اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ضعف اقتصادی چین گریبانگیر نفت شد

قیمت نفت پس از اعلام رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد.

به گزارش سایت طلا، قیمت نفت پس از اعلام رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا در بزرگ ترین مصرف کننده جهان را تجدید کرد و باعث شد معامله‌گران محتاط شوند، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت ۴۹ سنت معادل ۰.۷ کاهش یافت و به ۷۴ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۵ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۷۰ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز سه شنبه با اندکی کاهش، بسته شده بودند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در این باره گفت: در شرایطی که معامله‌گران انرژی نمی‌توانند از نگرانی‌ها نسبت به تقاضای جهانی برای سوخت رها شوند، قیمت نفت سنگین مانده است و اهمیتی ندارد که چقدر همه به نیمه دوم سال چین خوش‌بین هستند چرا که وضعیت فعلی کاملا ناامیدکننده است. به گفته منابع بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ مه، حدود ۳.۶ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظر سنجی رویترز، کاهش این ذخایر به میزان ۹۰۰ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا بعد از ظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

پس از انتشار آماری که نشان داد خرده فروشی در آوریل ۰.۴ درصد رشد کرده و پایین‌تر از رشد ۰.۸ درصدی پیش بینی شده بوده است، رشد ذخایر نفت، به نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی آمریکا افزود. صحبت درباره افزایش سقف بدهی دولت آمریکا همچنان بر بازار سایه افکنده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا برآورد کرده که اگر کنگره، سقف بدهی بالا نبرد، آمریکا ممکن است تا اول ژوئن، قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود نباشد.در چین تولید صنعتی و رشد خرده فروشی، پایین‌تر از میزان پیش‌بینی شده بود و نشان داد اقتصاد این کشور در ابتدای سه ماهه دوم، نیروی رشد خود را از دست داده است.

بازارها به دقت هرگونه اقدامات جدید برای گسترش تحریم‌ها علیه روسیه از سوی سران گروه هفت در نشست این گروه که بین ۱۹ تا ۲۱ ماه مه در ژاپن برگزار می‌شود را دنبال می‌کنند. به گفته مقامات آگاه از مذاکرات، گروه هفت به منظور محدود کردن تولید انرژی آتی و تجارت روسیه که از ارتش این کشور حمایت می‌کند، درصدد مقابله با فرار از تحریم‌ها با مشارکت کشورهای ثالث است. بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت، پیش‌بینی کرد مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۲۳، با بهبود تقاضای چین پس از لغو محدودیت‌های کووید، به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند که حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی‌ قبلی بوده و به رکورد ۱۰۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد