اونس طلا2337.71
مظنه14,961,000
18 گرم3,453,700
ارزش سکه33,707,133
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

زیبای خفته در دنیای واقعی؛ این دختر بعد از یک دندان درد به خوابی ۳۲ ساله فرو رفت!

تصور کنید یک شب به خواب بروید، اما وقتی از خواب بیدار شدید نه صبح روز بعد، بلکه سال ها بعد باشد.

به گزارش سایت طلا، تصور کنید یک شب به خواب بروید، اما وقتی از خواب بیدار شدید نه صبح روز بعد، بلکه سال ها بعد باشد. بیشتر شبیه به قصه های پریان می ماند. اما این اتفاق واقعاً برای یک دختر نوجوان سوئدی رخ داد که متوجه شد بخشی از عمر خود را در خواب سپری کرده است. ماجرای شگفت انگیز این دختر تا به امروز یک معما باقی مانده است.

کارولینا اولسون در سال ۱۸۶۲ متولد شد و در جزیره ی اوکنوی سوئد به همراه ۴ خواهر و برادرش زندگی آرامی داست. با این حال، زندگی او و خانواده اش بعد از یک زمین خوردگی چرخشی غیرمنتظره کرد. کارولینا یک روز سرد زمستانی در فوریه ی سال ۱۸۷۲ در راه مدرسه لیز خورد و سرش با زمین برخورد کرد.

وقتی جراحت کارولینا التیام یافت همه تصور می کردند او دیگر خوب شده است. با این حال، از همان روز همه چیز تغییر کرد. وقتی کارولینا که آن زمان ۱۴ سال داشت، گفت که دندانش درد می کند، خانواده اش آن را جدی نگرفتند و او را به رختخواب فرستادند. اما هیچکس تصورش را نمی کرد کارولینا ۳۲ سال بعد از این خواب بیدار شود.

پزشکی به جزیره ی اکنو آمده بود، چندین روز به معاینه ی کارولینا پرداخت اما همه چیز گیج کننده بود. برخلاف کمایی که بعد از یک سانحه رخ می دهد، کارولینا ظاهر مرده اما در حقیقت زنده بود. چیزی که عجیب بود موها و ناخن های کارولینا اصلاً رشد نمی کرد و وزن او هم پایین نمی آمد.

در سال ۱۸۸۲، بعد از ۶ سال، کارولینا به شهر برای شوک درمانی به شهری دیگر برده شد اما این روش هم کارساز نبود. پزشکان دوباره او را به خانه فرستادند و به خانواده ی او گفتند که تنها امیدشان به معجزه باشد. در تمام آن مدت کارولینا در خواب به سر می برد و هیچ غذای جامدی نمی خورد و تنها شیر و شکر به او داده می شد.

تشخیص پزشکان بیمارستان این بود که کارولینا به نوعی فلج مرتبط با زوال عقل دچار شده است. نکته ی عجیب درباره ی کارولینا این بود که علیرغم وضعیت جسمانی اش، ذهن او فعال بود، چرا که می توانست به محیط پیرامون خود واکنش نشان دهد. والدین کارولینا سال ها بعد متوجه این موضوع شدند، زمانی که یکی از برادران کارولینا از دنیا رفت. کارولینا گرچه کماکان در خواب به سر می برد، اما اشک از چشمانش جاری شده بود.

بالاخره در سال ۱۹۰۸ یک خدمتکار کارولینا را در حالی پیدا کرد که خود را روی زمین می کشید. او لاغر و رنگ پریده بود، به نور حساس بود و صحبت کردن برایش سخت بود. خبر به هوش آمدن کارولینا سر و صدای زیادی به پا کرد. خبرنگاران، پزشکان و مردم کنجکاو خود را به جزیره ی اوکنو رساندند تا از کارولینا درباره ی تجربه ی ویژه اش سؤال کنند، اما او بعد از به هوش آمدن گفت که از ۳۲ سال گذشته هیچ چیز به خاطر ندارد.

از نظر خودش، هنوز یک دختر ۱۴ ساله بود که بعد از یک خواب شبانه بیدار شده بود، اما در حقیقت، حالا دیگر زنی ۴۶ ساله بود. با این حال، ظاهر بسیار جوان تری داشت و چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ سال به نظر می رسید. او در استکهلم تحت آزمایشات روانپزشکی قرار گرفت و آن زمان بود که معلوم شد کارولینا همه ی توانایی هایی که تا پیش از به خواب رفتنش داشت را حفظ کرده بود.

امروزه نیز مواردی از افرادی که مدت زیادی از زمان خود را در خواب سپری می کنند وجود دارد. یک نمونه بت گودیر، زن انگلیسی مبتلا به سندرم کلاین – لوین (Kleine-Levin Syndrome) است که تنها چند ساعت میان بازه های خوابش را بیدار است که هر کدام چندین ماه به طول می انجامند.

نظریه ای هست که می گوید کارولینا هم در دورانی که در خواب به سر می برد، لحظات بیداری ای داشته، با این حال، نمی توان با قطعیت این را گفت. آنچه می دانیم این است که کارولینا پس از به هوش آمدن، ۴۰ سال دیگر نیز بدون مشکل زندگی کرد و خوشبختانه ماجرای او پایان خوشی داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد