اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در جده درپی هتک حرمت به قرآن کریم

-رسانه‌های رسمی عربستان از نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد امروز یکشنبه در شهر جده خبر دادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری واس عربستان، این نشست به دعوت دولت ریاض، رئیس نشست در دوره کنونی و رئیس کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

قرار است در این نشست اقدامات برای پاسخ به این اقدامات پست و بیان یکپارچه علیه بی حرمتی به قرآن کریم بررسی شود.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی پیشتر اعلام کرده بود: نشست اضطراری قرار است به بررسی تدابیری درباره عواقب حادثه سوزاندن قرآن کریم که اولین روز عید قربان در سوئد رخ داد، بپردازد.

در این بیانیه آمده بود: این نشست به درخواست عربستان بعنوان رئیس اجلاس اسلامی در دوره کنونی انجام می شود و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی هفته آینده نشست فوق العاده ای را بدون تعیین روز مشخص برگزار خواهد کرد.

روز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

سازمان همکاری اسلامی همچنین نسبت به خطرات اینگونه اقدامات که احترام متقابل و دوستی بین ملت‌ها را تضعیف می کند و با تلاش‌های بین المللی برای گسترش ارزش‌های مدارا و اعتدال مغایرت دارد، هشدار داد.

این سازمان همچنین بر التزام بر اصل سازمان ملل برای تقویت و احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همگان در سطح جهانی بدون تبعیض نژادی یا زبان یا جنسیتی و مذهبی تاکید کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد