اونس طلا2388.04
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

۵ گوشی ارزان قیمت اندرویدی که بهتر است سمتشان نروید + تصاویر

امروز به معرفی تعدادی از گوشی های ارزان اندرویدی می‌پردازیم که علیرغم قیمت پایین ارزش خرید ندارند و بهتر است به سراغشان نروید!

به گزارش سایت طلا، امروز به معرفی تعدادی از گوشی های ارزان اندرویدی می‌پردازیم که علیرغم قیمت پایین ارزش خرید ندارند و بهتر است به سراغشان نروید!

اکثر طرفداران سیستم عامل اندروید احتمالا با گوشی‌های سری گلکسی اس یا گوگل پیکسل آشنا هستند. این دسته گوشی‌ها محصولات پریمیوم و پرچمداری هستند که برای به چالش کشیدن آیفون های اپل روانه بازار شده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را به کاربر ارائه می‌کنند.

در عین حال، در کنار این گوشی‌ها برخی گوشی‌های دیگر هم با این که توسط برندهایی ناآشناتر ساخته شده‌اند، کیفیت و عملکرد بسیار عالی دارند.

نمونه این دسته گوشی‌ها، وان پلاس ۱۱ است که تجربه‌ای مشابه با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را با قیمتی بسیار پایین‌تر ارائه می‌کند.

در این میان البته تمامی محصولات ساخته شده توسط برندهای کوچک‌تر مانند OnePlus 11 در حد و اندازه‌های پرچمداران نیستند.

بسیاری از این گوشی‌ها عملکردی کاملا متوسط داشته و حتی در بسیاری شرایط قادر به پاسخگویی نیازهای کاربران نخواهند بود.

در این خصوص باید توجه کرد که صرف برخورداری از سخت افزار قدرتمند تضمین‌کننده عملکرد خوب یک دستگاه نیست و فاکتورهای متعددی در این مساله تاثیرگذار خواهد بود.

به عنوان مثال، فرض کنید دو گوشی، یکی پرچمدار و دیگری از برندی ناآشناتر، از تراشه یکسانی بهره‌مند باشند. این دو گوشی هرگز عملکرد یکسانی ارائه نخواهند داد؛ چرا که در محصول ساخته شده توسط برند ناآشنا، بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها مثل سیستم خنک‌کننده، قابلیت‌های اتصالاتی و یا حتی پشتیبانی پس از فروش به منظور کاهش قیمت تمام شده حذف شده و یا با نمونه‌های ضعیف‌تر جایگزین شده‌اند.

ر نتیجه این اتفاق، برخی گوشی های ارزان قیمت اندرویدی تجربه‌هایی بی‌کیفیت و پر از ایراد ارائه داده و ارزش خرید پایینی دارند.

در این جا سعی داریم به تعدادی از همین گوشی‌ها اشاره کنیم. محصولاتی که علیرغم قیمت به ظاهر مناسب ارزش خرید ندارند و نباید به سراغشان بروید.

موتورولا موتو جی استایلوس

با وجود این که موتورولا سال‌هاست به عنوان یک بازیگر مهم در دنیای گوشی‌های موبایل شناخته می‌شود، اما برخی محصولات آن اصلا در حد و اندازه نام این برند نیستند.

به عنوان مثال، موتو جی استایلوس یکی از گوشی های ارزان قیمتی است که باید در هنگام خرید آن بسیار محتاطانه عمل کرد!

این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۳ بهره برده و با قیمت ۲۰۰ دلاری خود بسیار ارزان‌تر از پرچمداران سامسونگ، گوگل و دیگر برندهاست.

در عین حال، این قیمت پایین باعث استفاده از قطعات داخلی ضعیف و بی کیفیت در آن شده است.

Moto G Stylus از تراشه هلیو جی 85 مدیاتک بهره برده و 64 گیگ حافظه داخلی دارد.

این گوشی همچنین به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و با نرخ ۱۵ وات شارژ می‌شود.

بعلاوه، محصول ارزان قیمت موتورولا همچنین قادر به پشتیبانی از 5G نیست که استفاده از آن در سال‌های آینده را با محدودیت‌های فراوانی روبرو خواهد کرد.

علاوه بر آنچه گفته شد، نبود ان اف سی هم یکی دیگر از نواقص این گوشی به شمار می‌رود که پرداخت از طریق درگاه‌های NFC با این گوشی را غیرممکن می‌کند.

موتو جی استایلوس همچنین تماما از پلاستیک ساخته شده که باعث سبک‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود. با این وجود، نبود یک شاسی فلزی باعث می‌شود که این گوشی حس ضعیف و بی‌کیفیت بودن را به کاربر منتقل کند.

علیرغم این که ۲۰۰ دلار هزینه کمی برای خرید یک گوشی موبایل اندرویدی به شمار می‌رود، اما شاید با کمی جستجو بتوانید محصولی بهتر در بازار پیدا کنید.

Xiaomi MI 11i

شیائومی می ۱۱ آی با وعده‌های فراوانی به بازار عرضه شده است.

این گوشی به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888 کوالکام مجهز شده و ضمن پشتیبانی از نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی (5G) عملکرد فنی ایده‌آلی داشته و با ارائه 25 درصد توان پردازشی بالاتر، امتیازات بسیار خوبی را در بنچمارک‌های مختلف به دست آورده است.

مدل ۱۲۸ گیگ این گوشی قیمتی حدودا ۳۶۰ دلاری داشته و به سیستم عامل اندروید ۱۱ مجهز است.

همچنین باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع ۳۳ واتی از جمله مواردی هستند که آن را در قامت یک پرچمدار واقعی قرار می‌دهند.

در این میان، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و قابلیت‌های پیشرفته صفحه نمایش را نیز نباید از یاد برد.

در عین حال، Mi 11i نیز همانند بسیاری گوشی‌های دیگر شیائومی برخی کمبودها و نواقصی دارد که خریداران را برای انتخاب آن دودل می‌کند.

به عنوان مثال، نبود شارژ بیسیم یکی از این کمبودهای مهم این گوشی به شمار می‌رود.

همچنین سیستم دوربین آن نیز با وجود تبلیغات فراوان عملکرد ضعیفی را در نور کم ارائه می‌کند.

از سوی دیگر، نگرانی‌های گسترده امنیتی که پیرامون اکثر گوشی‌های شیائومی وجود دارد، گریبانگیر این محصول نیز شده است. Mi 11i داده‌های کاربر و تاریخچه جستجوی او در اینترنت را ذخیره می‌کند و این امر باعث افزایش چشمگیر ریسک هک و تهدیدهای سایبری خواهد شد.

همچنین علیرغم این که Mi 11i از موادی باکیفیت ساخته شده، به گزارش کاربران عملکرد آن ظرف چند ماه از خرید و استفاده، به‌طور چشمگیری افت می‌کند!

این دسته ایرادها، Mi 11i را در لیست گوشی های ارزان قیمت اندرویدی قرار می‌دهد که حتی‌الامکان باید از خریدشان جلوگیری کنید.

Oukitel WP9

اوکیتل برندی چینی است که از سال ۲۰۰۸ در بازار فعال بوده و عمده محصولاتش، گوشی‌های جان سخت و مقاوم هستند.

اکثر گوشی‌های این برند به یک غلاف لاستیکی مجهز هستند که آن‌ها را در برابر ضربه محافظت می‌کند.

یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌های این برند، مدل WP9 است که قیمتی 230 دلاری داشته و در ظاهر محصولی بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد.

این گوشی از یک قاب فلزی ساخته شده و بر روی پورت‌ها و سایر بخش‌های ضعیف آن شاهد استفاده از قطعاتی ضدآب هستیم. علاوه بر این، ظرفیت باتری این دستگاه نیز ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که شارژدهی آن برای مدت طولانی را تضمین می‌کند.

در عین حال، بررسی‌های آمازون حاکی از این بوده که Oukitel WP9 در برقراری تماس‌های تلفنی مشکل دارد.

همچنین برخی کاربران نیز گزارش داده‌اند که محصولی که از کمپانی به آن‌ها تحویل شده، دچار آسیب فیزیکی بوده و برخی قطعاتش شکسته یا خراب بوده‌اند. این اتفاق از نبود کنترل کیفیت مناسب در این برند حکایت دارند.

علاوه بر این، تعدادی از کاربران آمازون نیز ادعا کردند که خدمات پس از فروش این برند بسیار ضعیف است؛ به‌طوری که علیرغم تماس برای تعویض قطعات آسیب دیده، هیچ پاسخی از سوی این شرکت به آن‌ها ارائه نشده است.

همچنین با وجود این که اوکیتل ادعا کرده گوشی WP9 قادر است سقوط از ارتفاع پنج فوتی را تاب بیاورد، برخی کاربران از آسیب دیدن فیزیکی آن با سقوط از ارتفاع دو فوتی خبر دادند!

در کنار این نقدهای منفی همچنین باید توجه کرد که Oukitel WP9 به سیستم عامل اندروید 10 مجهز است که عملکردی فرسنگ‌ها عقب‌تر از جدیدترین نسخه این سیستم عامل، یعنی اندروید 13 را ارائه می‌دهد!

با جمع بندی تمام نکات گفته شده، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت پایین این گوشی چینی، بی دلیل نیست و بهتر است به سراغ آن نرویم!

Oppo A15

گوشی اوپو ای ۱۵ محصول واقعا ارزان قیمتی است و در ظاهر ارزش خرید بسیار بالایی دارد. با این حال بهتر است گول قیمت ۱۲۵ دلاری آن را نخورید و پیش از انتخاب، دقت کافی را داشته باشید!

خریداران این گوشی به‌طور خاص از تجهیز آن به سیستم عامل از مد افتاده اندروید ۱۰ شکایت داشته و آن را بسیار عقب تر از برخی محصولات مشابه دانسته‌اند.

همچنین نبود هیچ‌گونه مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت نیز دیگر نقطه ضعفی است که در ازای این قیمت پایین باید انتظارش را داشته باشید.

بعلاوه، صفحه نمایش ال سی دی این گوشی نیز کیفیت و شفافیت پایین‌تری در مقایسه با نمایشگرهای ال ای دی داشته و عدم پشتیبانی از 5G نیز باعث خواهد شد که در آینده نزدیک، کاربری این دستگاه به شدت افت کند.

Oppo A15 از یک باتری 4230 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و قادر به پشتیبانی از شارژ بیسیم نیست. علاوه بر این، شارژ دستگاه با توان تنها ده وات انجام می‌شود که از بسیاری رقبای هم‌قیمت ضعیف‌تر ارزیابی می‌شود.

در این میان ابعاد نسبتا بزرگ این دستگاه در مقایسه با قابلیت‌ها و توانایی‌های سخت افزاری محدود آن نیز دیگر نکته‌ای بوده که شکایت برخی کاربران را در پی داشته است.

این مساله البته تنها محدود به اوپو A15 نیست و برخی محصولات دیگر این برند نیز با مشکل بزرگ بودن بی‌دلیل روبرو هستند!

بر خلاف کمپانی‌های مطرحی مانند اپل یا سامسونگ که در محصولات بزرگ‌تر خود قابلیت‌های سخت افزاری متنوع‌تر و گسترده‌تری در نظر می‌گیرند، اندازه گوشی‌های اوپو ظاهرا ربطی به قابلیت‌های‌شان نداشته و صرفا اهداف تبلیغاتی را دنبال می‌کند.

Infinix Smart 6 HD

در انتهای لیست گوشی های ارزان قیمت، اما بی‌کیفیت اندرویدی نیز اینفینیکس اسمارت ۶ اچ دی با قیمت ۱۲۰ دلاری قرار می‌گیرد.

اینفینیکس ادعا کرده که این گوشی قادر است با شارژ تنها ۵ درصد، انرژی لازم برای ۹۰ دقیقه مکالمه تلفنی را فراهم کند.

علاوه بر این، قابلیت فشرده‌سازی هوشمند اطلاعات در این گوشی، که با نام AppSqueeze شناخته می‌شود، قادر است 15 درصد فضای اضافی را در اختیار کاربران قرار دهد.

این فضا برای ذخیره کردن 900 تصویر اضافی با کیفیت HD کافی است!

این گوشی اینفینکس همچنین به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و از یک دوربین هشت مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با رزولوشن اچ دی بهره می‌برد.

علیرغم این قابلیت‌های به ظاهر پیشرفته، عملکرد واقعی گوشی جدید اینفینیکس اصلا بهینه نیست و افرادی که به یک رابط کاربری روان عادت دارند، بدون شک با این دستگاه به مشکل برخواهند خورد!

این محصول همچنین به جای اندروید ۱۳ از سیستم عامل اندروید ۱۲ استفاده می‌کند و با محدودیت‌های متعددی در عملکرد روبروست.

بعلاوه، دوربین این گوشی هم علیرغم تبلیغات و مشخصات قابل قبول، عملکرد ضعیفی دارد؛ به‌طوری که کیفیت رنگ آن اصلا راضی‌کننده نبوده و حتی در سطوج مختلف بزرگنمایی نیز شفافیت تصاویر را به‌شدت کاهش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد