اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واکنش تهیه‌کننده «چشم‌بندی» به جنجال بر سر سکانس فرزندآوری

سلیم ثنایی که این روزها با گروهِ «چشم‌بندی» مشغول فیلمبرداری در خیابان‌های تهران‌اند به بازتاب‌ها و انتقادات نسبت به یک سکانس منتشر شده سریال در فضای‌مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا،سریال «چشم‌بندی» چند صباحی است فصل دوم خودش را با تغییراتی در محتوا و اضافه شدنِ بازیگرانی همچون سیدجواد رضویان آغاز کرده است. او با نقشی متفاوت به نام «نادر» پای به این سریال گذاشت. در روزهایی که نسبت به گذشته کمتر شاهد حضور طنازانی هستیم که مخاطب را یاد نوستالژی‌های تلویزیون می‌اندازد، زوج حمید لولایی و مرجانه گلچین، شهرام قائدی، نعیمه نظام‌دوست، سیدجواد رضویان و حضور برخی از بازیگران دیگر مخاطبان را امیدوار به اتفاقات قابل توجهی در فصل دوم این سریال می‌کند که شاهد احمدلو آن را کارگردانی کرده است.

اگرچه بازار نقد هم این روزها برای سریال‌های تلویزیونی داغ است؛ برخی از آنها نتوانسته با ترکیب بازیگران ستاره هم توفیقی دست پیدا کنند طنازی کمدین‌های قدیمی تلویزیون اتفاقات جالبی را رقم زده از جمله اینکه سریال طنز شبکه سه را این روزها مخاطبان بیشتر دنبال می‌کنند. حتی در فضای‌مجازی هم گاهاً برش‌هایی از آن وایرال می‌شود؛ خصوصاً سکانسی که راجع به فرزندآوری دست به دست شده و البته با بازتاب‌ها و انتقادات فراوانی هم روبرو شده است. در این سکانس می‌بینیم مرجانه گلچین به عنوان یکی از بازیگران اصلی که همواره کاراکتری را در این سریال برعهده دارد با همه شوخی می‌کند اینجا هم با استفاده از زبان طنز و گفتمان بامزه،‌ موضوع داشتن فرزند بیشتر را مطرح می‌کند.

اگرچه این زبانِ خاص، به مذاق برخی خوش نیامده و در فضای‌مجازی از کلیدواژه «تمسخر» برای تشریح این سکانس استفاده کردند. در حالی‌که این‌طور به نظر نمی‌رسد! چرا که سلیم ثنایی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «چشم‌بندی» به خبرنگار تسنیم می‌گوید: صددرصد در ارتباط با فرزندآوری و اینکه این فرهنگ را جا بندازیم سکانس نوشته و فیلمبرداری شد. یعنی نه تنها قصد تمسخر نداشتیم بلکه فرهنگسازی به سبکِ کمدی مدنظرمان بود که در مسیر توجه به خانواده و مسئله جمعیت و فرزندآوری قدمی برداشته باشیم.

وی افزود: اگر دوستان این سکانس و سریال را به طور کامل دیده باشند حتماً اطلاع دارند دختر نقش اصلی سریال فرزند جهان (حمید لولایی نقش آن را بازی می‌کند) خودش دو قلویی در راه دارد. سکانسی که در درمانگاه نوشته شده بود خانمی که باردار است چند تا بچه دارد از مزایای فرزندآوری می‌گوید. کمکی که دولت دارد و حمایت‌هایی که نسبت به بحث فرزندآوری می‌شود. برکتی که فرزندآوری در خانواده ایجاد می‌کند. زندگی رونق می‌گیرد و اصطلاحاً بچه روزی‌اش را می‌آورد. خانم گلچین به خاطر کاراکتری که در سریال دارد و با همه‌چیز شوخی می‌کند اگر مجموعه قسمت‌های سری قبل و این سری را دیده باشید او با همسر و فرزند خودش و کاراکتر نادر (جواد رضویان نقش آن را بازی می‌کند) و در عین حال جدّی است، با شوخی برخورد می‌کند.

تهیه‌کننده سریال «چشم‌بندی» به تشویق فرزندآوری با زبان طنز اشاره کرد و گفت: کار ما قالبِ کمدی دارد؛ واقعاً رویکردی داشتیم این مسئله از رویکرد انتقادی خارج شود و حالت طنز بگیرد؛ به گونه‌ای افراد برای این مسئله تشویق بشوند؛ حتی خانواده‌هایی که سطح زندگی و درآمدشان پایین است بدانند فرزندآوری آنها را دچار مشکل نمی‌کند. یعنی در واقع نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها نمی‌‍‌شود بلکه برکت هم می‌آورد. چنان که در این سکانس می‌بینید شخصیت مرجانه گلچین از خانم باردار می‌پرسد مراقبت سخت نیست؛ و او می‌گوید بچه اول، بچه دوم را نگه می‌دارند بچه‌ها کنار هم بزرگ می‌شوند. برکت هم به خانواده می‌آورد و کانون خانواده را گرم‌تر می‌کنند.

ثنایی همچنین با تأکید بر روی اهداف و رویکردهای «چشم‌بندی» در فصل اول و حالا در فصل دوم، تصریح کرد: ما در سری اول بیشتر زندگی را روایت کردیم و کمدی‌مان بیشتر سمت و سوی رئال داشت و سعی کردیم از فضای فانتزی دور شویم. اما در سری دوم با توجه به سلیقه مخاطبان، همان حالت رئال خودمان را نگه داشتیم و سعی کردیم برای خلق موقعیت‌های کمدی، از آنجایی که بیننده دوست دارد یک مقداری سورئال اضافه کردیم. کاراکتر نادر که جواد رضویان نقش آن را ایفا می‌کند به همین خاطر اضافه شد؛ او توهماتی دارد که از دلِ آن فانتزی‌هایی به دست می‌آید.

او همچنین به روزهای فیلمبرداری اشاره کرد که هنوز در کوچه و خیابان‌های تهران ادامه دارد. کریم قربانی قرار است برای بازی در نقش پدر کاراکتر نعیمه نظام‌دوست در سریال اضافه شود و چند بازیگر دیگری که به تناسب داستان به سریال می‌پیوندند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد