اونس طلا2360.14
مظنه14,826,000
18 گرم3,422,500
ارزش سکه33,402,978
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

خریداران و فروشندگان دلار نقره‌داغ می شوند

روز جمعه یک خبر مورد توجه بازار ارز قرار گرفت. دبیر کانون صرافان گفته پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی و عراق به صورت جدی مطرح شد اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده‌ است. معامله‌گران می‌گویند اگر بازار این صحبت‌ها را جدی بگیرد قیمت دلار توان رشد پیدا می‌کند.

به گزارش سایت طلا، بازار ارز ارز دو هفته قبل با خبرهای آزادسازی منابع ایران در عراق شروع به کاهش کرد و وارد کانال 48 هزار تومان شد. البته معامله‌گران معتقدند در این کاهش قیمت دلار، محرم هم تاثیرگذار بوده است. این دسته با اشاره به محرم سنوات گذشته می‌گویند در این روزها تقاضا در بازار کم می‌شود و قیمت راه نزول را در پیش می‌گیرد.

قیمت دلار هرات با برخورد به 47 هزار و 900 تومان دوباره وارد کانال 48 هزار تومان شد. طی هفته گذشته و دو روز قبل از تعطیلات محرم قیمت دلار با افزایش بالای مرز مقاومت 48 هزار و 600 تومان قرار گرفت. عده‌ای می‌گویند این افزایش کار دست نوسان‌گیران است و قیمت دلار امروز دوباره به زیر 48 هزار و 600 تومان می‌رود. در مقابل، عده‌ای معتقدند قیمت دلار در کانال 48 هزار تومان ماندگار نخواهد بود. این دسته ‌می‌گویند در خرداد هم قیمت دلار کانال 48 هزار تومان را تست کرد اما در این کانال ماندگاری نداشت و دوباره به کانال‌های بالاتر برگشت.

با این‌حال معامله‌گران می‌گویند خریدارن انتظار دارند این هفته بازار افزایش چشمگیر داشته باشد و فروشندگان در انتظار ریزش چشمگیرند. از نظر با تجربه‌ها قیمت دلار در این هفته هم با نوسان الاکلنگی خود ادامه خواهد داد تا هم خریدار و هم فروشنده را نقره‌داغ کند.

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار امروز اگر بالای 48 هزار و 800 تومان نوسان کند دوباره با برخورد به سطوح مقاومتی ابتدایی کانال 49 هزار کاهشی خواهد شد.

از نظر فنی‌ها سطح حمایتی 48 هزار و 600 تومان برای بازار مهم است، اگر قیمت دلار این سطح را از دست بدهد حمایت بعدی 48 هزار و 300 تومان خواهد بود که قیمت می‌تواند نسبت به آن واکنش داشته باشد. اگر قیمت دلار شنبه بالای 48 هزار و 600 تومان تثبیت دهد امکان فشار خرید در بازار زیاد خواهد شد. در تحلیل میان‌مدت معامله‌گران می‌گویند در چارت قیمت دلار بین 49 هزار و 200 تومان تا 49 هزار و 600 تومان یک گپ در روند نزولی افتاده است که قیمت دلار می‌تواند به آن واکنش نشان دهد. اگر نرخ بالای این دامنه تثبیت ندهد، قیمت دوباره به کانال 48 هزار تومان برخواهد گشت.

در روز عاشورا یعنی جمعه، خبر مربوط به صحبت‌های دبیر کانون صرافان برای بازار پشت خط جالب توجه بود. سلطانی‌زاده، دبیر کانون صرافان گفته پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی و عراق به صورت جدی مطرح شد اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده‌ است. اگر پولی آزاد شده باشد باید این خبر از سیستم رسمی اعلام شود و بانک مرکزی میزان دقیق آزادسازی پول‌های بلوکه را اعلام کند و نباید این موضوعات تنها به اخبار غیررسمی محدود شود. همچنین سلطانی‌زاده دلیل کاهش مقطعی نرخ ارز هم دخالت بانک مرکزی دانسته است.

از نظر معامله‌گران اگر صحبت‌های سلطانی‌زاده را بازار جدی بگیرد قیمت دلار توان رشد را پیدا خواهد کرد. در پشت خط جمعه معامله‌گران می‌گفتند دبیر کانون صرافان در روز عاشورا کار دست بانک مرکزی داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد