اونس طلا2320.59
مظنه15,296,000
18 گرم3,531,000
ارزش سکه34,461,888
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

7 تا از زشت ترین حیوانات جهان انتخاب شدند + تصاویر

​شنیدن اخباری در مورد انتخاب زیباترین اتومیبل‌ها، خانه‌ها، باغ‌ها و نیز انتخاب ملکه زیبایی در اروپا و آمریکا دیگر عادی شده است.

به گزارش سایت طلا، شنیدن اخباری در مورد انتخاب زیباترین اتومیبل‌ها، خانه‌ها، باغ‌ها و نیز انتخاب ملکه زیبایی در اروپا و آمریکا دیگر عادی شده است.

اما، در این میان انتخاب زشت‌ترین‌ها به نوبه خود یک نوآوری است. این انتخابی است که با ابتکار انجمنی در انگلستان و با هدف حفظ گونه‌های در معرض انقراض انجام شد.

افراد زیادی از سراسر جهان در نظرسنجی اینترنتی این مسابقه جهانی شرکت کردند و دست آخر از بین آن‌ها ۱۰ حیوان توانستند مدال‌های افتخار زشت‌ترین‌ها را به گردن بیاویزند، اما انتخاب اول این گروه ۱۰ نفره و رکورددار آن‌ها، ماهی عجیبی به نام قلمبه ماهی بود که ملکه زشتی حیات وحش شد.

این انجمن با هدف جلب توجه جوامع جهانی برای حفاظت از حیوانات زشتی که در معرض خطر انقراض هستند، اقدام به برگزاری یک «شب کمدی» در «جشنواره علوم نیوکاسل» در انگلیس کرد که در این نظرسنجی عمومی «ماهی ژلاتینی بلاب یا قلمبه ماهی» به عنوان سمبل حیوانات زشت در جهان انتخاب شد.

این ماهی که دارای صورتی غمگین است در عمق ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ متری دریا زندگی می‌کند و هم‌اکنون جزو گونه‌های در معرض خطر انقراض است.

در این فهرست پس از «بلاب ماهی»، «طوطی کاکاپو» نیوزیلندی، «میمون پوزه دراز»، قورباغه «تی‌تیکاکا» و سمندر «اکسولوت» نیز جزو زشت‌ترین حیوانات جهان برگزیده شدند.

در این نظرسنجی پس از «قلمبه ماهی» که ۱۰ هزار رای را به خود اختصاص داد، تنها طوطی جهان که قادر به پرواز کردن نیست به نام طوطی «کاکاپو» در رتبه دوم قرار گرفت.

جمعیت این طوطی که در نیوزیلند زندگی می‌کند به دلیل‌عدم توانایی در پرواز و نترسیدن، با تهدید مواجه شده است. طی آخرین آمار‌های بین‌المللی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) تنها ۱۲۶ قطعه از این طوطی‌ها در جهان باقی مانده است.

قلمبه ماهی

قلمبه ماهی خیلی دوست دارد در تور ماهیگران استرالیایی جا خوش کند، اما راستش کمتر ماهی‌گیری تمایل به صیدش دارد.

طوطی کاکاپو

طوطی کاکاپو پا‌های خیلی قوی دارد، اما اصلا از عهده پرواز بر نمی‌آید.

میمون پوزه دراز

هر چند در رقابت شانه به شانه زشت‌ها، قلمبه ماهی از میمون پوزه دراز جلو افتاد، اما حقیقت این است که این میمون هم مثل قلمبه ماهی اهل نگاه کردن به آینه نیست.

گراز وحشی

اگر کسی حاضر باشد از دیدن این گراز وحشی لذت ببرد احتمالا آن فرد مادر اوست.

فیل دریایی

این فیل دریایی نه تنها زشت است، بلکه بد صدایی و خشونت هم بی‌نصب نیست. او یکسره در حال دهان دره کردن است.

موش برهنه

موش برهنه یکی از عجیب‌ترین حیوانات روی زمین است. پوست این موش به گونه‌ای است که گویا اصلا پوستی ندارد، یا پوستش را کنده‌اند. همین امر باعث شدع ظاهر خوشایندی پیدا نکند.

اژد‌های کومودو

اژد‌های کومودو از معدود بازماندگان دوران دیناسور‌ها است. مطمئن باشید این حیوان اصلا برای نگهداری در خانه مناسب نیست و شما را پشیمان خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد