اونس طلا2335.42
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

شرط صعود قیمت سکه در آخرین روز خرداد

معامله‌گران می‌گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز وارد کانال جدید شود و به سمت پله‌های بالاتر کانال ۴۹ هزار تومان حرکت کند این احتمال وجود دارد که سکه هم در آخرین روز خرداد تا حدودی صعودی شود.

به گزارش سایت طلا،قیمت سکه دیشب در معاملات پشت خطی ثابت ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بهبود روابط سیاسی با کشور‌های منطقه و خبرهای مربوط به آزاد‌سازی بخشی از منابع بلوکه شده ارزی در هفته‌های اخیر از شدت فشار موجود در بازار سکه کاسته است. از سوی دیگر اخباری مبنی بر احتمال ایجاد یک توافق جدید با غرب نیز انتظارات فعالان و جامعه را تحت تاثیر قرار داده و مانع از رشد معنادار قیمت دلار و قیمت سکه شده است.

برخی از معامله‌گران مدعی بودند که سیگنال‌های سیاسی چند وقت اخیر تیر خلاص را به سکه‌بازان افزایشی زده و احتمالا در آخرین روز خرداد ۱۴۰۲ هم بازار نوسان قابل توجهی را ثبت نکند و در همان محدوده روزهای گذشته به فروش برسد.

حباب سکه دیشب یک درصد قد کشید و ارزش ذاتی سکه هم بالا رفت. با این حال، شب گذشته برخی معامله‌گران بر احتمال انتشار اخبار مثبت از سفر امیرعبداللهیان تاکید داشتند، گروه دیگری هم باور داشتند که در شرایط فعلی قیمت دلار بر روی مرز حساسی قرار گرفته است. به عقیده فعالان بازار، خط روندهایی که تشکیل شده نشان می‌دهد دلار بعد از اینکه کف کانال نزولی سه ماهه‌ را در کانال ۴۸ لمس کرد، به سمت بالا نوسان داد.

از سوی دیگر، بازار در همین کانال ۴۸ هم بر پایه خط روندها با سقف کانال صعودی پنج‌ساله روبرو است. به زبان ساده‌تر دلار در دامنه ۴۸ هزار و ۳۰۰ تا ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان در وضعیت بزنگاه است. اگر اخبار مثبت بتواند خط روند را از پایین بشکند، بازار به سمت کف‌شکنی حرکت می‌کند، اما اگر این اتفاق نیفتد روند صعودی می‌شود. در حال حاضر معامله‌گران دو سناریو مطرح می‌کنند. سناریوی اول که سناریوی دور است درمورد تغییر فضای مذاکرات بود.

معامله‌گران می‌گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز وارد کانال جدید شود و به سمت پله‌های بالاتر کانال ۴۹ هزار تومان حرکت کند این احتمال وجود دارد که سکه هم در آخرین روز خرداد تا حدودی صعودی شود.

با این حال عده‌ای هم می گفتند در آخرین روز ماه معمولا پول در بازار کم است و معامله‌گران زیادی دست به خرید نمی‌زنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد