اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عکسی که در شان پرسپولیس نبود + تصویر

واضح است که نیت باشگاه و در رأس آن مدیرعامل این تیم، نادیده‌گرفتن جایگاه زنان نبوده است؛ ولی نمی‌شود از کنار اهمال صورت‌گرفته به‌سادگی عبور کرد.

به گزارش سایت طلا، واضح است که نیت باشگاه و در رأس آن مدیرعامل این تیم، نادیده‌گرفتن جایگاه زنان نبوده است؛ ولی نمی‌شود از کنار اهمال صورت‌گرفته به‌سادگی عبور کرد. باشگاه پرسپولیس در شرایطی کارمندان زن باشگاه را برای گرفتن عکس یادگاری در جایگاه بدی قرار داده که پسوند «فرهنگی» را یدک می‌کشد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران که رسالتش مخابره‌کردن اتفاقات فرهنگی و مثال‌زدنی است، در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است.

باشگاه پرسپولیس این روز‌ها حسابی زیر ذره‌بین رفته است. آن‌ها که چند روز پیش موفق شدند برای هشتمین بار در لیگ برتر و پانزدهمین بار در تاریخ، فاتح رقابت‌های لیگ فوتبال ایران شوند، روز‌های شیرینی را سپری می‌کنند. البته همان‌طور که مسئولان این تیم و در رأس همه، یحیی گل‌محمدی عنوان کرده، فرصت این باشگاه برای برگزاری جشن کم است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن مهیای برگزاری بازی نیمه‌نهایی در جام حذفی شوند. هرچند که این مورد باعث نشده تا مدیرعامل کنونی پرسپولیس جام را به دل باشگاه ببرد و آن را در کنار سایر کارکنان اداری این تیم جشن بگیرد.

موضوع مربوط به روز شنبه است که باشگاه پرسپولیس در تصمیمی درست و بجا، جشن کوچکی در ساختمان اداری برگزار کرد و به بهانه آن، از زحمات کارکنان باشگاه تشکر کرد. اتفاقی دوست‌داشتنی که مشابه آن در لیگ و باشگاه‌های مطرح اروپایی هم رخ می‌دهد. آن‌طور که رسانه باشگاه پرسپولیس خبر داده، در این مراسم، رضا درویش به‌عنوان مدیرعامل در کنار سایر کارکنان باشگاه حضور پیدا کرده و از زحمات آن‌ها تقدیر کرده است.

در بخشی از خبری که سایت باشگاه پرسپولیس درباره این جلسه روی خروجی سایتش گذاشته، چنین آمده است: «سرخ‌پوشان ایران برای پانزدهمین بار عنوان قهرمانی لیگ فوتبال ایران را از آنِ خود کردند. ثمره کاری سخت و شبانه‌روزی که هیچ‌گاه تمام ابعاد آن قابل بیان نیست. در این قهرمانی‌ها راز و رمز‌های بسیاری از تلاش، کوشش، غیرت و تعصب در مجموعه تیم و باشگاه وجود دارد که تنها بخشی از آن هویدا می‌شود. مدیرعامل باشگاه، در اولین روز رسمی کاری پس از قهرمانی پرسپولیس، به همین مناسبت و برای قدردانی از زحمات کارکنان، با ایشان دیدار و گفتگو داشت. هرچند روز کاری در باشگاه پرسپولیس با توجه به در پیش بودن مسابقه جام حذفی از همان جمعه آغاز شده بود. در این دیدار بخشی از کارکنان حضور داشتند و تعدادی دیگر از همکاران به دلیل حضور در مسئولیت‌های خود ازجمله در مجموعه‌های شهید درفشی‌فر و شهید کاظمی، امکان حضور در این برنامه را نداشتند».

اتفاقا در حاشیه همین نشست، مدیرعامل پرسپولیس صحبتی هم خطاب به کارکنان باشگاه داشته که قسمت‌هایی از آن درخورتوجه است. درویش گفته است: «در وهله اول باید به پاس زحمات دلسوزانه‌ای که برای پرسپولیس انجام می‌دهید، از شما و از آن‌هایی که به دلیل وظایف محوله، اینجا حضور ندارند، تشکر کنم. اگر موفقیتی هست، در کنار کار طاقت‌فرسایی که مربیان و بازیکنان انجام دادند، مرهون فداکاری، دقت و زحمات تک‌تک شما عزیزان نیز هست. زحماتی که نتیجه آن فراهم‌شدن شرایط و امکانات با وجود حداقل‌هاست. شاید بسیاری از هواداران و اهالی فوتبال ندانند و نبینند اینجا در باشگاه چه اتفاقاتی روی می‌دهد تا خروجی کار مطلوب باشد. نسبت به رقبا از امکانات مالی کمتری بهره می‌بریم؛ ولی چه در تیم و چه در باشگاه بهره‌وری بالاتری را شاهد هستیم. به‌همین‌دلیل وظیفه خودم دیدم که شخصا از تک‌تک شما تشکر کنم».

مدیرعامل باشگاه در ادامه نشستی که داشته، به موضوع تعویق حقوق‌های کارکنان هم پرداخته و از نقش مهم کارمندان زن در این باشگاه هم سخن گفته است: «مشکلات زیادی داشتیم. حتی گاهی پیش آمد که پرداخت حقوق به تعویق افتاد؛ ولی هیچ کاری را عقب نینداختید. در آن شرایط حتی بیشتر از قبل، برای پرسپولیس کار و تلاش کردید. بدون‌تردید این پشتکار و مداومت مؤثر بود. مربیان، بازیکنان و عوامل تیم در تمرین و مسابقه با تمام وجود کار می‌کنند؛ ولی این ما و شما هستیم که در باشگاه باید شرایط را برای آن‌ها مهیا کنیم. امیدوارم بتوانیم قدردان زحمات شما باشیم. همچنین اشاره ویژه به تلاش‌های خانم‌های همکار کنم که کار و کوشش آنها، کمتر از دیگران دیده می‌شود».

تقدیر از زحمات کارکنان باشگاه به‌ویژه کارکنان زن اگرچه ظاهر و نیت زیبایی داشته؛ ولی با تصویر نه‌چندان قشنگی به بیرون مخابره شد تا پرسپولیس در فضای مجازی مورد انتقاد قرار بگیرد. با وجود آنکه مدیرعامل پرسپولیس در انتهای صحبت‌هایش اشاره‌ای به نقش مؤثر و زحمات کارکنان زن این باشگاه کرده؛ ولی تصویری که از این نشست به بیرون مخابره شده، رسما نادیده‌گرفتن شأن و منزلت این کارکنان است. در این عکس که از زمان انتشارش تاکنون ناراحتی‌های بی‌شماری را در پی داشته است، کارکنان مرد همگی ایستاده و کارکنان زن باشگاه در جایی نامناسب قرار گرفته‌اند، به این امید که در عکس مذکور جا شوند.

واضح است که نیت باشگاه و در رأس آن مدیرعامل این تیم، نادیده‌گرفتن جایگاه زنان نبوده است؛ ولی نمی‌شود از کنار اهمال صورت‌گرفته به‌سادگی عبور کرد. باشگاه پرسپولیس در شرایطی کارمندان زن باشگاه را برای گرفتن عکس یادگاری در جایگاه بدی قرار داده که پسوند «فرهنگی» را یدک می‌کشد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران که رسالتش مخابره‌کردن اتفاقات فرهنگی و مثال‌زدنی است، در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است. حتی اگر مسئولان این تیم تصاویر مختلفی گرفته باشند و این یکی به بیرون درز کرده باشد، باز هم نمی‌شود از کنار قصور رخ‌داده در تعیین جایگاه زنان برای عکس‌برداری گذشت و چشم را بست.

این تصویر در روز‌هایی گرفته شده که هم‌زمان با روز جهانی دختر و البته اندکی پس از روز جهانی مادر است. حال نادیده‌گرفتن این جایگاه ارزشمند، پرسپولیس را به سمتی سوق داده که ناخودآگاه ذهنیت منفی نسبت به زنان مخابره کرده است. این تصاویر در حالی منتشر شده که زنان ایرانی در ماه‌های گذشته سختی‌های بسیاری به جان خریده‌اند. از لحاظ فوتبالی هم زنان علاقه‌مند به این رشته ورزشی روز‌های حساس و پرمخاطره‌ای را سپری می‌کنند. اتفاقا زنان زیادی هستند که برای دیدن همین بازی تیم پرسپولیس ابراز علاقه می‌کنند و اگر محدودیت‌های موجود نبود، انتظار می‌رفت که بیش از نیمی از ورزشگاه را به تصرف خود درآورند.

زنان علاقه‌مند به تماشای فوتبال در ایران این روز‌ها با وجود وعده‌های مکرر مسئولان، از وزیر ورزش گرفته تا ریاست فدراسیون فوتبال، راهی به ورزشگاه برای تماشای بازی تیم محبوب‌شان در لیگ پیدا نمی‌کنند؛ امری که حساسیت‌های فیفا را دوباره برانگیخته و ممکن است در فصل آتی پیامد‌های جدیدی داشته باشد.

با این حال، نگاه مسئولان باشگاه و بازیکنان پرسپولیس نسبت به جایگاه و شأن زنان ایرانی بسیار واضح و روشن است و آن‌ها همواره از حق و حقوق آنان دفاع کردند. شاید دقیقا به دلیل چنین تناقضی است که عکس منتشرشده از سوی باشگاه پرسپولیس، حتی اگر از روی بدسلیقگی باشد، با شأن و جایگاه این تیم همخوانی ندارد. هرچند که نباید دوباره کار خوب پرسپولیسی‌ها در عذرخواهی سریع بابت چنین اتفاقی را از یاد برد. درست ساعتی پس از انتشار این عکس بحث‌برانگیز بخش رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای از ناراحتی به‌وجودآمده عذرخواهی کرد و نوشت: «باشگاه پرسپولیس همواره برای جامعه بانوان که بخش عظیمی از هواداران پرسپولیس را تشکیل می‌دهند، ارزش و احترام قائل بوده و به‌ویژه به خاطر حمایت‌های‌شان در چند سال اخیر قدردان‌شان هستیم؛ با این حال ناراحتی‌شان را از عکس منتشرشده در مراسم روز شنبه درک کرده و صمیمانه از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم. تأکید می‌کنیم که هیچ قصد یا عمدی در این موضوع وجود نداشته و از قضا عکس‌های زیادی از جلسه مذکور گرفته شده؛ اما متأسفانه در انتشار عکس بی‌سلیقگی وجود داشته که به خاطر آن پوزش می‌طلبیم».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد