اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بالاخره زمان خرید طلا فرا رسید

قیمت طلا به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود رسیده و اکنون بهترین زمان برای خرید طلا است.

به گزارش سایت طلا،افزایش ارزش دلار و اظهارات سخت‌گیرانه مقامات فدرال رزرو بر قیمت این فلز گرانبها تأثیر گذاشته است. پاول موافق افزایش بیشتر نرخ بهره است و انتظار ندارد این روند به این زودی‌ها پایان یابد. این اظهارات خبر خوبی برای بازار فلزات گرانبها نیست.

قیمت جهانی طلا در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا و پیش از تعطیلی بازار، اندکی افزایش و نقره اندکی کاهش یافت. البته هر دو بازار یک شبه به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود رسیدند.

جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، از نگاه نه چندان امیدوارانه تحلیل‌گران به بازار طلا خبر می دهد.

گاوهای نر فلزات گرانبها همچنان از اثرات نزولی بانک‌های مرکزی رنج می‌برند که این هفته سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را که احتمالاً تقاضای جهانی برای فلزات را کاهش می‌دهد و بازده اوراق قرضه دولتی را بالا نگه می‌دارد، پایین نگه داشتند.

بیشتر بخوانید

این دو عامل سقوط قیمت طلا را رقم زد !

طلای اگوست با ۵.۴ دلار افزایش به ۱۹۲۹ دلار و ۱۰ سنت و نقره جولای با ۰.۰۹۲ دلار افزایش به ۲۲.۳۷۵ دلار رسید.

بازارهای سهام جهانی کاهش یافتند. در گزارش آمده است که فعالیت در بخش تولید ایالات‌متحده به پایین‌ترین سطح خود در شش ماه گذشته رسیده است.

از نظر فنی، یک روند نزولی قیمت شش هفته‌ای در نمودار وجود دارد. هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی آگوست بالاتر از مقاومت در ۲۰۰۰ دلار بسته شود.

به گزارش سایت طلا،این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 11 تحلیلگر معادل 50 درصد نسبت به روند بازار طلا در کوتاه‌مدت بدبین، 9 تحلیلگر، معادل 41 درصدبه این روند خوش‌بین و دو تحلیلگر، معادل 9 درصد، نیز بازار را کم نوسان ارزیابی کردند.

در نظرسنجی های آنلاین نیز 966 نفر شرکت کردند. از این تعداد، 395 نفر یا 41 درصد روند قیمت طلا در هفته را افزایشی، 403 یا 42 درصد این روند را نزولی و 168 رأی دهنده یا 17 درصد نیز بازار را کم‌نوسان ارزیابی کردند.

تحلیلگران اظهارکردند که این فلز گرانبها همچنان از تغییر شتاب دلار آمریکا سود می‌برد. هر اونس طلای آگوست آخرین بار با یک درصد افزایش با ۱۹۴۴ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد تجاری در S&P Global Market Intelligence در این گزارش گفت که علیرغم کندی فعالیت، داده‌ها حاکی از رشد اقتصادی انعطاف پذیر ۲ درصدی در سه ماهه دوم است. با این حال، رشد همچنان به مخارج بخش خدمات وابسته است، با این که تولید پس از سه ماه رشد دوباره به سمت نزول می‌رود.

بر اساس گزارش کیتکو، شاخص مدیران خرید بخش تولیدی منطقه یورو در ماه ژوئن به ۴۳.۶ رسید که کمتر از حد انتظار بود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که از روند بازار طلا در هفته گذشته ناامید شده است. با این حال، او افزود که فروش پس از اینکه بانک های مرکزی در سراسر جهان موضع تهاجمی خود را در مورد سیاست های پولی مربوطه افزایش دادند، قابل درک است.

او افزود که به طور سنتی، اکنون بهترین زمان برای خرید طلا و نقره است.

وی تاکید کرد: «شما می خواهید طلا و نقره بخرید در حالی که همه از آن متنفرند. کاهش به 1900 دلار در طلا و 20 دلار در نقره ممکن است چیزی باشد که برای آوردن سرمایه گذاران جدید و پول جدید به بازار لازم است.»

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد