اونس طلا2335.42
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

نزول دلار در سایه میانجی‌های عرب

عمان و قطر دو‌ کشور همسایه هستند که با ایران رابطه مناسبی دارند و ارتباط خوب آن ها با ایران و سایر کشورها باعث شده بارها به عنوان میانجی در مذاکرات و اهرم فشار در بازار ارز ظاهر شوند.

به گزارش سایت طلا، میانجی ها به تهران می آیند و دلار تهران در استقبال از مهمانان عرب وزارت خارجه تعظیم کرده است.

عمان و قطر دو‌ کشور همسایه هستند که با ایران رابطه مناسبی دارند و ارتباط خوب آن ها با ایران و سایر کشورها باعث شده بارها به عنوان میانجی در مذاکرات و اهرم فشار در بازار ارز ظاهر شوند. پس از سفری که وزیر خارجه عمان به ایران داشت و به نظر می رسید دست پر هم از ایران خارج شد، چرا که دلار به روند نزولی خود ادامه داد بود،حالا نوبت به وزیر خارجه قطر رسیده است. روز قبل حسین امیرعبدللهیان میزبان وزیر خارجه قطر بود، سفری که گفته میشود به بهانه باز کردن گره ای که به کار آزادسازی زندانیان و تبادل آن ها افتاده انجام شده است و اگر نتایج مثبتی داشته باشد و خبرهای خوبی در ادامه ازاین سفر به گوش برسدمی تواند گره کانال ۴۸ هزار تومانی را باز کند و دلار را در کانال ۴۷ هزار تومانی رام کند.

دست برتر بازارساز در معاملات درهم

مطابق همیشه با سفر میانجی ها به تهران دلار تهران روند نزولی به خود گرفته و نزدیک حمایت ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد، در صورتی که سفر وزیر خارجه قطر نتایج مثبتی داشته باشد و برای بازار ارز ثابت شود که وزیر خارجه قطر نیز دست پر آمده بود قیمت دلار می تواند به روند نزولی خود ادامه دهد سطح ۴۷ هزار تومانی را نیز تجربه کند.

بازار ساز در معاملات درهم دست برتر را دارد و تا کنون بازارساز به خوبی توانسته به کمک درهم جریان معاملات ارزی را کنترل کند. پول امارات تا کنون حمایت خط روند صعودی بلندمدت خود را از دست داده است و فعلا اکثر اندیکاتورها برای درهم احتمال نزول بیشتر در کوتاه مدت را پیش بینی می کنند.

نزدیک ترین حمایت برای درهم در محدوده ۱۳ هزار و۱۰۰ تومان قرار دارد و حمایت مهم بعد محدوده ۱۲ هزار ۶۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است ولی اگر معامله گران افزایشی امروز جو بازار را در دست بگیرند محدوده ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان مقاومت پیش روی معامله گران درهم است.

شرط رشد سکه رفاه

در ادامه جریان نزولی دلار تهران سکه کانال ۲۷ میلیون تومانی را از دست داد و وارد کانال ۲۶ میلیون تومانی شد. سکه رفاه در معاملات روز قبل کمتر از بازار آزاد معامله شد ولی حجم معاملات آن بالای صدهزار واحد بود که شرایط متفاوتی را در بازار ارز رقم میزند، اگر واگرایی میان حجم و قیمت در معاملات سکه رفاه ادامه پیدا کند می توان انتظار یک نوسان مثبت رو به بالا را از سکه رفاه داشت. مهم ترین حمایت سکه رفاه در محدود ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در حمایت سطح ۷۸ درصدی فیبوناچی است که شکست آن می تواند سکه را به سمت کانال ۲۴ میلیون تومانی هدایت کند.

مهم ترین مقاومت های پیش روی سکه رفاه محدوده ۲۸ میلیون و۱۰۰ هزار تومان است و پس از آن مقاومت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سد محکمی بر راه معامله گران سکه رفاه است.

بورس به آتش نفتی ها سوخت

گزارش ضعیف شبندر آتش شد و به جان گروه پالایشی و صندوق پالایش افتاد‌ و بازار سهام منفی شد. تعطیلی نمادها هم برای برگزاری مجامع بر رکورد شکنی کمترین ارزش معاملات خرد در سال جاری بی تاثیر نبود. هرچند در برخی نمادها نشانه های از تعدیل و بازگشت دیده میشود ولی باید دید که در ادامه بازگشایی منفی احتمالی برخی از سهام های بزرگ و شاخص ساز در رکود معاملات دهه محرم چه به روز بازار می آورد.

نرخ خوراک پتروشیمی ها هم در این روزها سوهان روح سهامداران شده است و هر روز با شایعه ای معامله گران دچار نوسان می شوند روز قبل برخی از خبرگزاری ها اعلام کردند که مجلس مصوبه دولت برای خوراک پتروشیمی ها را باطل کرده است، خبری ای که کمی بعد مشخص شد شایعه بوده و تنها اعتماد معامله گران را هدف قرار داد. با توجه به رنج منفی در ساعت پایانی معاملات روز قبل، به نظر می رسد شاخص کل امروز شروع منفی داشته باشد ولی بررسی ها از شستا به عنوان یکی از صاحبان نمادهای ریالی و دلاری که غالبا به عنوان یکی از لیدرهای بازار مورد بررسی قرار می گیرد نشان می دهد این نماد در نزدیکی حمایت ۱۱۷ تومان در سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی قرار گرفته که می تواند مانند سه مرتبه گذشته حمایت شود و تا سطح ۱۲۵ تومان رشد کند در غیر این صورت اگر این حمایت شکسته شود حمایت ۱۱۲ تومان پیش روی نماد شستا قرار می گیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد