اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برای اولین بار در جهان / چاپ پیام هشدارآمیز روی هر نخ سیگار + عکس

دولت کانادا هدف کاهش تعداد سیگاری ها در کشور را به 5 درصد جمعیت (حدود 2 میلیون نفر) تا سال 2035 دنبال می کند. هم اکنون این آمار 13 درصد است.

کانادا برای اولین بار در جهان، چاپ پیام های هشدار آمیز روی بدنه هر نخ سیگار را آغاز کرد.

به گزارش سایت طلا، برای اولین بار در جهان و در چارچوب مقابله با مصرف سیگار، دولت کانادا طرح جدیدی را در این کشور اجرا می کند که براساس آن روی بدنه هر نخ سیگار باید پیام های هشدارامیز علیه مصرف سیگار چاپ شود. این قانون از اول ماه اگوست (سه شنبه 10 مرداد 1402 ) شروع شد.

قواعد جدید ثبت پیام های هشدار علیه دخانیات در ماه می گذشته (اردیبهشت) اعلام شد.



از جمله این پیام ها می توان به این چند عبارت اشاره کرد که از این پس باید روی بدنه هر نخ سیگار چاپ شوند: " سم در هر پوک زدن"، "دود سیگار به کودکان آسیب می زند"، "سیگار باعث سرطان می شود" و "سیگار باعث ناتوانی جنسی می شود".

براساس برنامه ریزی انجام شده، در مدت یک سال ، چاپ پیام های هشدار آمیز روی بدنه سیگارهای بزرگ و در گام بعدی همه سیگارهای حجم عادی در اوایل سال 2025 شاهد این پیام ها خواهند بود.

وزیر سابق مبارزه با اعتیاد در دولت کانادا (خانم کارولین بینیت) قبلا در این باره گفته بود: با این اقدام، هیچ راه فراری از هشدارهای بهداشتی نیست. این پیام های جدید، هشدارهای بزرگ درباره عواقب سیگار کشیدن هستند به ویژه وقتی با انتشار عکس ها و پیام های بهداشتی روی پاکت سیگار مقایسه می شوند.

وی افزود: کانادا اولین کشور جهان است که این اقدامات را انجام می دهد در حالی که همچنان 48 هزار شهروند کانادایی به دلیل دخانیات می میرند.
پارلمان بریتانیا هم سال گذشته پیشنهاد مشابهی را بررسی کرد اما آن را تصویب نکرد.

هم اکنون در کانادا به مانند بسیاری از کشورهای جهان پیام ها و تصاویر هشدار آمیز روی پاکت سیگار منتشر می شود اما مسوولان کانادایی معتقدند برای منع و کاهش مصرف سیگار کافی نیست.

دولت کانادا درباره دلیل این اقدام می گوید متوجه شده است برخی جوانان (گروه سنی حساس در زمینه خطر اعتیاد به سیگار) سیگار کشیدن را بعد از دریافت یک نخ سیگار و نه یک پاکت سیگار دارای پیام های بهداشتی، آغاز می کنند.

با این حرکت دولت کانادا، تلاش می شود افراد غیرسیگاری به هنگام دریافت اولین نخ سیگار، پیام های هشدار آمیز را روی بدنه همان سیگار ببینید. این پیام ممکن است میل آنها را به کشیدن سیگار کم کند.

در سال 2000 میلادی، کانادا اولین کشور جهان بود که قانون انتشار پیام ها و تصاویر هشدار آمیز روی پاکت سیگار را اجرا کرد. این پیام ها شامل تصاویر وحشتناک از قلب و ریه افراد بیمار ناشی از سیگار هستند تا آگاهی در جامعه درباره خطرات مصرف سیگار افزایش یابد.
از آن زمان تاکنون آمار مصرف سیگار روند نزولی را طی می کند.

دولت کانادا هدف کاهش تعداد سیگاری ها در کشور را به 5 درصد جمعیت (حدود 2 میلیون نفر) تا سال 2035 دنبال می کند. هم اکنون این آمار 13 درصد است.

براساس آمارهای دولتی کانادا، نزدیک به نیمی از هزینه های خدمات بهداشتی در این کشور مرتبط با استفاده از دخانیات و مواد روانگردان است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد