اونس طلا2331.94
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

انجام این کارها باعث باطل شدن گارانتی خودرو می‌شود

گارانتی خودرو ممکن است به هر دلیلی از بین برود. در ادامه فهرست اقداماتی که باعث باطل شدن گارانتی خودرو می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش سایت طلا، گارانتی خودرو ممکن است به هر دلیلی از بین برود. در ادامه فهرست اقداماتی که باعث باطل شدن گارانتی خودرو می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

خرید خودرو همواره با دردسرهایی برای مشتری همراه بوده که یکی از آنها گارانتی یا ضمانتنامه است. تا به‌حال شده وسیله‌ای بخرید که دارای گارانتی است، ولی به دلیلی شرکت تولیدکننده زیر بار ضمانتنامه آن نرود؟

برای مثال مدتی پیش فردی گوشی هوشمندی خریده بود و در همان روزهای اول استفاده از آن، دستگاه مورد نظر دچار مشکل ریستارت شدن شده بود. وقتی برای حل مشکل به فروشگاه مورد نظر مراجعه شد، فروشنده خاطرنشان کرد به احتمال زیاد مشکل گوشی مشمول گارانتی نمی‌شود و هزینه‌هایی برای تعمیر آن باید در نظر بگیرد. صاحب گوشی به بروشور گارانتی آن ارجاع می‌داد و مشکل پیش آمده را جزو ضمانت پس از فروش می‌دانست، ولی فروشنده تأکید می‌کرد مشکل پیش آمده به‌علت سهل‌انگاری کاربر بوده است.

باطل شدن گارانتی خودرو و فهرست اقداماتی که نباید انجام دهیم

ممکن است پس از خریداری خودرو، مشکل مذکور برای صاحب ماشین به‌وجود آید. صاحبان خودرو گاهی تغییراتی در ماشین خود اعمال می‌کنند که می‌تواند گارانتی را ابطال کند. اقدامات غیر استانداردی وجود دارد که در صورت انجام آنها باید قید گارانتی یا ضمانتنامه خودرویتان را بزنید. در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از اقداماتی که می‌تواند باعث باطل شدن گارانتی شود، نصب رینگ یا لاستیک غیر استاندارد (پهن) یا تغییر ارتفاع خودرو است. جوانان برای اسپرت کردن ماشین خود اقدام به چنین کارهایی می‌کنند و اصطلاحاً خودرو را کف‌خواب خواهند کرد. مجموع این عوامل می‌تواند تأثیر منفی روی سیستم تعلیق، سیستم فرمان و پلوس‌ها بگذارد.

نصب روکش صندلی در خودروهایی که مجهز به صندلی برقی هستند می‌تواند موجب دردسرهایی برای رانندگان شود. هر ماشینی بنا به تشخیص صاحب خودرو باید دارای دزدگیر باشد تا سارقان خیال دزدی نکنند. نصب دزدگیرهای مختلف می‌تواند باعث شود به دسته سیم خودرو آسیب وارد آید.

نصب کفپوش یکپارچه داخل اتاق ممکن است به دسته سیم‌های داخل اتاق، صندلی‌ها و سیستم کلاچ صدمه وارد کند؛ چرا که در این حالت کورس استاندارد کلاچ رعایت نمی‌شود. یکی دیگر از اقداماتی که جوانان برای زیبایی خودروی خود انجام می‌دهند، نصب زنون، هدلایت و لامپ‌های غیر استاندارد است. با دست‌کاری بخش‌های مذکور به باتری، دینام و سیم فن و چراغ آسیب می‌رسد.

سیستم صوتی و تصویری برای هر کسی -حتی خانواده‌ها- جذاب است؛ اما باید در نظر داشت اگر چنین سیستم‌هایی به‌طور غیر استاندارد تعبیه شوند، باعث بروز مشکل در باتری، دینام، دسته سیم داشبورد و سیستم صوتی و تصویری خواهند شد. حسگرهای دوربین دنده عقب اگر اصولی طراحی و نصب نشوند، مشکلاتی در دسته سیم عقب به‌وجود خواهد آورد.

از دیگر اقدامات غیر استانداردی که با انجام آنها احتمال باطل شدن گارانتی وجود دارد می‌توان به نصب پاور ویندو، کروز کنترل، سوئیچ‌های مخفی جی‌پی‌اس و کی‌لس اشاره کرد. حتماً شنیده‌اید که پلیس راهنمایی و رانندگی به خودروهای مجهز به شیشه دودی روی شیشه‌های عقب و جانبی گیر می‌دهد و آنها را جریمه می‌کند.

همچنین اگر می‌خواهید به طور غیر قانونی و غیر استاندارد پیشرانه خودرو را تقویت کرده یا دست‌کاری کنید باید مراقب باشید. دست‌کاری و تقویت موتور شامل پیشرانه کامل و سیستم انتقال قدرت می‌شود. دوگانه‌سوز کردن خودرو در کنار مزایای بی‌شماری که دارد، دارای معایبی نیز هست.

در ضمن حذف کاتالیست‌ها و نداشتن سرویس‌های دوره‌ای در شبکه نمایندگی‌های مجاز و تعمیر کردن خودرو جایی به غیر از نمایندگی باعث می‌شود حتی اگر گارانتی داشته باشید، باطل شود. از دیگر اقدامات غیر استانداردی که موجب ابطال گارانتی خواهد شد، تصادف خودرو است. در ادامه به سایر مواردی که باعث از بین رفتن گارانتی خودرو می‌شوند، اشاره خواهیم کرد:

نصب میله تعادل (استرس بار)

موتورشویی

نصب سر اگزوز

باتری (استفاده از باتری که ولتاژ و ظرفیت آن مغایر با باتری توصیه شده توسط خودروساز باشد)

فیوز غیر استاندارد

تقویت شاسی (جوشکاری، شاسی‌کشی و…)

استفاده یا نگهداری مواد قابل اشتعال یا انفجار از قبیل انواع اسپری و الکل در داخل خودرو

کاربری غیر استاندارد از جافندکی مثل جاروی شارژی

استفاده از اکتان بنزین یا مکمل‌های سوخت

نصب غیر استاندارد محافظ ECU موتور

نصب کلاچ اتوماتیک

نصب منیفولد و فیلتر هوای غیر استاندارد

نصب کمک فنر غیر استاندارد

نصب شمع غیر استاندارد

ریمپ ECU موتور

باطل شدن گارانتی خودرو

همان‌طور که ملاحظه کردید، خودروهای صفر کیلومتر نیازمند مراقبت زیادی هستند و باید دقت داشت و از آنها به نحو احسن مواظبت کرد. گاهی نمی‌دانیم چه بلایی سر وسیله نقلیه خود می‌آوریم و به فکر نتایج آنی و زودگذر، دستاوردهای بزرگتر و راحتی را از دست می‌دهید.

در مطلب فوق به فهرستی از اقدامات غیر استاندارد پرداختیم و گفتیم یک‌سری فعالیت‌های خارج از چارچوب می‌تواند پشیمانی برای صاحب خودرو به‌وجود بیاورد. نمایندگی‌ها تنها در صورتی زیر بار پرداخت هزینه‌های خودرو می‌روند یا آن را به‌طور رایگان تعمیر می‌کنند که مقصر نباشید. نظر شما در این‌باره چیست؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد