اونس طلا2232.37
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

گردنبند معروف تایتانیک پس از ۱۱۱ سال، بالاخره از دل آب بیرون آمد + ویدیو

ظاهرا جذابیت‌های کشتی تایتانیک تمامی ندارد و حالا شاهد پیدا شدن گردنبند معروف تایناتیک پس از ۱۱۱ سال هستیم. این گردنبند از جنس دندان کوسه مگالودون است.

به گزارش سایت طلا، ظاهرا جذابیت‌های کشتی تایتانیک تمامی ندارد و حالا شاهد پیدا شدن گردنبند معروف تایناتیک پس از ۱۱۱ سال هستیم. این گردنبند از جنس دندان کوسه مگالودون است.

آنقدر فیلم، مقاله و مستند در رابطه با کشتی تایتانیک نوشته شده است که می‌توان با اطمینان آن را معروف‌ترین کشتی جهان دانست. این کشتی مسافری انگلیسی قرار بود در اولین سفر خود از ساوث‌همپتون به نیویورک برود؛ اما در میانه راه با یک کوه یخ برخورد کرد و غرق شد. تایتانیک در سال ۱۹۱۲ یک کشتی فوق‌العاده مدرن و خاص محسوب می‌شود و قرار بود ۲۲۰۰ مسافر را به سفری رویایی ببرد. هرچند که در تنها ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه زیر آب رفت.

تایتانیک در عمق ۳۸۰۰ متری اقیانوس اطلس آرام گرفته است؛ اما فیلم فوق‌العاده جیمز کامرون با بازی لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت باعث شد که برای همیشه در اذهان مردم جاودان شود. اخیرا نیز کاوش در لاشه کشتی تایتانیک به کشف یک گردنبند معروف منجر شده است. اگرچه گردنبند تا حدودی آسیب دیده و نمی‌توان حدس زد که در حالت اولیه چه طرحی داشته است، اما کاملا مشخص است که با یک گردنبند طرف هستیم.

البته این گردنبد ساخته شده از دندان کوسه مگالودون هدف اولیه کاوش نبود و شرکت ماجلان مجموعا ۷۰۰ تصویر از تایتانیک تهیه کرده بود تا بتواند بزرگترین اسکن زیرآبی مربوط به کشتی انگلیسی را انجام دهد. جالب است بدانید که کوسه مگالودون از ۲۳ تا حدود ۳ میلیون سال پیش در اقیانوس‌ها زندگی می‌کرد و هیچ جانوری جرئت نزدیک‌شدن به آن را نداشت. همین نیز ارزش گردنبند اشاره شده را دوچندان می‌کند.

البته گردنبند پیدا شده مربوط به رز معروف فیلم تایتانیک نیست و کارشناسان شرکت ماجلان هنوز نتوانسته‌اند اطلاعاتی در مورد صاحب آن به‌دست آورند. هرچند آنها می‌خواهند با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر کلیه مسافران را اسکن کرده تا بلکه فرد مورد نظر را شناسایی کنند. در مرحله بعدی نوبت به یافتن بازماندگان مسافر نگون‌بخت خواهد رسید.

البته گردنبند هنوز در اعماق اقیانوس قرار دارد؛ زیرا بر اساس توافق بین دولت‌های آمریکا و بریتانیا، دسترسی به آثار این کشتی محدود شده و نیازمند مجوزهای خاصی است. هرچند که گردنبند تنها خبر خاص ماجلان از تایتانیک نیست، بلکه آنها یک نسخه دیجیتالی فوق‌العاده را نیز از این کشتی تهیه کرده‌اند.

این نقشه سه‌بعدی آنچنان نمای کاملی از تایتانیک ارائه می‌دهد که گویا همین امروز آب خشک شده است و به کشتی دسترسی داریم. کارشناسان امیدوارند که نقشه اشاره شده بتواند جزئیات بیشتری از نحوه غرق‌شدن تاینانیک در سال ۱۹۱۲ ارائه دهد. در حال حاضر نقشه در دسترس عموم قرار نگرفته است و تنها می‌توانیم پیش‌نمایش کوتاهی از آن را مشاهده کنیم.

متاسفانه طبیعت در حال نابود کردن کشتی تایتانیک است و شاید آیندگان دیگر نتوانند لاشه آن را مشاهده کنند، به‌همین خاطر این اسکن سه‌بعدی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. جالب است که کشتی تایتانیک حتی پس از ۱۱۱ سال از مرگش، هنوز توجهات را خواه به‌خاطر یک گردنبند معروف یا خواه به‌خاطر یک نقشه سه‌بعدی دقیق به‌‌خود جلب می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد