اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توضیحات سفارت ایران درباره حضور در کمیته امور خارجی پارلمان نیوزیلند

سفارت ایران در بیانیه‌ای درباره حضور سفیر ایران در کمیته امور خارجی پارلمان نیوزیلند اعلام کرد:در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات مختلف به گوش مقامات و مردم نیوزیلند رسانده شد.

به گزارش سایت طلا،سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیوزلند در خصوص حضور «رضا نظرآهاری» سفیر ایران در کمیته امور خارجی پارلمان این کشور و برخی حاشیه سازی‌ها در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: رضا نظرآهاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون بنا به دعوت رسمی پارلمان نیوزیلند و طبق عرف مرسوم دعوت از سفرا، در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ در نشست کمیته امور خارجی، دفاع و تجارت پارلمان این کشور حضور یافت. این حضور با هدف تنویر افکار عمومی و تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران انجام و با استقبال و واکنش مثبت اغلب نمایندگان پارلمان روبرو شد. کمیته مذکور به عنوان مهم‌ترین کمیته پارلمان نیوزیلند به موضوعات متعدد داخلی و خارجی می‌پردازد و بخشی از نشست این کمیته نیز به موضوع ایران اختصاص داشت.

این بیانیه می‌افزاید: در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات مختلف به گوش مقامات و مردم کشور نیوزیلند رسانده شد و تأکید شد جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه انسانی و پایبندی واقعی به حقوق بشر که ریشه در تعالیم دینی، قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی دارد، رویکردی مسؤولانه را در خصوص اغتشاشات سال گذشته در پیش گرفت. سفیر جمهوری اسلامی ایران در این رابطه، توسل برخی معترضان به رفتارهای خشونت آمیز و ایجاد اغتشاش و نیز تحریکات و مداخلات سازماندهی شده خارجی و شهادت ده‌ها تن از نیروهای پلیس و حافظان امنیت را خاطرنشان کرد.

در این بیانیه آمده است: علیرغم حسن نیت و ابتکار سازنده سفیر ایران، یکی از افراد حاضر با رفتار خارج از نزاکت و عرف نمایندگی و دیپلماتیک و با اغراض شخصی و سیاسی، در پی ایجاد تنش و ممانعت از شفاف سازی برآمد که با عدم استقبال روبرو شد و ناکام ماند؛ اما فیلمی را منتشر کرده و خود را پیروز جلسه معرفی کرد!

در بیانیه مذکور عنوان شده است: احترام به عرف و قوانین حضور در چنین محافلی، تنها راه رسیدن به درک واقعی و منصفانه از تحولات است. در مقابل، ایجاد هیاهو و تنش صرفا منجر به کج فهمی، سوءتفاهم و توهم خواهد شد.

پایان پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد