اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 دلیل مهم سوختن برگ گیاهان آپارتمانی که خبر ندارید

یکی از مشکلات شایعی که در نگهداری از گیاهان آپارتمانی وجود دارد، سوختن نوک برگ گیاهان است که معمولا به صورت زرد، قهوه‌ای و سیاه می‌شوند که ظاهر ناخوشایندی به گیاه می‌دهند.

به گزارش سایت طلا، یکی از مشکلات شایعی که در نگهداری از گیاهان آپارتمانی وجود دارد، سوختن نوک برگ گیاهان است که معمولا به صورت زرد، قهوه‌ای و سیاه می‌شوند که ظاهر ناخوشایندی به گیاه می‌دهند.

امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی و از بین رفتن حیاط و باغچه‌ها، مردم دوست دارند که در محیط آپارتمان از گل‌های زیبا و سبز استفاده کنند تا بتوانند حس طراوت و تازگی را در محیط کوچک خانه ایجاد کنند. اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده‌ای نیست و نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا گیاهان همیشه سرحال باشند و بتوانند به منزل شما طراوت ببخشند. عوامل مختلفی ازجمله نور، خاک مناسب، کود، میزان آبیاری و... در نگهداری از گیاهان آپارتمانی نقش دارند.

یکی از مشکلات شایعی که در نگهداری از گیاهان آپارتمانی وجود دارد، سوختن نوک برگ گیاهان است که معمولا به صورت زرد، قهوه‌ای و سیاه می‌شوند که ظاهر ناخوشایندی به گیاه می‌دهند. اگر سوختگی برگ گیاهان درمان نشود، موجب آسیب زدن به ریشه و قارچی شدن برگ گیاهان خواهد شد. در این مطلب می‌خواهیم شش دلیل شایع سوختگی برگ گیاهان آپارتمانی را بررسی کنیم؛ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1ـ آبیاری کم و خشکی محیط

اگر به گیاهان آب کم بدهید و محیط گیاهان رطوبت کافی نداشته باشد، نوک برگ گیاهان می‌سوزد و زرد می‌شود. بنابراین سعی کنید آبیاری را درست و به موقع انجام بدهید و محیط خانه رطوبت کافی داشته باشد. سوختگی ناشی از آبیاری کم خشک و کاغذی است و نوک برگ‌ها قهوه‌ای یا سیاه رنگ می‌شوند. استفاده از روش‌هایی مانند غبارپاشی، دستگاه بخور آب سرد، ایجاد جزیره در زیر گلدان و نزدیک هم گذاشتن گیاهان همراه با یک ظرف آب چند راه موثر برای ایجاد رطوبت کافی در منزل برای گیاهان است.

2ـ آبیاری زیاد و نداشتن تهویه مناسب

گاه آبیاری بیش از حد گیاه موجب سوختن نوک برگ‌ها خواهد شد. همچنین زمانی که منزل تهویه هوای مناسب نداشته باشد و به گیاهان هوای تازه نرسد، دچار سوختگی برگ می‌شوند. سوختگی ناشی از آبیاری زیاد بسیار نرم و کاغذی است. سعی کنید هر روز شرایطی را فراهم کنید که هوای تازه وارد منزل شود و تهویه مناسب برای گیاهان وجود داشته باشد.

3ـ کمبود ریز مغذی‌ها

یکی دیگر از دلایل سوختن برگ گیاهان کمبود مواد مغذی کافی در خاک است. شما می‌توانید با دادن کودهای مناسب به گیاه از بروز این مشکل جلوگیری کنید. منیزیم، کلسیم، پتاسیم، نیتروژن، روی، آهن، مس و گوگرد از مواد مورد نیاز هر گیاهی است که بهتر است در کودهایی که برای گیاه تهیه می‌کنید، موجود باشد.

4ـ کوددهی اشتباه

استفاده از کود نامناسب برای گیاه یا استفاده نادرست از کود یکی از دلایل شایع سوختگی برگ گیاهان است. بهتر است کوددهی زمانی انجام شود که هوا خنک باشد. به خصوص در فصل تابستان که هوا گرم است، اصلا نباید در طول روز به گیاه کود بدهید. سعی کنید هنگام غروب آفتاب و یا شب این کار را انجام بدهید که هوا خنک‌تر است. به این ترتیب کود گیاه شما را نمی‌سوزاند و برای خاک مفید خواهد بود. بهترین زمان برای دادن کود به گیاه یک روز بعد از آبیاری گیاه است. کوددهی نامناسب موجب سوختگی نوک برگ گیاهان خواهد شد.

5ـ املاح زیاد آب

آب لوله کشی معمولا دارای املاح زیاد و کلر است. برای اینکه املاح آب موجب سوختن برگ گیاهان نشود، بهتر است آب را داخل یک ظرف سرباز بریزید و آن را به مدت نصف روز کنار بگذارید تا کلر آب از بین برود؛ سپس از آن برای آبیاری گیاه استفاده کنید.

6ـ آفتاب سوختگی

یکی از دلایل شایع سوختن برگ گیاهان، آفتاب مستقیم است. نور آفتاب بهتر است از پشت پنجره و از پس یک لایه پرده نازک به صورت فیلتر شده به گیاهان برسد نه به صورت مستقیم. سوختگی نوک برگ‌ها در اثر آفتاب سوختگی به رنگ نقره‌ای و سوخته است. بنابراین به محل قرار گرفتن گلدان‌ها و پنجره مشرف بر آنها توجه داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد