اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گنجی که در خانه شماست! / قیمت این کامیپوترهای قدیمی میلیاردی شد!

رایانه‌ها و گجت‌های به ظاهر قدیمی ممکن است تازه‌ترین اقلام موجود در بازار نباشند، اما برخی از آن‌ها بسته به قابلیت‌ها و کارکردها با ارقام نجومی به فروش می‌رسند.

به گزارش سایت طلا، رایانه‌ها و گجت‌های به ظاهر قدیمی ممکن است تازه‌ترین اقلام موجود در بازار نباشند، اما برخی از آن‌ها بسته به قابلیت‌ها و کارکردها با ارقام نجومی به فروش می‌رسند.

ارزش یک سری از گجت‌های قدیمی یا سیتم‌های کامل کامپیوتری در بریتانیا حتی به ۵۰۰۰۰۰ پوند (۳۱ میلیارد تومان) یا بالاتر می‌رسد. بسیاری از این‌ها به عنوان اقلام کلکسیونی در نظر گرفته می‌شوند و می‌توانند برای شما مقادیر زیادی پول به ارمغان بیاورند. صاحب خوش شانس نمونه اولیه اولین کامپیوتر اپل در سال گذشته آن را به مبلغ چشمگیری فروخت.

رایانه «اپل A- »که توسط استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران این غول فناوری در سال ۱۹۷۶ به صورت دستی اسمبل شده و اتصال یافته و لحیم شده بود. در یک حراجی به قیمت ۷۰۰,۰۰۰ دلار (۳۵ میلیارد تومان) خریداری شد.

مالک قبلی این رایانه که به‌عنوان یک کالای «نادر» و «تاریخی» توصیف شده بود، پس از اینکه استیو جابز، یکی از بنیان‌گذاران اپل، کامپیوتر را به او هدیه داد، آن را به مدت ۳۰ سال نگه داشته بود.

اگر یک کامپیوتر Apple-۱ به نام خود دارید، می توانید در صف کسب ثروت نیز باشید. این رایانه اولین کامپیوتری بود با نام اپل تولید شد به همین دلیل امروزه از قیمت بالایی برخوردار است. تعدادی از این رایانه‌ها در حراجی فروخته شده است، از جمله یک مدل کمیاب و کاملا کاربردی که در سال ۲۰۲۰ در بوستون به فروش رفت، تقریبا به مبلغ ۴۶۰,۰۰۰ دلار (۲۳ میلیارد تومان) فروخته شد.

کامپیوترهای محبوب «مک» مدل‌های قدیمی دارند که مورد علاقه کلکسیونرها نیز هستند. یکی از تنها دو نمونه اولیه باقیمانده از کامپیوتر اصلی مکینتاش اپل در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۱۵۰۰۰۰ دلار (۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون) فروخته شد. نمونه اولیه که در سال ۱۹۸۳ ساخته شد، دارای درایو دیسک ۵.۲۵ اینچی «توئیگی» بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد