اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه‌گذاران خارجی با 100 هزار دلار اقامت 5 ساله می‌گیرند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سرمایه‌گذاران خارجی با انتقال حداقل 100 هزار دلار به کشور اقامت 5 ساله دریافت می‌کنند.

به گزارش سایت طلا، سید احسان خاندوزی، در ارتباط زنده با خبر ساعت 14 امروز در مورد دستورالعمل جدید تشویق سرمایه‌گذاران خارجی گفت: یکی از اولویت‌های مهم دولت تأکید بر افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران است و در هر دو زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم.

وی گفت: با وجود اینکه نرخ سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته صفر و حتی گاهی منفی بود، اما نرخ سرمایه‌گذاری در سال گذشته 6.7 درصد افزایش یافت و دولت تلاش دارد از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حمایت کند و برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تلاش می‌کند. در یک سال و نیم گذشته هم میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیش از مدت مشابه دولت قبل بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: برای تکمیل زنجیره سرمایه‌گذاری خارجی و تحریم‌ناپذیری این سرمایه‌گذاری، دولت دستورالعملی تدوین کرده که از سرمایه‌گذاران حمایت کند. یکی از این زنجیره‌ها تهاتر سرمایه‌گذاری خارجی بین سرمایه‌گذاران خارجی است که در هنگام ورود سرمایه و خروج سود و سرمایه‌شان می‌توانند این تهاتر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند.

خاندوزی افزود: روش دیگر تهاتر بین سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است که عده‌ای از سرمایه‌گذاران داخلی می‌خواهند ماشین‌آلات و تجهیزات وارد کشور کنند و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند با سرمایه‌گذار داخلی تهاتر کند.

به گفته وی؛ در زمینه واردات سرمایه خارجی چه به شکل اسکناس یا حواله، دولت تشویق‌هایی در نظر گرفته از جمله اینکه ارز آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نرخ تشویقی از طریق بانک مرکزی خریداری می‌کند. همچنین بانک برون‌مرزی یا آفشور راه‌اندازی می‌شود که اولین تاییدیه ایجاد بانک برون‌مرزی توسط بانک مرکزی در حال صدور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هر سرمایه‌گذار خارجی که بیش از 100 هزار دلار وارد کشور کند اقامت 5 ساله دریافت می‌کند و این حداقل مدت است. اگر میزان سرمایه‌ بیشتر شود زمان اقامت بدون سقف افزایش پیدا می‌کند و مجموعه بسته‌ای که دولت در نظر گرفته به سرمایه‌گذاران داخلی کمک خواهد کرد تا در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

خاندوزی افزود: رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی سال گذشته انجام شد. امیدواریم امسال هم ادامه پیدا کند.

وی در مورد تهاتر سرمایه‌گذاران خارجی گفت: یکی از روش‌ها این است که تهاتر باعث کم هزینه شدن انتقال ارز به کشور می‌شود. نیازی نیست که سرمایه‌گذار خارجی ارز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق بانک یا صرافی با هزینه زیاد منتقل کند، بلکه می‌تواند با سرمایه‌گذار داخلی و یا خارجی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهاتر کند و هم هزینه و هم زمان انتقال کاهش پیدا می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دولت با بسته تشویقی قصد دارد سرمایه‌گذاری خارجی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذاب کند و کسانی که می‌خواهند سرمایه‌ خارجی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تجهیزات وارداتی تهاتر کنند، این امکان فراهم می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد