اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت سکه امروز رو به افزایش است یا کاهش؟

برخی از معامله گران تصور می کنند در صورتی که فاند خبری مثبتی به بازار برسد ممکن است مسیر صعودی سکه تا حدودی با چالش روبرو شود.

به گزارش سایت طلا،در حالی که دو روز پایانی هفته قبل ادعای برخی از رسانه های خارجی پیرامون جزئیات توافق ایران و آمریکا بر سر بازار ارز و سکه پشت خطی سنگینی می کرد؛ با این حال قیمت سکه در روز جمعه تغییر چندانی نکرد.بررسی ها نشان می دهد دیروز کمتر کسی حاضر بود سکه امامی را زیر مرز 28 میلیون و 500 هزار تومان به فروش برساند.

از نگاه فعالان سیاسی و اقتصادی یک اظهار نظر باعث شد اثر ادعای رسانه ها مبنی بر آشتی کنان ایران و امریکا تا حدودی خنثی شد وحجم خریدها در بازار پشت خطی دلار بیشتر شود.قیمت دلار دیروز نه تنها از مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومان بالاتر رفت حتی از اولین مرز مقاومتی کانال 49 هزار تومان هم پا را فراتر گذاشت.امری که ممکن است جهت انتظارات در بازار سکه در اولین روز هفته را تغییر دهد و عاملی در جهت افزایش جسارت خریداران سکه در روز جاری باشد.

در روز جمعه 26 خرداد ماه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جدید‌ترین اظهارنظر خود از عدم دستیابی به توافق جدید با ایران خبر داد که انتظار می‌رود این خبر بر رفتار معامله‌گران در هفته پیش‌رو موثر باشد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین نشست خبری خود در رابطه با موضوع توافق با ایران گفت: در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هیچ توافقی حاصل نشده است.

از سوی دیگر،آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری درباره چشم انداز تفاهم با ایران گفت: برخی از گزارش‌هایی که در مورد توافق در مورد مسائل هسته‌ای یا درباره بازداشت شدگان دیده‌ایم، دقیق و درست نیستند و صحت ندارند.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که خبر مذکور ممکن است در اولین روز هفته بر روی رفتار معامله‌گران تاثیر گذاشته و روند نرخ سکه امامی را افزایشی کند.

گرچه خبر توافق هسته ای رد شد اما اخبار زیادی درباره نحوه آزاد سازی منابع بلوکه شده و تبادل زندانیان منتشر شود. برخی از معامله گران قدیمی می گویند باید اثر این اخبار بر انتظارات محک بخورد به همین دلیل آنان ناکید دارند خبرهای مثبت منتشر شده خاصیت دست اندازی دارند و مانع حرکت تند سکه به بالا می شوند.

البته عده ای هم باور دارند که ممکن است بخشی از نقدینگی پول های آزاد شده از ثبت نام خودرو به سمت بازارهای موازی از جمله بازار سکه و دلار هدایت شود و تقاضا در بازارتا حدودی رشد کند.

با این حال، طبق خبرها قرار است امروز تهران میزبان وزیر امور خارجه عربستان باشد.برخی از معامله گران می گفتند در صورتی که فاند خبری مثبتی به بازار برسد ممکن است مسیر صعودی سکه تا حدودی با چالش روبرو شود.

در شرایط فعلی سکه مرز 28 میلیون و 800 هزار تومان را پیش رو دارد که در صورتی که به این مرز برسد و از آن عبور کند اولین مرز مقاومتی پله دوم و پنجم کانال 29 میلیون تومان است. در کنار این اگر دلار در معاملات نقدی رشد معناداری را ثبت نکند یا اینکه برخلاف دیروز مسیر نزول را انتخاب کند این امر ممکن است باعث خروج خریداران از بازار سکه شود و فلز گران بهای داخلی به سمت کف کانال 28 میلیون تومان عقب نشینی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد