهایت عکسی از آنها به‌هنگام ورود به زندان گرفته می‌شود.

در همین حال وکلای دونالد ترامپ در دادخواستی به دادگاه فدرال واشنگتن، آوریل 2026 را برای برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات وی درباره تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020 پیشنهاد دادند.

در دادخواست وکلای ترامپ آمده است: در زمان حاضر منافع ملی در برقراری عدالت و برگزاری دادگاهی منصفانه است و نباید قضاوت درباره این پرونده با این عجله انجام شود.

این در حالی است که جک اسمیت بازرس ویژه پرونده ترامپ، پنج‌شنبه گذشته از قاضی تانیا چاتکان خواست تاریخ 2 ژانویه 2024 را برای برگزاری دادگاه و رسیدگی به اتهامات ترامپ اعلام کند، این تاریخ دو هفته پیش از رأی‌گیری اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تأیید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رأی‌‌دهندگان روبه‌رو است.

این سومین پرونده قضایی است که علیه ترامپ در سال جاری تشکیل شده است اما نخستین پرونده‌ای است که تلاش می‌کند او را به‌دلیل تکاپو برای ماندن در قدرت در هفته‌های بین شکست انتخاباتی و حمله به کنگره مسئول بداند.

او مقابل قاضی فدرال ادعای بی‌گناهی کرد. تیم حقوقی وی، این پرونده را حمله به حق آزادی بیان او توصیف کرده‌اند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد