اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دستور غافلگیرکننده پوتین برای کمک به تامین مالی جنگ

پوتین در اقدامی غافل‌گیرکننده، برای کمک به تامین مالی جنگ، دستور مالیات بر شرکت‌های روسی را صادر کرد. وزیر دارایی گفت که این اقدام ممکن است دارایی دولت را 300 میلیارد روبل افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مالیات بر سود شرکت‌های بزرگ روسی را تصویب کرد، زیرا دولت به دنبال منابع درآمد اضافی برای هزینه‌های هنگفت برای جنگ در اوکراین است.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، شرکت‌ها مشمول مالیات 10 درصدی مابه التفاوت سود در سال های 2021-2022 در مقایسه با 2018-2019 خواهند بود. قانونی که در ژانویه به اجرا در می‌آید شامل مشاغلی می‌شود که میانگین سالانه سود بیش از 1 میلیارد روبل (10.5 میلیون دلار) در آن دوره داشته‌اند.

«آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی گفت که دولت انتظار دارد حدود 300 میلیارد روبل از این اقدام جمع‌آوری کند.

طبق قانون منتشرشده در وب‌سایت حقوقی دولت روسیه، این نرخ برای شرکت‌هایی که تصمیم به پرداخت مالیات قبل از 30 نوامبر دارند، نصف می‌شود و به 5 درصد می رسد. کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین تولیدکنندگان نفت و گاز و شرکت‌های معدن زغال سنگ معاف هستند.

روسیه انتظار دارد با وجود سقف سرمایه، در سال 2023 صاحب 11 میلیارد دلار سود بادآورده شود.

شرکت‌های تابعه شرکت‌های خارجی که از زمان تهاجم فوریه 2022 به اوکراین هنوز روسیه را ترک نکرده‌اند و از فروش فزاینده‌ای برخوردار بوده‌اند نیز باید این مالیات را بپردازند.

سیلوانوف قبلاً گفته بود که این مالیات یک «کارمزد یکباره توافقی» خواهد بود و مالیات دائمی بر سود اضافی نامناسب خواهد بود. الکسی سازانوف، معاون او گفت، با این حال، اگر برای کمک به تامین مالی کسری بودجه روسیه نیاز باشد، مقامات می‌توانند در آینده مجددا این مالیات را اجرا کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد