اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تنها انسان زنده بدون قلب دنیا! + عکس

هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که «کرگ لوئیس» زنده بماند، چراکه او به بیماری خاصی مبتلا شده بود؛ بیماری که در نهایت قلبش را از کار انداخت.

به گزارش سایت طلا،کرگ ناامید نشد و به تلاشش برای زندگی ادامه داد؛ تا جایی که حالا به عنوان تنها انسان زنده‌ای که بدون قلب زندگی می‌کند شناخته شد. این مرد مدتی پیش به بیماری «آمیلویدوسیس» مبتلا شد؛ نوعی بیماری که در آن بدن فرد شروع به ساختن پروتئین‌های غیرطبیعی می‌کند؛ پروتئین‌های غیرطبیعی تولید شده در بدن کرگ باعث لخته شدن خون در قلب او شدند. هر روز که می‌گذشت قلب کرگ بیشتر از کار می‌افتاد و حتی دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب هم جوابگو نبود و نمی‌توانست زندگی او را نجات دهد.

نه تنها خانواده کرگ دیگر امیدی به زنده ماندن او نداشتند بلکه کم‌کم خود او هم داشت باور می‌کرد که به زودی باید از خانواده و دوستانش خداحافظی کند. اما اتفاق عجیبی برای او افتاد. دو پزشک از انستیتوی قلب تگزاس وقتی از شرایط کرگ خبردار شدند، به او پیشنهاد بسیار شگفت‌انگیزی دادند تا شاید این مرد بتواند زنده بماند. پیشنهاد دکتر بیلی کوهن و دکتر باد فریزر راه‌حل بسیار جدیدی بود که اگر کرگ آن را قبول می‌کرد و همه چیز با موفقیت انجام می‌شد انقلاب بزرگی در دنیای پزشکی رخ می‌داد.

این دو پزشک به خانواده کرگ پیشنهاد دادند که با خارج کردن قلبش، وسیله‌ای در بدن او کار بگذارند که باعث شود خون در بدن کرگ البته بدون هیچ‌گونه ضربانی جریان داشته باشد و به این ترتیب بود که کرگ لوئیس زنده ماند. این اتفاق آن‌قدر در دنیای پزشکی مهم بود که «جرمی زاگار» مستندساز معروفی که در سال ۲۰۱۰ کاندیدای دریافت دو جایزه «امی» شد فیلمی از دنیای شگفت‌انگیز نخستین انسان بدون قلب با تمام جزئیات آن ساخته است.

آزمایش‌های اولیه
دکتر کوهن و فریزر سال‌ها بود که روی پروژه «گردش دائمی» مشغول به کار بودند. آن‌ها وسیله اختراعی خود را تقریبا روی ۵۰ گوساله امتحان کرده بودند. هربار که این دو پزشک این وسیله را جایگزین قلب گوساله‌ها می‌کردند، حیوان روز بعد از عمل جراحی از جایش بلند می‌شد و مثل اینکه یک قلب طبیعی در بدنش باشد به فعالیت‌های همیشگی‌اش مثل خوردن، خوابیدن و حرکت کردن و دویدن می‌پرداخت، اما با یک تفاوت بزرگ و آن اینکه قلبی در بدن گوساله‌ها نبود که خون را در بدن جاری کند.

وقتی آزمایشات اولیه این دو پزشک نتیجه موفقیت‌آمیزی داشت سیل خبرنگاران به سوی آن‌ها سرازیر شدند. دکتر کوهن در گفت‌وگو‌هایی که داشت گفت: «اگر گوشی طبی را روی سینه گوساله آزمایش شده بگذارید هیچ صدای ضربان قلبی را نمی‌شنوید و اگر نوار قلبی از این حیوانات بگیرید فقط یک خط ممتد خواهید دید. با این حال آن‌ها زنده هستند و خون در رگ‌هایشان جریان دارد.»

اولین انسان بدون قلب
بیماری کرگ لوئیس روز به روز حادتر می‌شد و پزشکان ناراحت از اینکه هیچ کاری از دستشان برای بیمار برنمی‌آید نگران حال کرگ بودند. به گفته آن‌ها کرگ فقط مدت کوتاهی تا مرگ فاصله داشت. خانواده‌اش پیشنهاد دکتر کوهن و فریزر را شنیده بودند و می‌بایست هر چه زودتر تصمیم می‌گرفتند تا اینکه بالاخره همسرش این پیشنهاد را پذیرفت و در ماه مارس ۲۰۱۱ اجازه بیرون آوردن قلب همسرش و جایگزین کردن دستگاه موردنظر را به دو پزشک انستیتوی قلب تگزاس داد.

چگونگی کارکرد وسیله جایگزین قلب
وسیله‌ای که به جای قلب در سینه کرگ کارگذاشته شد شبیه توربینی است که نقش موتور‌های چرخش سریع خون را دارد و برای اینکه این وسیله بتواند خون را در بدن به جریان بیندازد مجهز به بخش‌هایی شبیه به تیغه‌های پهن است.

البته بیماران دیگری از جمله دیک چنی معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم، وسیله‌ای شبیه به چیزی که به جای قلب در سینه کرگ کار گذاشته شد دارند با این تفاوت که این وسیله روی یکی از بطن‌های آن‌ها کار گذاشته شده و کمک می‌کند تا قلب ضربان داشته باشد و بتواند خون را در بدن به گردش درآورد.

عمل موفقیت‌آمیز بود
پشت در بسته اتاق عمل، خانواده کرگ نگران و مضطرب به در چشم دوخته بودند تا از نتیجه عمل باخبر شوند. وقتی کوهن و فریزر، از اتاق عمل بیرون آمدند نتیجه را رضایت‌بخش اعلام کردند، اما این تازه یک روی ماجرا بود و حالا باید صبر می‌کردند تا ببینند که آیا کرگ به هوش خواهد آمدیانه؟ همه چیز بستگی به حال کرگ پس از به هوش آمدن داشت. یک روز از جراحی می‌گذشت که در کمال ناباوری کرگ به هوش آمد. او نه تنها چشم‌هایش را باز کرد بلکه با پزشکانی هم که برای معاینه نزد او می‌آمدند صحبت می‌کرد.

کرگ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. هریک از پزشکان به نوبت گوشی طبی را روی سینه کرگ می‌گذاشتند، اما هیچ صدای ضربان قلبی به گوش نمی‌رسید و تنها صدایی مثل وزوز از سینه کرگ به گوش می‌رسید. گوشی طبی به لیندا همسر کرگ داده شد. او درباره این لحظه هیجان‌انگیز و باورنکردنی می‌گوید: «من با دقت گوش کردم، فقط صدای وزوز می‌آمد. باورنکردنی بود. او هیچ ضربان قلبی نداشت. چون هیچ قلبی نداشت.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد