اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری مهم درباره گواهی انحصار وراثت به ذی‌نفعان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب کمیسیون، سازمان ثبت موظف شد تا گواهی انحصار وراثت را براساس داده ها و اطلاعات موجود بدون حضور فیزیکی افراد وابسته متوفی بلافاصله بعد از فوت فرد به ذینفعان او ارسال کند که این گواهی حداکثر ظرف ۲۰ روز بعد از ثبت واقعه فوت به ذینفعان داده می‌شود.

به گزارش سایت طلا،محسن زنگنه در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در جلسه امروز بندها و مواد مربوط به حوزه قضائی بررسی شد؛ با توجه به تاکید کمیسیون تلفیق مبنی بر حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات قضائی و تسهیل امور مردم در این بخش، سازمان ثبت موظف شد تا گواهی انحصار وراثت را براساس داده‌ها و اطلاعات موجود و بدون حضور افراد وابسته متوفی (به صورت فیزیکی) بلافاصله بعد از فوت فرد به ذینفعان او ارسال کند که باید این گواهی حداکثر ظرف ۲۰ روز بعد از ثبت واقعه فوت به ذینفعان داده می شود.

وی اذرمه داد: باید اطلاعات فوت فرد بلافاصله به سامانه‌های سازمان ثبت، نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی و بورس ارسال شود با این کار مشکلاتی که مردم در حوزه انحصار وراثت داشته‌اند، برطرف خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در توضیح مصوبه کمیسیون برای تسهیل و دسترسی مردم به خدمات ثبتی گفت: مقرر شد کلیه عملیات ثبت و درخواست‌ها، امکان رویت کلیه اطلاعات و امکان بازداشت و رفع بازداشت برخط و آنی و کلیه املاک دارای سند حدنگار از طریق سامانه خودکاربری ثبت انجام شود تا عملا مشکلاتی که مردم در رفت و آمد بین ادارات ثبت برای موارد ثبتی دارند، مرتفع شود. همچنین کمیسیون مصوب کرد سامانه املاک و اسناد اصلاح شده و اطلاعات دیگری به طور جامع به این سامانه اضافه شود.

زنگنه ادامه داد: با تصویب کمیسوین سهم ۴ درصدی قوه قضائیه از منابع بودجه عمومی اعم از منابع اختصاصی و منابع عمومی مورد تاکید قرار گرفت لذا مقرر شد این چهار درصد سهم قوه قضائیه در بودجه‌های سنواتی با نظر رییس قوه قضائیه و آن هم براساس اصل استقلال قوا لحاظ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به ایثارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون مصوب کرد که مواد برنامه ششم تا زمانی که دولت نسبت به تنقیح و اصلاح قوانین حوزه ایثارگران اقدام می‌کند، همچنان پابرجا بماند. بنابراین همه آن خدماتی که در قانون برنامه ششم لحاظ شده، پابرجا خواهد ماند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد