اونس طلا2302.52
مظنه14,681,000
18 گرم3,389,100
ارزش سکه33,076,293
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,900,000
ربع15,200,000

حکم بازداشت «دونالد ترامپ» صادر شد

دونالد ترامپ و مشاورانش در دادگاهی در جورجیا به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ متهم شدند.

به گزارش سایت طلا، هیئت منصفه عالی دادگاه جورجیا در کیفرخواستی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و مشاورانش را به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و شکست او در مقابل جو بایدن متهم کرد.

براساس این گزارش، این اتهام عصر روز گذشته توسط فانی ویلیس دادستان منطقه فالتون کانتی مطرح شد و پرونده‌ای دیگر به سایر اتهامات ترامپ افزود.

در این کیفرخواست 98 صفحه‌ای، نام 19 متهم و 41 مورد کیفری به چشم می خورد. تمام متهمان به اخاذی و باجگیری متهم شدند. اتهامی که در صورت اثبات ممکن است تا 20 سال حبس برای متهمان به همراه داشته باشد.

بر این اساس، مارک میدو رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، رودی جولیانی و جان ایستمن در میان افراد متهم شده هستند.

فانی ویلیس در یک کنفرانس خبری اظهار کرد متهمان همچنین متهم به تشکیل یک بنگاه اقتصادی برای امور جنایی و اخاذی به منظور تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 در ایالت جورجیا شدند.

وی افزود: ترامپ و دیگر متهمان پرونده تا ظهر روز جمعه 25 اوت (3 شهریور) فرصت دارند تا خود را داوطلبانه تسلیم کنند در غیر این صورت دستگیر می شوند.

در همین حال دراو فیندلینگ وکیل ترامپ در بیانیه‌ای گفت: طرح این اتهامات یک جانبه تنها براساس اظهارات شاهدانی بوده که نظرات شخصی و سیاسی خود را بیان کرده‌اند. ما به بررسی جزئیات این کیفرخواست می پردازیم که بدون شک قانونی نیست.

براساس این گزارش، 13 مورد اتهام جنایی علیه ترامپ در این کیفرخواست مطرح شده است. از جمله موارد اتهامی در این پرونده می توان به دستکاری ماشین های رای گیری در مناطق حومه‌ای جورجیا و آزار و اذیت کارکنان انتخاباتی که نظارت دقیقی بر شناسایی تئوری های توطئه داشتند، اشاره کرد.

در جریان یک گفتگوی تلفنی در 2 ژانویه 2021، ترامپ از برد رافنزپرگر یکی از مقامات ارشد انتخاباتی ایالت جورجیا خواسته بود تا آرای کافی برای تغییر نتیجه انتخابات در این ایالت برای او پیدا کند. رافنزپرگر از این کار خودداری کرده بود. با افشای این گفتگوی تلفنی برگ تازه‌ای از اقدامات خلاف قانون ترامپ ورق خورد.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای پیش از انتشار این کیفرخواست، اعلام بی گناهی کرد و کمپین وی، ویلیس را متهم به طرفداری افراطی از دموکرات ها کرد که تلاش می کند حضور دوباره او در انتخابات 2024 را تحت تاثیر قرار دهد.

در همین حال فانی ویلیس، طی تحقیقاتش در مورد تلاش رئیس‌جمهور سابق برای ابطال آرای ایالت کلیدی جورجیا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، حداقل دو شاهد کلیدی را برای حضور در برابر هیئت منصفه در روز سه‌شنبه فراخوانده است.

این در حالی است که شب گذشته رویترز گزارش داد که بر اساس یک سند دو صفحه‌ای که به وب سایت دادگاه فولتون ارسال شده و به سرعت از روی سایت برداشته شده، به نظر می رسد که ایالت جورجیا دونالد ترامپ را به اتهام‌های مختلفی از جمله اخاذی، توطئه و اظهارات نادرست متهم کند.

بر این اساس این چهارمین مورد اتهامی به او در کمتر از 5 ماه اخیر و دومین مورد اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 است. وی اوایل ماه جاری نیز در دادگاه فدرال واشنگتن به طراحی توطئه های متعدد برای تغییر نتایج انتخابات متهم شده بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا حدود دو هفته پیش در دادگاه تفهیم اتهام خود در خصوص تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات 2020 اتهامات وارده را رد و ادعای بی‌گناهی کرد.

ترامپ به‌عنوان یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 با اتهاماتی مانند توطئه برای فریب ملت، تلاش برای ممانعت از اقدام کنگره در تأیید پیروزی جو بایدن و سلب حقوق رأی‌‌دهندگان روبه‌رو است.

این سومین پرونده قضایی است که علیه ترامپ در سال جاری تشکیل شده است اما نخستین پرونده‌ای است که تلاش می‌کند او را به‌دلیل تکاپو برای ماندن در قدرت در هفته‌های بین شکست انتخاباتی و حمله به کنگره مسئول بداند.

به گزارش یورونیوز، ترامپ گفته است که هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و جک اسمیت، بازپرس ویژه را متهم کرد که در تلاش برای خنثی کردن شانس او برای بازگشت به کاخ سفید در سال 2024 است.

او مقابل قاضی فدرال ادعای بی‌گناهی کرد. تیم حقوقی وی، این پرونده را حمله به حق آزادی بیان او توصیف کرده‌اند.

دادستان‌ها با شرایط آزادی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا تا زمان برگزاری دادگاه موافقت کردند.

این در حالی است که براساس نظرسنجی های انجام شده، به رغم طرح اتهامات متعدد کیفری علیه ترامپ، وی همچنان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 است. ترامپ تمام تحقیقات انجام شده را تلاشی از سوی دموکرات ها برای تخریب چهره سیاسی وی و تحت تاثیرقرار دادن نامزدی او رد انتخابات می داند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد