اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مردم قدرت خرید ندارند/ آیا صنعت طلا و جواهر در لبه پرتگاه قرار گرفته است؟

صنعت طلا و جواهر که روزی حرفی برای گفتن داشت اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند به طوری که بسیاری از فعالین به دلیل رکود زیاد قادر به ادامه کار نیستند.

صنعت طلا ،جواهر و نقره که روزی حرفی برای گفتن داشت اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند به طوری که بسیاری از فعالین به دلیل رکود زیاد قادر به ادامه کار نیستند .

به گزارش سایت طلا ، مسائلی از جمله مالیات،اجاره،کاهش شدید داد و ستدها،گرانی لوازم برای تولیدکنندگان ،بیمه و مشکلات کارگران از جمله مسائلی است که گریبان این صنعت بزرگ را گرفته و آنها اکنون در لبه پرتگاه به سر می برند.

از این رو تصمیم گرفتیم با فعالان و مسئولین صنعت طلای اصفهان به گفتگو بپردازیم تا مشکلات و راه حل آن را از زبان آنها بشنویم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در مصاحبه با سایت طلا گفت:بازار طلای اصفهان هم متاسفانه مانند بازار کشور دچار رکود شده است.

نیکخواه گفت:پیش بینی می شود با فرارسیدن ماه محرم و صفر به دلیل برگزار نشدن مراسم عروسی و شادی تقاضا و داد و ستدها کمتر شود و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر رونق به این صنعت بازگردد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نیز در مصاحبه با سایت طلا معتقد است با افزایش نرخ تورم و کم شدن سطح درآمدی افراد خرید طلا جزو اولویتهای اولیه نمی باشد و با بالا رفتن هزینه های روزانه درآمد افراد به خرید طلا و جواهر نمی رسد و خرید طلا جزو کالاهای غیر ضروری شده است و عدم خرید باعث ایجاد رکود در این صنعت شده است.

وی گفت:از طرفی خرید طلای خام و دست دوم که از نظر ما ممنوع می باشد باعث توقف چرخه تولید و عاملی دیگر در جهت رکود در بازار می باشد و اتحادیه در قالب اطلاعیه به همکاران فروشنده اعلام کرده و با بازرسی مکرر در جهت کنترل آن اقدام کرده است.

حافظی معتقد است کنترل نرخ تورم می تواند به رونق این بازار و طبیعتا بالا رفتن قدرت خرید مردم و رشد تقاضا کمک کند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان خاطر نشان ساخت بسیاری از مردم معتقدند در ایام سوگواری محرم و صفر نباید خرید طلا انجام دهند و با توجه به عدم برگزاری مراسم شادی متاسفانه میزان تولید و فروش در این ایام کمتر می شود.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از فعالین این صنعت دارای واحدهای اجاره ای هستند که با اجاره های سرسام آور و فروش به شدت پایین،مالیات،حقوق کارمند و ... طبیعتا درآمد با مخارج همخوانی ندارد و ممکن است حتی به تعطیلی آن واحد صنفی منجر شود و فعالان این صنعت در حال حاضر به شدت آسیب پذیر شده اند.

کارشناس بازار طلا ابراز امیدواری کرد در این ایام و رکود موجود و با توجه به کاهش تولید و فروش همکاران، سازمان امور مالیاتی بر اساس درآمد آنها در این روزها توجه ویژه ای به این صنعت داشته باشد.

وی درباره سامانه جامع تجارت گفت:ما به شفاف سازی معتقد هستیم اما این سامانه می تواند به خصوص برای واحدهای تولیدی مشکلاتی ایجاد کند و لازم است زیر ساخت های آن درست شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نیز در مصاحبه با سایت طلا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی بوجود آمده و تورم در کشور مردم دیگر طلا را در سبد اقتصادی خود جای نمی دهند .

ابراهیم حبیب الهی معتقد است ورود بانک مرکزی به عرضه و تولید سکه در کشور یکی از عوامل تاثیر گذاری است که مردم از خرید مصنوعات طلا امتناع می کنند و به خرید سکه روی می آورند و باعث رکود در صنعت طلا شده و تولیدکنندگان نیز دچار ضرر خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت دولت با تشویق مردم به خرید مصنوعات طلا کمک به اشتغال ،کارآفرینی و ارزش افزوده این صنعت بزرگ خواهد کرد .

مسئول کمیته فلزات و سنگهای قیمتی اتاق بازرگانی خاطر نشان ساخت:متاسفانه در حال حاضر مهار تورم توام با رکود شده است و درست است که در چند ماه اخیر از لحاظ جهانی و داخلی قیمت طلا رشد چندانی نداشته است اما رکود اقتصادی باعث فرار سرمایه ها از این صنعت بزرگ شده است.

عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ابراز امیدواری کرد سازمان امور مالیاتی با توجه به رکودی که اکنون وجود دارد باید ضرایبی که برای فعالین این صنعت در نظر گرفته را تعدیل کند و برای کسانی که شفاف عمل می کنند نرخ مالیاتی تعدیل شود و همانطور که رشد درآمد باعث رشد درامد مالیاتی می شود باید زمانی را که دچار رکود می شوند مالیات آنها کاسته شود و بار از بخش خصوصی برداشته شود و از شکستن کمر بخش خصوص جلوگیری کنند.

وی گفت: اینک دغدغه همکاران در بخش تولید با توجه به افزایش بیمه ، حقوق و نرخ تورم حاکم بر جامعه این است که نه کارگران از حقوق خود راضی هستند و نه کارفرما توان پرداخت حقوق را دارد تازه اگر رکود را هم به این مسائل اضافه کنیم و فروشی هم در کار نباشد عملا با مشکل روبه رو خواهند شد.

حبیب الهی خاطر نشان ساخت:عملا همکاران در 4 ماهه از سال(محرم و صفر،دهه فاطمیه و ماه مبارک رمضان)از چرخه تولید تا عرضه کار نمی کنند و در خرید و فروش این صنعت تاثیر گذار است و سازمان امور مالیاتی باید در این مساله تعاملی با این صنف داشته باشد.

مجید رضایی صاحب برند آریانا به عنوان فعال تولید طلای اصفهان در مصاحبه با سایت طلا راهکار خروج این صنعت از رکود را صادرات اعلام کرد و گفت:در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و تورم قدرت خرید مردم برای مصنوعات طلا کم شده است.

وی گفت:از طرفی سامانه جامع تجارت نیز می تواند عاملی مهم برای ترس سرمایه گذاران و صنعتگران در حوزه طلا خواهد شد .

رضائی معتقد است:در حال حاضر تسهیل در امور صادراتی ، سرمایه ارزان و رفع تحریم ها می تواند به رونق بازار طلا کمک کند.

صاحب برند آریانا معتقد است با فرارسیدن ماه محرم قطعا این بازار دچار رکود بیشتری خواهد شد.

یکی از فعالین با سابقه حوزه طلا و نقره نیز در مصاحبه با سایت طلا گفت:متاسفانه مردم به دلیل شرایط اقتصادی در حال حاضر قدرت خرید نقره را هم ندارند و متاسفانه اگر وضعیت اقتصادی مردم بهتر نشود شرایط برای فعالان صنعت طلا،نقره و جواهر قطعا بدتر خواهد شد زیرا اولویت خرید مردم در حال حاضر مواد غذایی و کالاهای اساسی می باشد و خرید آخر مردم در حال حاضر طلا و نقره می باشد.

محمد رضا کوفیگر توصیه کرد به افراد جدیدی که قصد ورود به حوزه صنعت طلا یا نقره را دارند وارد نشوند و یا روی کارهای ظریف با وزن سبک سرمایه گذاری کنند و خاطر نشان ساخت در حال حاضر هیچ خرید و فروشی نمی شود و حتی سرمایه گذارای در نقره هم سودی ندارد.

شیرانی نیز یکی از فعالین صنعت طلا و جواهر در مصاحبه با سایت طلا گفت:متاسفانه ارزش افزوده عاملی برای دوری مردم از این صنعت شد و از طرفی تورم باعث شد که مردم قدرت خرید طلا و جواهر نداشته باشند که باعث رکود شدید در این صنعت شده است و خریداران در حال حاضر فقط به دنبال خرید طلای دست دوم می باشند و ابراز امیدواری کرد اتحادیه با قاطعیت به دنبال حل این مشکل بزرگ باشد.

فعال بازار جواهر گفت اکنون نیز بدون ایجاد زیر ساخت و آموزش های لازم سامانه جامع تجارت نیز مشکلی دیگر برای صنعت طلا و جواهر شده است.

وی گفت:متاسفانه دیگر این صنف حرفی برای گفتن ندارد و با افزایش ارقام مالیاتی بسیاری از واحدهای صنفی و تولیدکنندگان در آستانه تعطیلی به سر می برند و با بیکار شدن این کارگران قطعا معضلی بزرگ ایجاد خواهد شد.

شیرانی بیان کرد:جواهر فروشان به مراتب وضعیتشان سخت تر از طلا فروشان می باشد و در رکود شدیدتری به سر می برند.

وی همچنین عامل موفقیت صنعت طلا در ترکیه را همراهی کردن دولت با فعالین صنعت طلای کشور بیان کرد و گفت امیدوارم مسئولین محترم هر چه زودتر در جهت مشکلات این صنعت بزرگ اقدام کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد