اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تنش‌های روسیه، نرخ دلار در ایران را بالا برد

دبیر کل کانون صرافان اظهار داشت: روسیه یکی از هم پیمان‌های ایران و از شرکای کشورمان است و از لحاظ جو روانی تاثیراتی که می‌تواند در منطقه و بحران‌های منطقه ایجاد کند، به طور قطع می‌تواند در افزایش نرخ دلار موثر باشد.

به گزارش سایت طلا، دبیر کل کانون صرافان اظهار داشت: روسیه یکی از هم پیمان‌های ایران و از شرکای کشورمان است و از لحاظ جو روانی تاثیراتی که می‌تواند در منطقه و بحران‌های منطقه ایجاد کند، به طور قطع می‌تواند در افزایش نرخ دلار موثر باشد.

کامران سلطانی‌زاده درباره دلایل افزایش قیمت دلار و جابه جایی قیمت‌ها از کانال ۴۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان اظهار داشت: افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته متاثر از اتفاقات روسیه بوده‌است.

وی ادامه داد: روسیه یکی از هم پیمان‌های ایران و از شرکای کشورمان است و از لحاظ جو روانی تاثیراتی که می‌تواند در منطقه و بحران‌های منطقه ایجاد کند، به طور قطع می‌تواند در افزایش نرخ دلار موثر باشد.

دبیر کانون صرافان گفت: به محض اینکه این اتفاقات و تنش‌ها در روسیه شروع شد، افزایش نرخ دلار در ایران آغاز شد.

سلطانی‌زاده درباره دلایل کاهش نرخ دلار تا ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان اظهار داشت: کاهش قیمت دلار در کانال ۴۰ هزار تومانی به دلیل جو روانی و دست نگهداشتن خریداران در بازار بود و بسیاری از واردکنندگان به دلیل احتمال کاهش قیمت کالاهای وارداتی در مقطعی از خرید دلار دست نگه داشتند و نسبت به خرید ارز برای واردات اقدام نکردند و به دنبال آن تقاضای مردمی هم کاهش یافت.

وی تاکید کرد: اما این توقف احتیاطی به محض اینکه تنش‌های روسیه اتفاق افتاد، پایان یافت و دوباره تقاضا برای خرید دلار افزایش پیدا کرد و همین افزایش تقاضا باعث افزایش نرخ دلار شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد